Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 482
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Litt forsinket, men takk Det må vi klare å få til I går var Action oppe til A-søksprøvene i Norske Redningshunder. Hun besto begge prøvene 800 meter rundering og 1

Tusen takk alle sammen :D Vi kom hjem på søndag etter ei uke på Voss. Det obligatoriske å bestå er lille teig som er 250 meter x 500 meter. Den skal inneholde en gjenstand og en person, maks tid

Takk Ja, hun er ei stor malletispe Tusen takk Utrolig hyggelig å få sånne kommentarer! Tusen takk Tusen takk Tusen takk :D Det er kjempe hyggelig å høre I

Posted Images

Skrevet
Oij! Så vakker hun er.. Gleder meg til å få møte henne altså!

Vi kommer til å være masse i Haugesund, og trenger masse sosialisering :yes: Så vi må få til et lite treff ;)

Så nydelig ho er

Du kommer ikke til NKK bjerke eller noe a? :P

Takk :) Først og fremst ser det ut som om vi kommer til NKK Drammen, så får jeg se hvordan det blir fremover :)

Så skjønn hun er! ;) Hun ser skikkelig sassy ut. ;)

Takk takk ;) Jeg er veldig fornøyd med henne til nå :P

Skrevet
Takk :yes: Først og fremst ser det ut som om vi kommer til NKK Drammen, så får jeg se hvordan det blir fremover :)

Og jeg som ikke kommer dit i år :rolleyes:

Nei, du må nok pelle deg ned til bjerke også :)

For jeg vil hilse...

Skrevet

Du er syndig flink til å ta bilder! Du må ta bilder av Prada også for meg. (reiser i morgen forå hente henne.)

Skrevet

Å! Så nydelig hun er. Kan tenke meg det var godt å få henne med seg hjem ja! Håper jeg er blitt frisk til lørdag så vi kan ha litt miljøtrening altså! Vil så gjerne møte henne! :D

Guest Vicky
Skrevet

Hun blir bare vakrere og vakrere for hvert bilde! :D Gleder meg til å følge med på fremtiden hennes!

• 2 weeks later...
Skrevet

Takk for alle de positive tilbake meldingene :ahappy:

Det er en liten stund siden jeg har lagt ut bilder nå, så jeg kommer med noen i dag:

extra.jpg

extra7.jpg

extra4.jpg

Jeg har også lagt ut masse nye bilder på hjemmesiden i dag fra de siste ukene :ahappy:

Til nå er Extra ei kjempe herlig tispe. Hun er kjempe sosial og synes alt og alle er gode :yes:

• 3 weeks later...
Skrevet

Peneste jenta! Hun begynner å få mer voksent uttrykk i ansiktet nå, synes jeg. Gleder meg til å se henne live=)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...