Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket for bruker du og hvorfor?


JailyTina

Recommended Posts

Hvilket/hva slags for gir du dine hunder?

Mikey får Hills Large Breed. Helt tydelig at han digger foret. Han sitter og sikler skikkelig rundt foringstid. :huh: Hills fungerer veldig bra på Mikey, han har kommet opp i passende vekt og pels og hud er i "bra stand"..

Men sånn av ren nysgjerrighet, hva slags for bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Tassa får Franks fro gold. Dette er fordi hun liker godt smaken, fin avføring og fin pels.

Gobben får Olivers Maxxx Energi. Dette er fordi han er i veldig høy aktivitet hele dagen, han tar også lett av. Synes han fungerer godt på fòret :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Buster ble heltidstrønder har vi begynt å fore på vom og hundemat, siden vi nå har tilgang til fryser og så er det ikke fullt så langt til nærmeste forhandler. Buster har aldri vært så ivrig på mat noen gang. Han sitter limt til låret mitt med steinkontakt (må jo det ellers blir det ikkeno mat). Forer på dette fordi vi tror det er noe av det beste man kan gi hundene, og så er det jo ikke så fryktelig dyrt heller. Vi har ikke foret så lenge på det så har ikke rukket å se så store forandringer, annet enn at han holder vekten sin bedre og lettere enn med tørrforet. Ja og avføringen er jo fantastisk liten, noe som passer utmerket for meg å mine småe hender B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder får vom og hundemat. Han får også råe oksehaler, ribbe, kalkunhals og annet rått snacks utenom.

Det er det foret han fungerer absolutt best på og han bare elsker det, han danser og tripper rundt på kjøkkenet når jeg legger det i skålen hans og sitter og rister og sikler til jeg gir han lov til å spise. Lukter ikke hund, lite avføring, lett og kontrollere vekten hans. Går ikke en uke uten kommentarer på hvor fin og blank pels han har o.s.v :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får hund om en ukes tid, og har allerede fyllt fryseren med vom og hundemat. I tillegg til at det er bra mat (trenger ikke gjenta det de andre over meg allerede har nevnt), så er det også billig.

Jeg har ikke stor fryser, men har klart å møblere ting i fryseren til at jeg får plass til en mnd forbruk :huh:

Kommer til å kjøpe større fryser etterhvert. Heldigvis blir det flere og flere forhandlere, det er allerede 4 her i mitt nærmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Pro Plan 1,5 år og byttet til Hill's som hunden fikk gul avføring av. Prøver nå Royal Canin Medium.

Kan ikke si noe om det enda, men om det fungerer bra så fortsetter jeg med det.

Grunnen til at jeg byttet fra Pro Plan, som jeg var fornøyd med, er at jeg ville se om det er foret som gjorde at pelsen vokste så mye.

Har brukt VH sammen med tørrfor før. Har prøvd litte granne nå, men tror jeg skal vente til jeg har brukt RC en stund før jeg prøver på nytt med VH. Greit å ikke prøve for mye på engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka får Eukanuba Adult All Breeds Performance. Når vi har brukt opp den sekken vi har nå, skal vi gå over til Eukanuba Adult All Breeds Light. Dette fordi hun skal steriliseres i morgen, og tross alt er en labrador som ikke har store problemer med å legge på seg. Etterhvert som det fysiske aktivitetsnivået hennes økes igjen utover våren, kan det hende vi går tilbake til Performance.

Eukanuba er det fôret hun har fungert best på av de seks typene vi har prøvd, bortsett fra Hills som hun også fungerte godt på. Pelsen er i god kondisjon, blank og pen. Avføringa er bra og ikke for mye. Av alt det synlige jeg kan se, fungerer fôret veldig godt på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rambo får Eukonuba, adult. Det er fordi at Eukonuba er et utrolig godt fôr, vil nesten si det beste. De andre forene Royal canin, hills, iams, precept og pro plan er og kjempebra, men når man tenker på hvordan forene har utviklet seg, så har Eukonuba vært først med det meste. Det har kommet en ny fôrserie, og en av de fôrene heter exess weight, dette foret skal jeg bytte til om ikke så lenge. Bikkja har fått råstor appetitt de siste månedene, så han er blitt litt for tjukk nå ja :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Gordon Setter og bruker Brit Activity, kjempebra fôr til halve prisen sammenlignet med f.eks RC som jeg også har brukt.

Brukte Frank's Pro Gold før og var veldig fornøyd med dét, både kvalitets- og prismessig, men forhandleren i Trondheim har nå tatt inn en ny fôrtype som heter Brit, og etter 3 måneders bruk kan jeg fastslå at fôret er helt suverent for min hund :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har Gordon Setter og bruker Brit Activity, kjempebra fôr til halve prisen sammenlignet med f.eks RC som jeg også har brukt.

Brukte Frank's Pro Gold før og var veldig fornøyd med dét, både kvalitets- og prismessig, men forhandleren i Trondheim har nå tatt inn en ny fôrtype som heter Brit, og etter 3 måneders bruk kan jeg fastslå at fôret er helt suverent for min hund :huh:

Jeg bruker også Brit's! Er strålende fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ble det så du fortsatte med Lam & Ris eller? :huh:

Har ikke kjøpt sekk 2 enda.... Den 8.kgs sekken varte jo lengre enn lengst! :P

Men tror det blir Lam og ris enda en omgang ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt sekk 2 enda.... Den 8.kgs sekken varte jo lengre enn lengst! :P

Men tror det blir Lam og ris enda en omgang ja :huh:

Ingenting er bedre enn fôr som fungerer godt og er drygt da, det gjør det jo bokstavelig talt mer verdt pengene! (Er ikke slagordet til Fôrimport "Mest for pengene!" også da?! Passer jo bra!)

Merker det forresten godt selv også at Brit-sekkene varer veldig lenge, lengre enn noe annet jeg har prøvd iallefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bruker vi en blanding av Royal Canin Large Breed Puppy og Pro Plan Puppy. Nå er det snart tomt så da regner jeg med at det blir en omgangeller to til med Pro Plan Puppy før vi begynner på voksenfôr!

Når vi er på hytten i helger og ferier går det i Frank's Pro Gold Puppy(har 15 kg stående der oppe). Det var den type fôr han hadde med da vi kjøpte ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla får Hill's Sensitive Stomach Adult fordi hun har veldig sensitiv mage og blir fort dårlig. Hun fungerer veldig bra på dette fôret, men er ikke så veldig glad i smaken. Vurderer å begynne med Vom og Hundemat, og gi 50/50 med VH og Hill's. I tillegg får hun en halv måleskje PlaqueOff i maten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forskjellige fortyper i bruk her inne! :huh: Ser jo ut som at folk her inne er opptatt av kvaliteten på foret i hvertfall. Ingen så langt som har sverget til Pedegrie Pal (eller åssen det staves) og lignende.. Ikke for å rakke ned på noe for, men akkurat de billige typene fra nærbutikken pleier jo ikke akkurat å være veldig mye mat i. Mest "vom-fyll".. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Troll Elite og er fornøyd med det. Hunden spiser godt av det og får mange kommentarer over hvor blank hun er i pelsen. En av hovedgrunnen for at vi begynte på det var at det var god kvalitet samtidig som det ikke kostet flesk. 360 kr for en 20 kg sekk. Kommer til å fortsett med det.

Har tidligere prøvd litt av hvert. Labb, eukanuba, pedegree etc. men har ikke vært fonøyd med dem. (kløe, driter mye, flass, for dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...