Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP! Hva gjør jeg??


Mirai

Recommended Posts

Ehhmm.. det går jo fint ann å leke med hunden uten at dere begynner å bite hverandre da! Ball leker, draleker, Gjemsel er jo supertrening, så lenge det alltid er hunden som finner deg)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes igrunn vi er veldig forskjellige, spesiellt nå som vi har enda en jakt person her.. Vi driver med utstilling, agility, lydighet, familiehund osv.osv. Dessuten er vi veeeldig forskjellige i måten å oppdra hund på. Likheten er vel at alle har fine, relativt veltipassede hunder.. Men det burde jo igrunn de fleste hundefolk ha. Så like, det synes jeg ikke vi er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes igrunn vi er veldig forskjellige, spesiellt nå som vi har enda en jakt person her.. Vi driver med utstilling, agility, lydighet, familiehund osv.osv. Dessuten er vi veeeldig forskjellige i måten å oppdra hund på. Likheten er vel at alle har fine, relativt veltipassede hunder.. Men det burde jo igrunn de fleste hundefolk ha. Så like, det synes jeg ikke vi er!

Enig, syns ikke alle her inne er så spesielt like.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhmm.. det går jo fint ann å leke med hunden uten at dere begynner å bite hverandre da! Ball leker, draleker, Gjemsel er jo supertrening, så lenge det alltid er hunden som finner deg)..

Finn en lek hunden min liker da. Jeg har prøvd litt av hvert.

Leker er det ikke vits og kjøpe fordi de tyger hun bar sun, baller liker hun ikke, og enest leken vi kan gjøre inendørs er og leke slos. Vi leker jo ute og da, men da leker vi sisten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at rassene deres var like men hvilke raser dere liker.

At de rasene vi liker er like? Men, ehm, de fleste her har vel den rasen de liker omtrent best. Så da blir vel det egentlig akkurat det samme? Vi liker da forskjellige raser vi, og ingen av oss er like. Det nærmeste du kommer er liksom Benedicte og jeg som begge har labradorer og er fan av klikkertrening og den greina av treningsmetodene. Og ikke en gang vi er like, så jeg kan ikke si at jeg helt skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en lek hunden min liker da. Jeg har prøvd litt av hvert.

Leker er det ikke vits og kjøpe fordi de tyger hun bar sun, baller liker hun ikke, og enest leken vi kan gjøre inendørs er og leke slos. Vi leker jo ute og da, men da leker vi sisten. :)

Gjør som bikkja mi og jeg da: Lekesloss uten å bite. Så slipper vi å få vondt. Dessuten så vil jeg anbefale den lille Tinkaleken. få bikkja opp på toppen av trappa, kast opp en ball, oppfordre hunden til å slippe ballen så den dunker nedover trappa (for Tinka kom det helt naturlig) og kast opp ballen igjen. Hunden slipper ballen, du kaster den opp igjen osv. Morsomt, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som bikkja mi og jeg da: Lekesloss uten å bite. Så slipper vi å få vondt. Dessuten så vil jeg anbefale den lille Tinkaleken. få bikkja opp på toppen av trappa, kast opp en ball, oppfordre hunden til å slippe ballen så den dunker nedover trappa (for Tinka kom det helt naturlig) og kast opp ballen igjen. Hunden slipper ballen, du kaster den opp igjen osv. Morsomt, faktisk.

Wilma liker ikke baller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si meg hvordan du leker med hunden din da???

Jeg legger meg ned i hennes høyde og leker med henne. Dytter på henne og lekesloss med henne. Men biter IKKE!!!!! Man skal ikke bite hunden!

Det kan jo bare gjøre vondt verre :-o

Det går an å leke med munnen men ikke bite #-o Jeg legger ofte ansiktet ned i pelsen på Pito men biter ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg.... #-o

Du bør kanskje begynne å tenke litt over hvorfor hunden din er usikker og/eller aggressiv? Jaja...

Like hunder har vi i alle fall ikke! Her er jo alt fra chihuahua til irsk ulvehund! Og like treningsmetoder har vi heller ikke! Alt fra Nordenstam til klikkertrening! Jeg forstår ikke hva du mener altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyra: jeg kan nok ikke gi deg flere råd, da jeg sjelden leker med hunden inne. Hos oss er det sånn at vi skal være rolige og fine inne, og viltre og lekne ute. Har en hund som er en smule vanskelig å roe ned når hun først er i hundre; PLUSS parkett gulv..:) Men du kan vel lekesloss UTEN å la hunden bite deg, eller bite tilbake???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke for og skryte fordi det vil jeg ikke.

Ja jeg biter hunden min under lek fordi bege to bitter hverandre, jeg begyner og bitte først når hun begyner og bitte, bruker til og med og lage jokse hale som hun drar og sliter i også. Jeg biter nå ikke hul i huden på henne da.

Alle har sin måtte og holde på med hunde hold på, men jeg synes folk her inne er litt like i hundehold og rasser, så jeg føler meg ikke helt inn her. Men dette er hva jeg tror.

For meg virker det som at folk mener at hunder er ikke til og leke med. Men hunder kan man faktisk leke med. Jeg hadde aldri giddet og hat en hund fordi den skal kun konkurerest meg, å skal man leke med hunden sin så kan man kun kaste en kjep til den, slik er ikke jeg altså.

Skjønner deg je Tyra :P Broren min pleier å herje skikkelig med Romeo. Når dom leker i stua hører je både Ole(broren min) og Romeo knurre :D(bare lek da).. Ole går ofte i med tenna, og Romeo hopper unna. :P Dom har det kjempe moro!

Det høres veldig fælt ut å bite hunden sin, men hvis du ser på hunder i lek så biter jo dom hverandre med mye skarpere tenner enn det vi har :P

Nei, alle må få lov tel å leke med hunden sin på sn måte uten at andre skal henge dom etter halsen for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Det er jo mange som sier det at hvis hunden din biter deg så skal du bite den tilbake for å ta igjen og vise at det kan du også gjøre.

Biter ikke en st. bernhardshund ganske hardt?

Vel... Skjønner ikke at du kan føle deg utilpass i forumet fordi du mener alle er like. Tror ikke vi kunne blitt mer forskjellige. Det er mange raser her inne jeg ikke liker, men som jeg av utseende og etter hva eierne forteller meg om hunden liker, nettopp fordi det er den hunden. Ikke rasen. Tviler på at 200 stk liker akkurat de samme hundene og trener på den samme måten.

Vel, jeg tror ikke jeg skal bruke rådet ditt om å bite tilbake, for hun ser ikke på det som lek. Hun ville antakelig bitt meg ganske hardt tilbake.

Apropos, du kaller det en lek. Hvordan avslutter du en lek der hvor hunden biter deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...