Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?

Lizzie

Recommended Posts

Skrevet

Strihåra/korthåra vohrster(??) er nok den vakreste... Eller, Weimaraner (?) (Det var da frykelige vanskelige hundenavn da gitt! :) ) på en god andreplass.

• Svar 188
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Doberman :)

Første gang jeg møtte en var jeg vel i barnehagealder. Jeg ble så forelsket i hunden og rasen at mamma måtte bære meg bort for jeg nektet å gå. Har siden den gang sagt at jeg skal ha en av disse fantastisk vakre hundene. En gang i framtiden når det passer ;)

Skrevet
Strihåra/korthåra vohrster(??) er nok den vakreste... Eller, Weimaraner (?) (Det var da frykelige vanskelige hundenavn da gitt! ;) ) på en god andreplass.

Korthåret kanskje? Strihåren er skjeggedyr med sånn kjønnshåraktig pels på resten av kroppen. ;) Min fullstendig subjektive mening, selvsagt. :)

Skrevet
Jag anser den står mellan Grand danois och Rhodesian Ridgeback.

Otroligt fina färger, majestätiska när de springer och imponerande stillastående också.

Rhodesian Ridgeback uten tvil! + de har en flott størrelse, normal nese, ører og hale :)

Skrevet

Finnes ikke noe vakrere enn en engels cocker spaniel :)

De lange myke ørene, de uskyldige øynene, den silkemyke pelsen, den sterke kroppen, den bløte snuten.

Er helt hodestups forelsket i den rasen :rolleyes:

Skrevet
Denne synes jeg var veldig vanskelig,men en av dem er ihvertfall azawakh.Skikkelig elegante,med et alldeles nydelig blikk!

Holder nok en knapp på azawakhen, jeg også!

Skrevet

På førsteplass kommer Rhodesian Ridgeback, ser ikkje en mer elegant og stolt rase på utstilling!

Og selvfølgelig kommer min egen rase, sch på en god andreplass. :)

Skrevet

Jeg er så heldig å eie et eksemplar av verdens vakreste rase, Berner sennenhunden :)

Med Newfoundlander på en god nummer 2!

Skrevet

Å velge egen rase er feigt... :)

Vakrest: Dobermann (rett og slett en estetisk nytelse - alt fra farger og pels til bygningen, som verken er for kraftig eller for tynn), med Ridgeback som god nr 2.

Kulest: Boxer (helst brindle) og Bullterrier...

Skrevet

Jeg er helt enig med en hel del av de andre her og må si at Siberian Husky, helst med blå øyne, er noe av det vakreste som finnes! Det er nydelige hunder,det.. ;)

Ellers har en forkjærlighet for schæfer (selvsagt) fordi mange av dem har en verdighet og selvfølgelighet i måten å være på som facinerer meg. :)

Skrevet
Korthåret kanskje? Strihåren er skjeggedyr med sånn kjønnshåraktig pels på resten av kroppen. ;) Min fullstendig subjektive mening, selvsagt. ;)

Jomen, jeg liker den strihåra jeg... :) Nettopp pga skjeggepelsen!

Skrevet

Interessant og flott å se at så mange har ikke har valgt den hunderasen de synes er penest, men den hunderasen som passer bra ellers!

Flere nevner BC som en pen rase. Jeg synes veldig mange bordere er er blandt de mindre pene, allikevel er det yndlingsrasen min!

Skrevet

Oi, glemte å si hvilken rase jeg synes er finest.. Det finnes mange flotte raser, men den fineste jeg har sett 'live' må være Greyhound, Saluki følger ikke langt etter. Finnes flere fine mynder, men har kun sett dem på bilder, feks Azawakh og Sloughi. Utrolig synd at de ikke passer mitt bruk slik ting er nå.

Ellers er jo både Pointere og Korthårede Vorstehere veldig flotte hunder, for ikke å snakke om en fullpelset Groenendael. ;)

Skrevet

Det finnes så mange nydelige hunderaser, jeg synes f.eks at veldig mange av spisshundene er utrolig nydelige utssendemessig (Alaskan malamute, siberian husky, samojed, akita, shiba osv..).

Men, mine store favoritter er uten tvil Riesenschnauzer og shetland sheepdog ;) <3

http://i7.photobucket.com/albums/y268/Tina...imes-man-en.jpg

(en nydelig hund fra oppdretteren som Phoebe kommer fra)

Gebories20Xante.jpg

(funnet her:

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...6lr%3D%26sa%3DN )

Skrevet

I mine øyner er DOGO ARGENTINO den vakreste rasen eg har sett.

De er rett og slett som levende statuer av noen flotte stolte hunder!

diegobeinggaited.jpg

;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...