Gå til innhold
Hundesonen.no

Å vente på valp...

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Sukk nå er det ikke så mange dager igjen til tispen vi står på liste til skal ha valpene :wub: . Kan vel egentlig komme når som helst og jeg er sinnsykt spent! Håper det kommer en frisk og flott hannhund (gjerne flere så vi har litt å velge i :closedeyes: )

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Sukk nå er det ikke så mange dager igjen til tispen vi står på liste til skal ha valpene :wub: . Kan vel egentlig komme når som helst og jeg er sinnsykt spent! Håper det kommer en frisk og flott hannhund (gjerne flere så vi har litt å velge i :closedeyes: )

Skal krysse fingrene! :P

Og jeg ønsker meg akkurat det samme, masse hannhunder så jeg har noe å velge i. :wub:

Skrevet

Sukk ja. Gleder meg til å begynne å vente på valp når jeg er ferdig med utdannelsen min, om en 5-6 års tid(...)

Hvorfor er studier og hund en dårlig kombinasjon?

*Fres*

Hilsen vapesykt menneske

Skrevet
Eh..bilde av min valp..

Fusefemale.jpg

Det lignet! Ikke rart Lyra tror hun er terrier *flir*

Jeg har sett på avataren din hvor mye Lyra ligner på Irsk terrier, som valp!

Og farge.

Men Lyra blir jo MYE større enn Peico blir, tihi!

Men morsomt at de ligner masse som valper:D

Skrevet
Tollergutten vår er født ;) Jeg er helt sånn: :ahappy: nå og gleder meg villt til påske!

Vet ikke om dette står noe sted jeg. men hvor skal du ha fra?

Skrevet

luxusproblem dette her altså! Her går jeg å ergrer meg for at det er så lenge til jeg får valp, mens dere gleder dere, og klager? ;):ahappy:

Skrevet

Takktakk ;) . Bilder blir lagt ut så fort vi får noen. Er så lettet over at det ble født en hanne til oss, siden den andre tispen hos dem fikk så mange hanner var jeg heeelt sikker på at denne skulle få bare tisper hehe. Snakk om å tenke positivt.

Bcrex:vi skal ha fra Kennel Heliomar :ahappy:

Skrevet
Takktakk ;) . Bilder blir lagt ut så fort vi får noen. Er så lettet over at det ble født en hanne til oss, siden den andre tispen hos dem fikk så mange hanner var jeg heeelt sikker på at denne skulle få bare tisper hehe. Snakk om å tenke positivt.

Bcrex:vi skal ha fra Kennel Heliomar :ahappy:

Gratulerer så mye ;) Tollere ER jo flotte da :P

Skrevet
Gratulerer så mye ;) Tollere ER jo flotte da ;)

Takktakk! Ja de er det. Og vi har møtt begge foreldrene flere ganger, både hjemme og på treninger, og jeg liker dem. Hannhunden sjarmerte meg i senk hehe. Første gangen vi var der så parkerte han seg i armkroken min og bare koooste :ahappy:

Skrevet

Jeg går også rundt og tenker at tispen jeg skal ha valp fra sikkert får bare guttevalper! Jeg drømte det en natt til og med. Trøsten er at den aktuelle kennelen har to tisper som skal parres i løpet av vinteren, de kan da ikke få bare hannvalper begge to?!?

Skrevet

hund nr 2 hos meg er fortsatt på planleggingstadiet. Men det blir ikke om noen år. Men det er sååååå lenge. Æsj, jeg er ett ikke-tålmodig menneske i det hele tatt, så dette kan bli spennende :ahappy: HAHA

Skrevet
Tollergutten vår er født ;) Jeg er helt sånn: :ahappy: nå og gleder meg villt til påske!

Ååå, så heldige dere er! Gratulerer! :P

Gleder meg til å treffe ham på sonentreffet. ;)

Skrevet
Jeg går også rundt og tenker at tispen jeg skal ha valp fra sikkert får bare guttevalper! Jeg drømte det en natt til og med. Trøsten er at den aktuelle kennelen har to tisper som skal parres i løpet av vinteren, de kan da ikke få bare hannvalper begge to?!?

Da tror jeg du skal være maks uheldig!

Ååå, så heldige dere er! Gratulerer! ;)

Gleder meg til å treffe ham på sonentreffet. :ahappy:

Takker. Gleder meg til å vise han frem ;)

Skrevet
Weeee! Gutten min er født! :ahappy:

GRATULERER igjen. Lille Rips gleder seg til å "vokse opp" sammen med svartingen, og jeg gleder meg masse til alt vi skal gjøre sammen. Når blir det valpeklåing?

Skrevet
GRATULERER igjen. Lille Rips gleder seg til å "vokse opp" sammen med svartingen, og jeg gleder meg masse til alt vi skal gjøre sammen. Når blir det valpeklåing?

Om litt over tre uker tenker jeg. :ahappy:

Edit: Og GRATULERER tilbake med din valp! Nå er det jo bestemt kull og alt, da gjelder det bare å få deg overbevist om at half-face er den kuuuleste lille ripsen! ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...