Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium

Marianne

Recommended Posts

• Svar 384
  • Created
  • Siste svar
Albert slår to fluer på samme smekken, mat OG hule, jeej liksom *flirer* Han lå der ganske lenge så jeg lurer på om han tok seg en liten blund i matfatet, bokstavlig talt..

Kjempfine bilder Marianne!

Og du - du må jo bare lage egen sovetråd for han Albert, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeeej idag har jeg fått tak i bireker :P Byttet kirsebærreker til bireker og cory, fiiineste Oslo Zoo Senter :yes:

Også har jeg flyttet Aeneus coryene over i rekekaret, så kanskje de kan leke litt, for det var tydeligvis barnslig i det store karet..

Men de er ganske fine da!

IMG_4696.jpg

IMG_4697.jpg

Det var ikke spes mange av birekene som gadd å komme fram når jeg skulle ta bilder så det blir av to..

IMG_4705.jpg

IMG_4706.jpg

IMG_4710.jpg

IMG_4711.jpg

IMG_4712.jpg

Evt 1 1/2 da, men her ser du bedre de sorte og hvite stripene :P

IMG_4714.jpg

Fiiiiiine panda cory'n

IMG_4719.jpg

Og fiiiiiiiiiiiiiine sterbai coryen

IMG_4724.jpg

IMG_4727.jpg

IMG_4743.jpg

IMG_4744.jpg

IMG_4747.jpg

IMG_4750.jpg

Og her har vi et stk bilde som kanskje ikke ble helt vellykket, men som ble ganske så kult alikevel

IMG_4734.jpg

Div

IMG_4735.jpg

Bebisene som er igjen, det var 6 ikke 5 *flirer* Vanskelig å telle må vite :banana: Ikke så lett å ta bilde av bebiser, men her er da noen bilder..

IMG_4737.jpg

IMG_4739.jpg

IMG_4740.jpg

IMG_4741.jpg

IMG_4742.jpg

Og til ære for Anita... ;):P

IMG_4751-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å få med alt jeg skulle si, nå da.

De tre bukkene bruse, ganske langt oppi der, er i feil rekkefølge! Shame on you!

Heter det guttefisk og jentefisk? Ikke noe mer fancy navn enn det?

Albert er kuuul, jeg liker Albert!

Aeneus coryene ser ut som mafiaer. Makan til skummel gjeng. :banana:

Hva var det nederste i posen der?

Soppen out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe fine bilder får håpe du får corudorasene i lek , du får bytte ofte vann og mate med myggiser helst røde da skal du se at de kommer i lek. Men dette vet du vel allerede.

Lykke til

Takker, og ja det vet jeg ;) De er kjøpt som en leksgruppe, men har ikke lekt hos meg enda, men satser på at de gjør det nå som de får være eneste fisk i karet :P

Prøve å få med alt jeg skulle si, nå da.

Ja jeg vet, vanskelig å tenke vettu :yes:

De tre bukkene bruse, ganske langt oppi der, er i feil rekkefølge! Shame on you!

I know, det var derfor jeg skrev "eller noe"

Heter det guttefisk og jentefisk? Ikke noe mer fancy navn enn det?

Hunn og hann, sånn som på hunder. Bare at man ikke kaller hunnfisken for tispe da :D

Albert er kuuul, jeg liker Albert!

:P Albert er den kuleste!

Aeneus coryene ser ut som mafiaer. Makan til skummel gjeng. :banana:

:P Neida, de er søte!

Hva var det nederste i posen der?

Kalk, men Anita syns det ser ut som en penis *fnis*

Soppen out.

Velkommen tilbake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til ære for Anita... :D:P

IMG_4751-1.jpg

Kalk, men Anita syns det ser ut som en penis *fnis*

Hehe, den så ikke så penisaktig ut, men denne på høyre side er regelrett dandert for å ligne - garantert.. *S*

Litt tomt uten noe stort, men det kommer snart!

IMG_4094.jpg

Grisejenta!!

Så mange søte coryer dah... Spennende med birekene, håper de slutter å være så sjenerte, vil se flere bilder. Og du - de barnebarna våre er jammen litt søte de også. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisejenta!

JEG?? :P Det var da virkelig du som tenkte pervo, ikke jeg...!

Så mange søte coryer dah... Spennende med birekene, håper de slutter å være så sjenerte, vil se flere bilder. Og du - de barnebarna våre er jammen litt søte de også. Hehe...

Coryer ER søøøte, jepp jeg har fått dilla :D Mulig det flytter inn en gruppe med pandaer etterhvert og, om vi bare blir enige om en pris studentlommeboken min tåler.. De er jo så ubeskrivelig søte de små pandaene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ikke disse innleggene først..

kuuul trå detta også jo, så masse fine bilder og kule fisk...må jo bare fikse opp her jeg nå...ting tar tid :D

Takk for det :P

Har du kar du og? Da er du herved pålagt å lage en tråd med masse bilder! :P

Seriøst nydelig akvarium..

Hvis jeg ble født som en fisk, og kunne velge hvilken bolig som helst, måtte det nesten garantert blitt din!

Støtter det du gjør! Ü

Nydeligt..

