Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdomsleir Rogaland? OBS NY INFO!

Silje

Recommended Posts

• Svar 432
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

De som tok bra bilder må legge ut.!

Kameraet oppfører seg tåpelig så vi orker ikke ta noe særlig med bilder.. <_<

Vi kom førs til hytta, skikkelig overskyet første ettermiddagen..

*Lille* Balder står klar til å starte på sporet...

(nei bildene er ikke for breie, å ja, sonen skalerer fortsatt bilder...) :P

Skrevet
Vi måtte vaske selv da vi ikke fikk tak i hyttefolka. :)

:shocked:

Gikk det greit da.?

De som vasket ut kan få igjen mere penger som "lønn" for vaskingen...?

:)

Skrevet
Vi måtte vaske selv da vi ikke fikk tak i hyttefolka. :)

Åhnei, så utrolig kjipt! Jeg synes virkelig dere skal få betalt fra leirkassa.. Tusen takk for en flott helg alle sammen, jeg var på jobb til nærmere 11 på lørdag og begynte tidlig på søndag, så jeg hadde ikke hatt sjanse til å komme opp igjen uansett, dessverre. Kjempekjipt, jeg hørte dere hadde en flott dag på lørdagen.

Skrevet
Vi måtte vaske selv da vi ikke fikk tak i hyttefolka. :P

Har litt dårlig samvittig for akkurat det :P

Åhnei, så utrolig kjipt! Jeg synes virkelig dere skal få betalt fra leirkassa..

Jepp, så enig så enig :P

Ellers takk for en kjempe helg, jeg og Kira har hatt det kjempe hyggelig :whistle:

Skrevet

Da har jeg to hunder som hoster her hjemme, og den ene har også feber....

Så pass på hundene deres også, kanskje de også er smittet...

Skrevet

Decoy hoster litt, harker å prøver å gulpe opp noe å er slapp pågått i hele dag...

Og varm på snute osv. Så han har kennelhoste ja..

Buster er som normal enda...

Håper alle har vaksinert hundene...

Skrevet

Var det så ille at du fikk antibiotika Stine? (eller Kira da :rolleyes:)

Skrevet

Etter hva jeg forsto så var ikke så ille, var bare i den øvre luftveien/luftøret eller hva hun sa. Hun fikk antibiotika for å forebygge at det skulle bli verre. Pga av omstendighetene kunne hun bli lett dårligere hvis hun ikke fikk medisin fordi hun er slapp, har vært dårlig i magen og at hun er en svart hund med dobbel pels som tålte denne varmen dårlig (samt at hun ikke drikker noe særlig til vann) så ville dyrlegen at hun skulle få antibiotika og hostedempene.

Skrevet

uff dakar Kira....

Her er det ikke så ille enda.... og ikke er det så varmt her heller :wacko:

Skrevet

Hun har det ikke godt. Men medisinene funker - tror jeg. Men med engang hun blir aktiv eller girer seg opp begynner hun å hoste skikkelig. For bare håpe dere slipper det.

Skrevet
Med engang hun blir aktiv eller girer seg opp begynner hun å hoste skikkelig.

Sånn er decoy også, tro når matvraket hørte for-kulene klirre i matskålen.? :rolleyes:

UTROLIG irriterende da.!

Nå som Buster faktisk begynte å være rolig rundt andre hunder så kan vi ikke dra på mijøtreninger igjen... Blir vel som å starte fra scratch igjen... <_<

Skrevet
Sånn er decoy også, tro når matvraket hørte for-kulene klirre i matskålen.? :rolleyes:

UTROLIG irriterende da.!

Nå som Buster faktisk begynte å være rolig rundt andre hunder så kan vi ikke dra på mijøtreninger igjen... Blir vel som å starte fra scratch igjen... <_<

Jepp, svært irriterende. Får ikke gjort noe, Kira må holde seg unna andre hunder og bare være i ro. Ingen trening, ingen tur, ingenting. Jeg hadde jo store planer om sportrening, lange turer og lære inn masse triks.

Skrevet

Ja kjempe irriterende dette her....

Hundene mine blir ganske så gale av å ikke få tur på en stund, og stakkars Enya som ikke viser noen symptomer må også holdes i "karantene" for hun kan likevel bære smitte...

Men hun skal i det minste få seg litt tur og trening :wacko:

Skrevet

Shipt at hundene skulle få kennelhoste ;) Sasha har det som sagt også :ahappy: Men sorry får vi bråkte slik den kvelden :)

Uansett veldig gøy og møte dere alle! ;) Hadde en kjempe hyggelig helg ;)

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...