Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdomsleir Rogaland? OBS NY INFO!


Silje

Recommended Posts

  • Svar 432
  • Created
  • Siste svar
Kan han ikke ligge i bur hvis du ligger ved siden av? :hyper:

Nei jeg vil ikke det så lenge jeg har valget til å ikke være med. Han har aldri ligget i bur så lenge jeg har hatt han(utenom i bil) og han viser tydelig at han ikke vil ligge i bur, prøvde første natta jeg hadde han for han var visst vandt med å ligge i bur hver natt, men han viste tydelig at det ville han ikke. Ikke har jeg stort nok bur til innendørsbruk heller.

Også at de ikke kan være inne uten å ligge i bur det går meg imot, hva hvis det skulle bli uvær den helgen, det hadde blitt lange burdager det.

Det ville ikke blitt noen feie for hverken meg eller hunden med så mange begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vil ikke det så lenge jeg har valget til å ikke være med. Han har aldri ligget i bur så lenge jeg har hatt han(utenom i bil) og han viser tydelig at han ikke vil ligge i bur, prøvde første natta jeg hadde han for han var visst vandt med å ligge i bur hver natt, men han viste tydelig at det ville han ikke. Ikke har jeg stort nok bur til innendørsbruk heller.

Også at de ikke kan være inne uten å ligge i bur det går meg imot, hva hvis det skulle bli uvær den helgen, det hadde blitt lange burdager det.

Det ville ikke blitt noen feie for hverken meg eller hunden med så mange begrensninger.

På de aller fleste slike arrangementer er det et minimumskrav at hunden må ligge i bil/stå ute/ligge i bur mens eier ikke er tilstede eller på natten. Det er veldig synd du ikke føler at det passer deg og din hund, men du kan jo eventuelt komme opp en dag og gå en tur sammen med oss allikevel:)

Til andre som måtte lure på dette, uansett vær kommer vi til å være aktive og være ute, så ta med klær for allslags vær. Det blir mange valper, og mange hunder, så det vil være veldig vanskelig å ha alle hundene løse inne, spesielt når det ikke er ønsket fra utleiers side. Hundene kommer nok til å være så slitne at dette ikke blir noe problem, og vi skal absolutt ikke sitte med hundene i bur mesteparten av døgnet. Dette skal være en morsom og koselig helg for både to- og firbeinte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, hva hvis en melder seg på å så viser seg at hunden for løpetiden den aktuelle tiden? Kira har nemlig bare hatt en løpetid i løpet av sin levetid (hun er 20 mnd) og vi har ikke helt kommet inn o noen løpetidrymte/rutine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil kunne få pengene tilbake dersom tispa får løpetid. Vi kan dessverre ikke ha løpetisper med på leiren uansett:/

EDIT:

Hvis hunden (e) din (e) har spesielle preferanser/særheter, skriv det i påmeldingsmailen. F.eks at den er usikker på store hunder/små hunder/svarte hunder/bc'er. Det vil gjøre romfordelingen litt enklere. Alle hunder må sove i bur, men om din hund ikke vil kunne være borte fra deg uten å begynne å bråke for eksempel, kan den eventuelt få tilpasset soveplass.. Og lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene må ligge i bur inne, når de ikke blir trent og om natta. Dette er krav fra utleier. Vil man ha hunden løs, vil jeg foreslå telt om natta.

Trodde det bare var krav om at hundene ikke skulle inn på rommene (dvs soverommene).? Blir det så mye burkrav på det stedet blir jeg også veldig stuss for å si det sånn. Når er neste møte vi skal ha i komiteen? Vi eier forresten ikke et eneste bur så blir litt dumt å måtte kjøpe inn det for en langhelg :hyper: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det bare var krav om at hundene ikke skulle inn på rommene (dvs soverommene).? Blir det så mye burkrav på det stedet blir jeg også veldig stuss for å si det sånn. Når er neste møte vi skal ha i komiteen? Vi eier forresten ikke et eneste bur så blir litt dumt å måtte kjøpe inn det for en langhelg :hyper: .

Ingen du kan låne bur av heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som er stort nok til Buster nei. Men bånd inne kan vel være et alternativ? Får høre hva vi kommer frem til på møtet, når det blir.

Hva om man setter opp valpegrind f.ex? kommer han til å hoppe over da? Jeg har masse elementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buster har kommet seg opp på 1,5m platter ol.. om ikke valpegrinda er fra vegg til tak så...