Næmmen, tusen takk, det var utrolig hyggelig skrevet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nye fisk = nye bilder! Har kjøpt meg pandacoryer, søteste søteste coryene :icon_redface: Tok litt bilder mens de fikk litt mat, og jada jeg vet jeg trenger å pusse litt på vinduet og luke litt på plantene...

IMG_4836.jpg

IMG_4837.jpg

IMG_4838.jpg

IMG_4839.jpg

IMG_4842.jpg

IMG_4843.jpg

IMG_4846.jpg

Søteste Sterbai'n

IMG_4851.jpg

Klorekene har funnet ut at corymat er snadder

IMG_4854.jpg

IMG_4881.jpg

IMG_4883.jpg

IMG_4905.jpg

IMG_4906.jpg

IMG_4907.jpg

Fine SAE'ne :cry:

IMG_4860.jpg

IMG_4863.jpg

IMG_4865.jpg

Multispinosa bebisene bagynner å bli store, det er 4 stk igjen. De andre syns det var en skrekkelig god ide å slutte å spise, og sånn straffer seg jo.. Litt gulskimmrete har de blitt og :icon_confused:

IMG_4887.jpg

IMG_4888.jpg

IMG_4894.jpg

IMG_4897.jpg

IMG_4900.jpg

Det var dagens spam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Marianne, nå syns jeg det er på tide at du gjør reint på litt vinduer her! Jeg ser noen planter som også bør lukes. Fysjamej.

Sånn bortsett fra det, likte jeg den oransje stalker-sugekoppen som er i bakgrunnen på mange av bildene! Minner meg om verdens ekleste sang, vet ikke hva den heter egentlig, men alle kan den. Den er sånn her: "Every step you take, every move you make, blablabla, her er den skumle delen: I'll be watching you! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sangen er jo bare innmari fin, men nå fikk den litt skummel undertone..! Og jeg kommer til å tenke på albinoancistruser hver gang jeg hører den sangen for resten av livet..

Men pandababyer eller??? Så steike søte altså.. Grattis!

Mye søtere enn de begynnende gule barnebarna våre lol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::D

Jepp, det er to ting i verden som er skrekkelig skummet.. Albino ancistruser og Sting *flirer* Du er søt du soppis!

Den sangen er jo bare innmari fin, men nå fikk den litt skummel undertone..! Og jeg kommer til å tenke på albinoancistruser hver gang jeg hører den sangen for resten av livet..

Er dere seriøse? Albino-ancis-truser? :D

Skumleskumle sangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en sopp til for å herpe en fin sang <_<

Dama mente det var en blanding av bebiser og voksene, altså foreldre og barn, men jeg syns nå kanskje det heller ser ut som en forelder og masse barn.. Uansett så er de usedvanlig søte :lol:

Og jeg syns nå barnebarna våre er ganske så mye søtere nå enn hva de var for en stund siden..!

Er dere seriøse? Albino-ancis-truser? :D

*flirer* Igjen, måtte en sopp til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Marianne, nå syns jeg det er på tide at du gjør reint på litt vinduer her! Jeg ser noen planter som også bør lukes. Fysjamej.

Sånn bortsett fra det, likte jeg den oransje stalker-sugekoppen som er i bakgrunnen på mange av bildene! Minner meg om verdens ekleste sang, vet ikke hva den heter egentlig, men alle kan den. Den er sånn her: "Every step you take, every move you make, blablabla, her er den skumle delen: I'll be watching you! "

Dette har bekymret meg litt, er det ikke "I`ll be missing you"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Every breath you take

Every move you make

Every bond you break

Every step you take

Ill be watching you

Every single day

Every word you say

Every game you play

Every night you stay

Ill be watching you

Oh, cant you see

You belong to me

How my poor heart aches

With every step you take

Every move you make

Every vow you break

Every smile you fake

Every claim you stake

Ill be watching you

Since youve gone I been lost without a trace

I dream at night I can only see your face

I look around but its you I cant replace

I feel so cold and I long for your embrace

I keep crying baby, baby, please...

Oh, cant you see

You belong to me

How my poor heart aches

With every breath you take

Every move you make

Every vow you break

Every smile you fake

Every claim you stake

Ill be watching you

Every move you make

Every step you take

Ill be watching you

Ill be watching you

Ill be watching you

Ill be watching you

Ill be watching you...

Creepy, creepy, creepy, creepy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud *snufs* hele den låta er herpa nå.. Bare nynne melodi, ikke tenke på tekst.. Og jeg kommer fortsatt til å se små ancis-truser. Utarting av beste sort.. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud *snufs* hele den låta er herpa nå.. Bare nynne melodi, ikke tenke på tekst.. Og jeg kommer fortsatt til å se små ancis-truser. Utarting av beste sort.. *S*

Jeg er litt lei for at jeg ødela sangen for deg. Lei meg, fordi du likte den, men ikke lei meg, fordi folk må få vite sannheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, det er to forskjellige sanger! Samme greia, men noen syntes tydeligvis det samme som Soppen og gjorde den om til missing you i steden. Kose seg med den versonen du :D

Jeg er litt lei for at jeg ødela sangen for deg. Lei meg, fordi du likte den, men ikke lei meg, fordi folk må få vite sannheten!

*flirer* Du er rar du!

Forresten så har Aeneusene mine lagt egg! :D:ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...