Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP! Hva gjør jeg??


Mirai

Recommended Posts

Kommer an på situasjonen, om det var ren aggresjon, eller om Mona var giret opp. Tinka beit farmor en gang da hun var rundt fire måneder, sånn beit at det gikk gjennom huden og farmor begynte og blø. Det var ikke noe vondt i Tinka, hun mista rett og slett kontrollen over seg selv fordi hun var så giret opp (jegg hadde nettopp lekt ordentlig med henne noen minutter, farmor begynte å finne fram vaskebøtten og Tinka skjønte at jeg skulle ut med henne). Så det trenger jo ikke å være noe mer alvorlig enn det.

Men det blir litt vanskelig for meg å si hvor alvorlig det er at Mona beit når jeg ikke vet hvordan situasjonen var.

Uansett så bør du kanskje fortelle ham ordentlig hvordan du vil at han skal behandle Mona. Det har jeg måttet gjort med familien min, og de er enige og behandler Tinka så og si likedan som meg. Det er lettere for hunden å forholde seg til ting når den blir behandlet likt av familiemedlemmene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kommer helt an på situasjonen dette, som wesminster sier. Hunder kan lett bli overivrige og litt ukontrollert i lek, og ved uhell kommet over/borti hånden. Har selv fått noen skarpe tenner i armer og føtter, pga. litt for ivrig lek. Så har du dette at hvis hun har vært aggressiv i forbindelse med ting/godbiter og sånn (som du har fortalt tidligere).Kan være flere årsaker.

Men uansett kan det fort bli mye gjetting dette her, så det er bedre at du forteller litt mer om situasjonen og hva som skjedde så det blir litt lettere å forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på om det var agresiv biting eller ikke.

Som du ser så er det ikke bare din hund som har bitt noen. Hunden min beitt meg også en gang men ble bare skikelig blå, Wilma ble sur fordi hun ikke fikk viljen sin når hun flyttet hitt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig - jeg fikk betennelse da jeg gikk i fjerde, for jeg ble bitt av en Papillon ( :oops: Guuud så flaut) og måtte i hui og hast til sykehuset for å ta stivkrampesprøyta :?

hihi :D

LiLi har også bitt hull på meg flere ganger. Blant annet under kloklipping :P Hun liker ikke det nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en av grunnene til at jeg ikke er så glad i dem, de virker så gneldrete, men Lili virker ikke sånn :D

Hihi :P Ja, noen er det, men ikke henne :P Hun er så snill så! Hvis du hadde møtt henne, hadde du nok falt pladask :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for og skryte, men Wilma bet hul i fingeren min idag under lek, diger og leke med henne fordi da kan jeg bitte også :D  :D

"ikke for å skryte" ?!?!

Ville du SKRYTT av at hunden beit deg??? [-X

Biter du hunden igjen? :-o

Jaja #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Kanskje du kan ta en tur på Nordenstam hundeskole i Drammen??? Det kan hjelpe utrooolig. Det er vanskelig for meg å si noe når jeg ikke kan forestille meg situasjonen slik den var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier du og bikkja di å bite hverandre?? øhh..

Jeg begynner å lure litt på deg altså (Tyra). Du sier hunden din er utrygg, og muligens litt aggressiv. TVILER på at det hjelper å bite henne under lek da, samme om du syns det er gøy eller ikke... Gå heller og hopp trampoline enn å bite hunden din [-X

Tren henne i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min var ute på gårdsplassen uten noen form for kontakt med Mona i det hele tatt (jeg så det ikke, så jeg må bare fortelle sånn jeg har blitt fortalt) og så kom hun og begynte å kødde, og da han sier nei og prøver å få henne unna, så biter hun. Jeg vet ikke om det er for lek eller hva det er.

Mamma kunne ikke komme bort med en gang heller, for hun stod med hesten, men da hun kom seg bort og holdt rundt broren min så blei faktisk Mona enda mer gæren og prøvde å komme i mellom dem.

Men nå prøver vi en ny taktikk, han skal overse henne totalt og gå med haka opp. Og han gir henne maten og får henne til å sitte først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det var en sånn situasjon så tror jeg ikke det er noe særlig å bekymre seg for. Hun er valp, og må få lov til å sjekke om hva som går an, i tillegg til at hun ikke trenger å kontrollere seg selv hele tiden. Tror nok det går bra jeg, særlig når han gir henne mat. Da skjønner hun at det kan være lurt å være snill mot den minste også. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ikke for å skryte" ?!?!

Ville du SKRYTT av at hunden beit deg??? [-X

Biter du hunden igjen? :-o

Jaja #-o

Jeg skrev ikke for og skryte fordi det vil jeg ikke.

Ja jeg biter hunden min under lek fordi bege to bitter hverandre, jeg begyner og bitte først når hun begyner og bitte, bruker til og med og lage jokse hale som hun drar og sliter i også. Jeg biter nå ikke hul i huden på henne da.

Alle har sin måtte og holde på med hunde hold på, men jeg synes folk her inne er litt like i hundehold og rasser, så jeg føler meg ikke helt inn her. Men dette er hva jeg tror.

For meg virker det som at folk mener at hunder er ikke til og leke med. Men hunder kan man faktisk leke med. Jeg hadde aldri giddet og hat en hund fordi den skal kun konkurerest meg, å skal man leke med hunden sin så kan man kun kaste en kjep til den, slik er ikke jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som at folk mener at hunder er ikke til og leke med. Men hunder kan man faktisk leke med. Jeg hadde aldri giddet og hat en hund fordi den skal kun konkurerest meg, å skal man leke med hunden sin så kan man kun kaste en kjep til den, slik er ikke jeg altså.

Jamen kjærer vene! Jeg leker da en hel masse med hunden min jeg, men vi går ikke løs med tennene på hverandre fordi! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...