Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?

Lizzie

Recommended Posts

Skrevet

Strihåra/korthåra vohrster(??) er nok den vakreste... Eller, Weimaraner (?) (Det var da frykelige vanskelige hundenavn da gitt! :) ) på en god andreplass.

• Svar 188
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Doberman :)

Første gang jeg møtte en var jeg vel i barnehagealder. Jeg ble så forelsket i hunden og rasen at mamma måtte bære meg bort for jeg nektet å gå. Har siden den gang sagt at jeg skal ha en av disse fantastisk vakre hundene. En gang i framtiden når det passer ;)

Skrevet
Strihåra/korthåra vohrster(??) er nok den vakreste... Eller, Weimaraner (?) (Det var da frykelige vanskelige hundenavn da gitt! ;) ) på en god andreplass.

Korthåret kanskje? Strihåren er skjeggedyr med sånn kjønnshåraktig pels på resten av kroppen. ;) Min fullstendig subjektive mening, selvsagt. :)

Skrevet
Jag anser den står mellan Grand danois och Rhodesian Ridgeback.

Otroligt fina färger, majestätiska när de springer och imponerande stillastående också.

Rhodesian Ridgeback uten tvil! + de har en flott størrelse, normal nese, ører og hale :)

Skrevet

Finnes ikke noe vakrere enn en engels cocker spaniel :)

De lange myke ørene, de uskyldige øynene, den silkemyke pelsen, den sterke kroppen, den bløte snuten.

Er helt hodestups forelsket i den rasen :rolleyes:

Skrevet
Denne synes jeg var veldig vanskelig,men en av dem er ihvertfall azawakh.Skikkelig elegante,med et alldeles nydelig blikk!

Holder nok en knapp på azawakhen, jeg også!

Skrevet

På førsteplass kommer Rhodesian Ridgeback, ser ikkje en mer elegant og stolt rase på utstilling!

Og selvfølgelig kommer min egen rase, sch på en god andreplass. :)

Skrevet

Jeg er så heldig å eie et eksemplar av verdens vakreste rase, Berner sennenhunden :)

Med Newfoundlander på en god nummer 2!

Skrevet

Å velge egen rase er feigt... :)

Vakrest: Dobermann (rett og slett en estetisk nytelse - alt fra farger og pels til bygningen, som verken er for kraftig eller for tynn), med Ridgeback som god nr 2.

Kulest: Boxer (helst brindle) og Bullterrier...

Skrevet

Jeg er helt enig med en hel del av de andre her og må si at Siberian Husky, helst med blå øyne, er noe av det vakreste som finnes! Det er nydelige hunder,det.. ;)

Ellers har en forkjærlighet for schæfer (selvsagt) fordi mange av dem har en verdighet og selvfølgelighet i måten å være på som facinerer meg. :)

Skrevet
Korthåret kanskje? Strihåren er skjeggedyr med sånn kjønnshåraktig pels på resten av kroppen. ;) Min fullstendig subjektive mening, selvsagt. ;)

Jomen, jeg liker den strihåra jeg... :) Nettopp pga skjeggepelsen!

Skrevet

Interessant og flott å se at så mange har ikke har valgt den hunderasen de synes er penest, men den hunderasen som passer bra ellers!

Flere nevner BC som en pen rase. Jeg synes veldig mange bordere er er blandt de mindre pene, allikevel er det yndlingsrasen min!

Skrevet

Oi, glemte å si hvilken rase jeg synes er finest.. Det finnes mange flotte raser, men den fineste jeg har sett 'live' må være Greyhound, Saluki følger ikke langt etter. Finnes flere fine mynder, men har kun sett dem på bilder, feks Azawakh og Sloughi. Utrolig synd at de ikke passer mitt bruk slik ting er nå.

Ellers er jo både Pointere og Korthårede Vorstehere veldig flotte hunder, for ikke å snakke om en fullpelset Groenendael. ;)

Skrevet

Det finnes så mange nydelige hunderaser, jeg synes f.eks at veldig mange av spisshundene er utrolig nydelige utssendemessig (Alaskan malamute, siberian husky, samojed, akita, shiba osv..).

Men, mine store favoritter er uten tvil Riesenschnauzer og shetland sheepdog ;) <3

http://i7.photobucket.com/albums/y268/Tina...imes-man-en.jpg

(en nydelig hund fra oppdretteren som Phoebe kommer fra)

Gebories20Xante.jpg

(funnet her:

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...6lr%3D%26sa%3DN )

Skrevet

I mine øyner er DOGO ARGENTINO den vakreste rasen eg har sett.

De er rett og slett som levende statuer av noen flotte stolte hunder!

diegobeinggaited.jpg

;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...