Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk bø


Toya

Recommended Posts

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar
Tassa fikk løpetid i går, så hun blir ikke med :D Er det noen andre som skal ligge på Lifjell? Evt noe som vet hvordan det er der? :D

Skal du til Bø også? Stiller du Tyson der og?! Fikk ikke sagt hei, siden det var så førrbasket trangt i hallen i Ølen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til Bø også? Stiller du Tyson der og?! Fikk ikke sagt hei, siden det var så førrbasket trangt i hallen i Ølen!

Nei, jeg har han ikke med:) Så du oss? Vet ikke om jeg så deg. Avrøytet Tyson klarte seg egentlig veldig greit. Hvordan gikk det med dere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har han ikke med:) Så du oss? Vet ikke om jeg så deg. Avrøytet Tyson klarte seg egentlig veldig greit. Hvordan gikk det med dere? :D

Jepp så dere i ringen :D Så at Tyson (iallefall halen hans *tihi*) var litt avrøytet. Han var jo en av de få som fikk rødsløyfe...

Det gikk skitt med oss... vet man ikke har lov til å "henge ut" dommeren i etterkant, men hele oppvisningen i Belgerringen på Søndag var en tragedie for de fleste... En som ikke kan hunders kroppsspråk bør definitivt ikke dømme på en utstilling syns nå jeg...

Men det her var litt OT ;) (sorry moderatorer ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jepp så dere i ringen :D Så at Tyson (iallefall halen hans *tihi*) var litt avrøytet. Han var jo en av de få som fikk rødsløyfe...

Det gikk skitt med oss... vet man ikke har lov til å "henge ut" dommeren i etterkant, men hele oppvisningen i Belgerringen på Søndag var en tragedie for de fleste... En som ikke kan hunders kroppsspråk bør definitivt ikke dømme på en utstilling syns nå jeg...

Men det her var litt OT ;) (sorry moderatorer :D)

OK - totalt OFF TOPIC - men jeg synes kanskje den der var i drøyeste laget.

Om jeg ikke tar feil stilte jeg selv for samme dommer på Hellerud - og det var da intet galt med damens måte å hantere hund på. Tvert imot - vedkommede var utrolig trivelig til hundene, både i raseringen også senere i gruppen. Såvidt jeg erindrer så var det to hunder som "kicka" i ringen på den utstillingen - begge hunder som har hatt litt sånne tendenser tidligere - slettes ikke dommerens feil slik jeg ser det.

Men - dette er jo ikke en diskusjon om sånt da ............. så sorry moderatorer - jeg bare syns jeg måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - totalt OFF TOPIC - men jeg synes kanskje den der var i drøyeste laget.

Om jeg ikke tar feil stilte jeg selv for samme dommer på Hellerud - og det var da intet galt med damens måte å hantere hund på. Tvert imot - vedkommede var utrolig trivelig til hundene, både i raseringen også senere i gruppen. Såvidt jeg erindrer så var det to hunder som "kicka" i ringen på den utstillingen - begge hunder som har hatt litt sånne tendenser tidligere - slettes ikke dommerens feil slik jeg ser det.

Men - dette er jo ikke en diskusjon om sånt da ............. så sorry moderatorer - jeg bare syns jeg måtte.

Mitt inntrykk var at hun så veldig mye på gemyttet til hunden. Tyson er en trygg og snill hund, så han reagerte ikke på henne, ikke jeg heller. Hun ene som jeg stilte mot fikk kjeft for dobbel handling, noe som jeg synes var rettferdig (vet at det er veldig mange som bruker det på belgere). Om hun valgte de fineste hundene er en annen sak. Brenda (malle) fikk cert og BIR, det var ikke som forventet for å si det slik :D

(Sorry mod, dere kan evt flytte disse til "Utstillingen i Ølen" tråden :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk var at hun så veldig mye på gemyttet til hunden.

Pøh.. i såfall ville vi gått videre.

Denne dommeren ga oss knappe 2 sek, og hun gikk kun etter de som stod som forsteinet, uten liv og glede. Fysj!

Og Belgerpia: hvilke hunder refererer du til som "kicka"? (ka det no enn betyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar meg selv igjen jeg: Det er ikke noen som tilfeldigvis skal forbi togstasjonen lørdag morgen og/eller ettermiddag, og som har plass til å la meg sitte på? Toget mitt kommer ca ti over ni på lørdagsmorgenen, og jeg skal ta tog til Oslo igjen kvart på fem på ettermiddagen.

Har ikke med meg hund, og kun en bag eller noe (som jeg fint har på fanget). Om jeg ikke får skyss, tar jeg selvsagt buss og/eller taxi, men jeg er fan av billige/gratis løsninger. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det passer å spørre i denne tråden, men er det noen som vet hvor mye det koster å ta taxi fra Bø jernbanestasjon til Telemarkshallen, sånn cirka(evt. hvor langt det er fra Bø jb.st til Telemarkshallen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar meg selv igjen jeg: Det er ikke noen som tilfeldigvis skal forbi togstasjonen lørdag morgen og/eller ettermiddag, og som har plass til å la meg sitte på? Toget mitt kommer ca ti over ni på lørdagsmorgenen, og jeg skal ta tog til Oslo igjen kvart på fem på ettermiddagen.

Har ikke med meg hund, og kun en bag eller noe (som jeg fint har på fanget). Om jeg ikke får skyss, tar jeg selvsagt buss og/eller taxi, men jeg er fan av billige/gratis løsninger. :closedeyes:

Mulig vi kanskje har en plass akk den veien. Kanskje litte grann trangt pga bur i baksetet. Men er ikke langt da :) Men må først klarere med Lill om hun evnt skal ha plassen :icon_confused:

Vet ikke helt om det passer å spørre i denne tråden, men er det noen som vet hvor mye det koster å ta taxi fra Bø jernbanestasjon til Telemarkshallen, sånn cirka(evt. hvor langt det er fra Bø jb.st til Telemarkshallen)?

Ring taxien å spør ;) gulesider.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg kommer en tur allikevel nå.. Droppet ferien til Beitostølen. :twitch: Kanskje jeg får heiet litt på Zira og dere andre soniser jeg måtte møte! I så fall kommer jeg lørdag.

Men det er litt trist at oppdretteren "min" sikkert ikke kan komme pga. snøkaoset langs sørlandsveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...