Gå til innhold
Hundesonen.no

Extra & Action


Marthe
 Share

Recommended Posts

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Litt forsinket, men takk Det må vi klare å få til I går var Action oppe til A-søksprøvene i Norske Redningshunder. Hun besto begge prøvene 800 meter rundering og 1

Tusen takk alle sammen :D Vi kom hjem på søndag etter ei uke på Voss. Det obligatoriske å bestå er lille teig som er 250 meter x 500 meter. Den skal inneholde en gjenstand og en person, maks tid

Takk Ja, hun er ei stor malletispe Tusen takk Utrolig hyggelig å få sånne kommentarer! Tusen takk Tusen takk Tusen takk :D Det er kjempe hyggelig å høre I

Posted Images

Her kommer noen nye bilder:

extra09.jpg

Et forsøk på oppstillingsbilde :)

Nå har jeg lest hele tråden, og det er så gøy å se forvandlingen fra pelsbefengt søt valp til atletisk, elegant voksen hund.

I fall du ønsker feedback, så synes jeg - uten å kunne noe om belger - at hun står fint på dette bildet, men skal jeg pirke kunne jeg tenkt meg frambeina hakket lenger bak for å få fram bedre vinkler og brystkasse. Men hvis dere bare fristiller, skal du kanskje ikke flytte og styre med beina?

I så fall trener du på det hjemme, så hunden lærer seg hvordan den skal stå. :)

Edit: Den effekten kan du trolig også få om du får henne til å se mer rett fram, løfte hode og nakke pittelitt. Da spretter brystkasse mer fram, og frambeinsvinklene faller bedre på plass.

Beauty and brain!

Lykke til i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Den effekten kan du trolig også få om du får henne til å se mer rett fram, løfte hode og nakke pittelitt. Da spretter brystkasse mer fram, og frambeinsvinklene faller bedre på plass.

Ja, og det får man frem når man dobbelthandler - et ikke ukjent fenomen ved belgerringen (vi er dog ikke like gærne som schäferfolk *flir*)

Hun er fin syns jeg, Marthe. Litt lang i kroppen, men Dina sier at pene jenter har lange kropper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det får man frem når man dobbelthandler - et ikke ukjent fenomen ved belgerringen (vi er dog ikke like gærne som schäferfolk *flir*)

Hun er fin syns jeg, Marthe. Litt lang i kroppen, men Dina sier at pene jenter har lange kropper :)

Moderate gærninger! :)

Vil hun ikke virke kortere med hodet litt opp, halen litt ned, og potene fram fra snøen? Og litt skråstilt, så en ikke ser lengden i all sin prakt... :)

Ellers har også jeg hatt en hund med en kotelett for mye, som en dommer sa (og det var altså lengden, og ikke fett) - men hun hadde også supre bevegelser med lange steg. En får ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blimey... Hun er så forbaska vakker Marthe. Og så nydelig fullt og dypt bitt som hun ser til å ha! Det krever sitt menneske å være figurant for hu der tenker jeg. Når hun kommer i full fart og masse trøkk må det være lett å påføre henne skader ved feil figurantarbeid? Men hvor kult er det ikke når små jenter river store gutter over ende??

Jeg tror maller må være noe av det peneste på jord og Extra er en extra pen en i tillegg. BIS i min bok. Garantert. :icon_confused:

I want her. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer!

Jeg ser at jeg ikke har lest eller oppdatert denne tråden på over et år, så da er det vel på tide? ;)

Nå har jeg lest hele tråden, og det er så gøy å se forvandlingen fra pelsbefengt søt valp til atletisk, elegant voksen hund.

I fall du ønsker feedback, så synes jeg - uten å kunne noe om belger - at hun står fint på dette bildet, men skal jeg pirke kunne jeg tenkt meg frambeina hakket lenger bak for å få fram bedre vinkler og brystkasse. Men hvis dere bare fristiller, skal du kanskje ikke flytte og styre med beina?