Men valpegrind til de som går sammen av de mindre rasene er kanskje en ide...

Kjøper ikke gedigent sammenleggbart bur for anledningen... (får ikke med i bilen ellers)

Å uten tilvenning på forhånd, skjer bare ikke..

Ligge i bilen med et par lufteturer om natten kanskje...

Så tengte jeg litt på samkjøring cavalita, om det egentlig er fysist mulig...

jeg kjører, betty & toller i framsetet, du & buster i baksetet... å da er det jo fullt, bagasje bak... Ikke plass til 4 hunder når buster trenger nesten hele baksetet...

du har ikke tilgang til noe større bil/minibuss, kunne fått med SD også om hun tørr/vil.. :hyper:.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg si at jeg syns det er fryktelig dumt at det eneste som blir kommentert her er negative bemerkninger. Komiteen har jobbet knallhardt og dette er jo i høyeste grad frivillig arbeid, der eneste lønn er å la oss andre få en koselig hundeferie.

At det eneste vi klarer å gi tilbake til dem er sure kommentarer om bur og burbruk må være veldig fortvilende for dem. Jeg er sikker på at om vi hadde klart å komme med konstruktive bemerkninger i stedet, så hadde de sikkert tatt tak i dette å prøvd å gjøre en ordning på det.

Jeg vet at det nå jobbes med alternative løsninger. og klarere vi bare å holde oss litt på matten så skal det nok ordne seg!

Sånn, hjertesukk slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Silje sier så skal vi nok klare å jobbe oss fram til andre løsninger, vi vil heller ikke ha hundene i bur halve dagen og natta. Men om natta må de nok være i bur.. På dagtid skal vi klare å finne andre løsninger, også får alle håpe på fint vær, så vi kan være ute hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok to ekstra bur til sommeren, vi har de nest største vari-burene mener jeg. De er iallefall store nok til våre hunder til å ligge og sove i, vet ikke hvor stor Buster er?

Også må jeg jo få si, jeg skjønner at ikke alle er så glad i bur, men det blir jo stort sett på nettene i èi helg? Og hundene kommer antageligvis til å være så slitne at de ikke bryr seg om det engang.

Eller så kan de jo være i bilene, stiller gjerne min bil til rådighet hvis noen trenger det (og hunden ikke tygger i stykker interiøret, vil jo gjerne at vi skal få ei bra helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en annen plan for min del, men vil ikke si noe om det før alt er klart ;) . For Buster sin del blir det vanskelig med bur, han har vært i bur tre ganger i sitt liv og to av gangene var jeg inni samme buret :P . Og et vari kennel ville han nok fått litt fnatt inni. Han er rundt 70 høy også. Tenkte hvis det kun var burkrav om natten så hadde han kunnet ligge i bil, men bur blir nok litt problematisk. Vi får jo ikke akkurat tilvent det heller siden vi ikke blir å kjøpe bur men. Som sagt så har jeg en plan, bare venter på at de involverte skal komme på msn hehe. Og ja, valpegrinder hopper han over med mindre vi overvåker han, og da ville det vært lettere med bånd :P .

Og ja vi i komiteen har jobbet hardt så håper det kommer litt andre tilbakemeldinger en kun på bur (sier jeg som også kun har kommentert det :rolleyes: ) . Men vi kommer helt sikkert fram til en løsning som fungerer for alle. Skulle sagt mer igår, ser jeg var litt kort og sa ikke alt. Skylder på 13 timers arbeidsdag hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg klarer å trikse og mikse så jeg får låne darlingens (knis, nå hadde han blitt glad) caddy varebil.. Der er det plass til et par. Ellers har jeg også et stort (sch. størrelse) stålbur (netting) til utlåns. Igrunn til salgs og, det stor jo bare der og samler støv, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleeeder meg. :P:D

Har snakket med Betty nå og det er bestemt at jeg kjører og hun og Stine (SD) sitter på. ;) Blir nok litt trangt, men det går nok. :P

Blir da vel ikke trangt, bare koselig :P Jeg kan ha alle hundene i fanget! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Aya

2. Silje

3. Betty

4. Crizpo

5. Pointerguri

6. Lill

7. Stine

8. Rabalder

9. Emilie

10. Snaffa

11. Synne og Kali

12. Cavalita

13. Rottis jentå (vis jeg ikke er i USA)

Jeg & Buster kommer ikke, så fortsatt plasser ledig om denne listen er komplett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...