I så fall trener du på det hjemme, så hunden lærer seg hvordan den skal stå. :ahappy:

Edit: Den effekten kan du trolig også få om du får henne til å se mer rett fram, løfte hode og nakke pittelitt. Da spretter brystkasse mer fram, og frambeinsvinklene faller bedre på plass.

Beauty and brain!

Lykke til i helga!

Tusen takk for hjelpen! Jeg er litt der; "en hund har lang rygg og fire ben". Så jeg er VELDIG glad for sånne tips! :P

Ja, og det får man frem når man dobbelthandler - et ikke ukjent fenomen ved belgerringen (vi er dog ikke like gærne som schäferfolk *flir*)

Hun er fin syns jeg, Marthe. Litt lang i kroppen, men Dina sier at pene jenter har lange kropper ;)

Lang i kroppen? Det er liksom ikke 2 cm, det er 10 cm :o Extra er selvfølgelig enig med Dina. Vakre er de begge to :D

Blimey... Hun er så forbaska vakker Marthe. Og så nydelig fullt og dypt bitt som hun ser til å ha! Det krever sitt menneske å være figurant for hu der tenker jeg. Når hun kommer i full fart og masse trøkk må det være lett å påføre henne skader ved feil figurantarbeid? Men hvor kult er det ikke når små jenter river store gutter over ende??

Jeg tror maller må være noe av det peneste på jord og Extra er en extra pen en i tillegg. BIS i min bok. Garantert. :o

I want her. :P

Tusen takk :ahappy: Det var utrolig hyggelig å lese! Jeg er kjempe fornøyd med henne selv, og synes jo at hun er best i hele verden :D

Når det gjelder figurantarbeid og sånn, har vi måtte lære henne å bremse rett og slett. Ja, det ser selvfølgelig bedre ut når de ikke gjør det (ikke at hun bremser så mye...), men jeg har faktisk tenkt å ha henne i 15 år, og ikke 5 år. Så da får heller poengene bli noe lavere.

Selv om hun er liten, så må jeg ha gode figuranter på henne. Hun kommer fort, og veldig hardt ;)

Igjen, tusen takk for de fine kommentarene ;):o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er over et år siden jeg har skrevet noe her, så da kan dere få en liten oppdatering :D

Målet i 2009 var å få opprykk til klasse elite lydighet og bestå IPO I. Opprykket til elite fikk hun allerede før fylte 2 år, og IPO I besto hun på første forsøk noen mnd etterpå :D

Da ble målet videre å få konkurranseerfaring i elite, og gjerne klare en førstepremie. Førstepremie fikk hun, og jeg lærte masse som hundefører ;)

Hun besto også begynnerprøven (B) i RIK programmet, noe som gjør at hun nå heter BH B IPO I Brakeless Absolute Extra.

I år jobber vi mot N Lch, og klarer vi å reise over til Sverige, så håper vi å klare S Lch også.

I RIK programmet er målet å bestå IPO II og gjerne IPO III i år hvis vi får trent nok :o Det er heldigvis ikke hunden det står på, det skranter litt mer på eieren :ahappy:

I mai har vi også meldt oss på RRP prøve (rundering), så målet må jo være å bestå RRP I. Får vi reist over til Østlandet og tatt flere prøver, så gjør vi det også ;)

Her kommer noen nye bilder av hundene:

sonen.jpg

sonen2.jpg

Her er en film hvor vi trener IPO:

For å se den i større format, så trykk her.

Ellers så kan dere se flere bilder i bloggen. Som feks. "27 kg malle VS. 65 kg sankt bernhardshund!" :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en virkelig flott Extra! Jeg har nå bladd meg gjennom alle 11 sidene og jeg er mektig imponert. Lykke til videre!:ahappy:

(og jeg ante virkelig ikke at mallevalper kunne være sååå søte :ahappy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Ex det! Og skjønne Tassemor! :P Jeg får bare ikke sett meg mett på det der hodebildet av Extra! :o

Håper vi treffer dere igjen snart! :)

Takk for det :)

Ja, vi må snart treffes igjen! Kombinere det med en NBF konkurranse eller noe :o

Fine bilder av go'jentene til tante Sprø

Takk :) Ingen tvil om at de er glad i tante Sprø, i hvert fall :)

Extra er så flott - virker som en utrolig kul hund. :P

Takk :) Hun er ganske kul mener hun selv i hvert fall *ler*. Neida, hun er kul, og super å trene med! En smule dominat og selvstendig eneste. Som ei treningsvenninne sa i helgen " hadde jeg hatt egen bedrift, så skulle jeg ansatt deg Extra. Selvstendig og arbeidsvillig" *ler*

Gratulerer med en virkelig flott Extra! Jeg har nå bladd meg gjennom alle 11 sidene og jeg er mektig imponert. Lykke til videre!:)

(og jeg ante virkelig ikke at mallevalper kunne være sååå søte :P)

Takk :D

Jo, maller kan være ganske søte :P

Masse lykke til med framtidsplanene!

Håper jeg får se dere i aksjon neste gang dere er i Bergen altså :P

Ja, vi må få til å trene neste gang jeg kommer oppover :D Blir nok lettere når snøen er vekke :(

Det så bra ut det på filmen :o

Takk :o Vi prøver så godt vi kan i hvert fall :P

Så nydelig Extra er :o Og så langt dere har kommet på så kort tid da :o

Tusen takk :P Det er veldig hyggelig å høre :P

Veldig impoenerende :P

Også er de så fine begge to :P

Takk :D

Utrolig fine bilder på herlige gærne hunder :P

Lykke til med planene, jeg kan bare ikke tenke meg èn grunn til at dere ikke skulle få det til!

Tusen takk for det :o

Flott hund Marthe, og dere jobber bra.. *S*

Det var kjekt å høre :o

Har vært vekke fra sonen noen dager, men tusen takk for alle de fine kommentarene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg ser at det er lenge siden jeg har oppdatert her. Mye har skjedd :)

Dessverre så ble Tassa akutt syk i desember, og reise over til de evige jakmarker 22.12.10. Det er det verste som noe gang har skjedd, enkelt og greit :icon_cry:

I november så gikk Link en kjempe flott FA på Politihøyskolen, og ble solgt til kriminalomsorgen som søkshund. Tre mnd etterpå så var han godkjent narkotikahund :)

Jeg gikk fra tre til èn hund på fem dager. Det sier seg selv at det ble svært tomt i huset.

Det var ikke helt planen å få ny hund i år, men det var ikke så mye annet som gikk etter planen.... Derfor hentet jeg meg ei malletispe i Sverige. Hun heter Lindjax Introducing Action, "Action". Hva det blir av henne får tiden vise :)

249620_10150624905530154_679940153_19387808_318214_n.jpg

249978_10150624905375154_679940153_19387805_4845779_n.jpg

249439_10150624905620154_679940153_19387811_1682018_n.jpg

Resultat messig så gjorde Extra dette i 2010:

- Gjennomført MH.

- Bestått RRP I.

- Bestått IPO II.

- Bestått SchH III m/ CERT.

- Bestått SL III.

- 2x førstepremier i elite.

- N Lch.

Titler:

- IPO II

- SchH III

- SL III

- N Lch

Annet:

- Årets Belger i RRP I

- Årets Belger i IPO/SchH/VPG II

- Årets Belger i IPO/SchH/VPG III

- Årets Belger i SL III

- Årets Rogalandsbelger i RRP I

- Årets Rogalandsbelger i IPO/SchH/VPG II

- Årets Rogalandsbelger i IPO/SchH/VPG III

- Årets Rogalandsbelger i SL III

Hennes navn er nå BH B IPO II SchH III SL III N Lch Brakeless Absolute Extra :)

Litt nye bilder av henne:

IMG_0664.jpg

0005.jpg

0019.jpg

ipoex.jpg

rrp.jpg

nlchfrem.jpg

I år fokuserer vi på trening i Norske Redningshunder. Hun ble C- godkjent i mai. I tillegg så besto hun feltsøk og mørkesøk. Vi fikk innstilling til B i år, så den satser vi på å ta til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...