Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingen i Ølen, 11. - 12.02.07

C.J

Recommended Posts

Planen er og komme dit... men vet ikke hvordan det blir. Den ene tispa jeg har på fòr begynner og nærme seg valping så kanskje jeg må sende hunden avsted med noen andre..... Om jeg kommer så kommer jeg nok med to stk CCPP og en dalmis.

Noen som snakket om båt direkte fra Stavanger til Ølen..... Noe nettsted der jeg kan finne rutetabell? Og evnt link til overnattingsted...? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Jeg er så utrolig vimsete når jeg er på utstilling :unsure: Er ikke overlegen eller noe, selv om det virker slik når jeg er i min egen lille verden :o Så det er bare å komme bort hvis dere ser meg, det er jeg bare glad for :lol: Jeg skal i hvert fall stille Tyson, så jeg er i belger ringen på et tidspunkt :lol:

Signerer på den jeg og :lol: jeg kan virke skikkelig blærete, har til og med klart å fornærme min kjære ved å være overlegen... hihi.. blir sånn når man styrer på... men jeg skal følge med på hannhundene uansett, så da får jeg vel heller bare huke fatt i deg når jeg har vært inne med pelsen selv :)

"Noen som snakket om båt direkte fra Stavanger til Ølen..... Noe nettsted der jeg kan finne rutetabell? Og evnt link til overnattingsted...? "

kan http://www.hsd.no/ være noe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan virke skikkelig blærete, har til og med klart å fornærme min kjære ved å være overlegen... hihi.. blir sånn når man styrer på...

Høh... han var då svært masete den dagen. Dessuten var det jo stort den dagen. De der mannfolkene kan jo ikke timing.

Men uansett, du har jo meg som bare blir vimsete når Acen vinner. Hehe..skal nok passe på deg resten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh... han var då svært masete den dagen. Dessuten var det jo stort den dagen. De der mannfolkene kan jo ikke timing.

Men uansett, du har jo meg som bare blir vimsete når Acen vinner. Hehe..skal nok passe på deg resten av tiden.

Jamen Ace'n vinner jo hver gang jo :D Og nå er jo ikke Roma valp lenger så hun stilles ETTER at Ace har vunnet hannhund klassen *ler*

Tusen takk "Roma" :wub:

Bare hyggelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo dommern som dømmer, men på de to siste utstillingene så ble jo Ace (ikke Ice :D ) plassert i gruppa... hehhe.... Nå har jeg ikke sett Tyson, så jeg vet ikke...

Hi hi ;) Vi får se :wub: Tyson er "bare" en rød-sløyfe hund. Men jeg synes selvfølgelig at han er den fineste terven som finnes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med konkurranse da... Har ikke vært så mye av det i det siste... Ikke for å skryte.. men. :lol:

Fant ikke vi ut at vi sku droppe Ølen, Roma...? Litt dyrt og langt å reise for en liten utstilling?

Kjøp mnd-kort å ta båten ned ;) Det er ihvertfall ikke så dyrt :icon_redface:

Vil ikke si at du får den største konkurransen akkurat ;) Men vi får se hva dommeren liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med konkurranse da... Har ikke vært så mye av det i det siste... Ikke for å skryte.. men. ;)

Fant ikke vi ut at vi sku droppe Ølen, Roma...? Litt dyrt og langt å reise for en liten utstilling?

Joooo.... Ihvertfall siden vi skal til Bø... Og studielånet rekker ikke til to reiser med overnatting og masse vafler på en måned :lol:

Kjøp mnd-kort å ta båten ned ;) Det er ihvertfall ikke så dyrt :icon_redface:

Vil ikke si at du får den største konkurransen akkurat ;) Men vi får se hva dommeren liker ;)

Det er nok litt konkurranse der jo, siden det er første utstillingen i det nye året på vestlandet, så ser det ut til at en del vender nesen dit... Men oss tullinger reiser til Bø i stedet... I min fine nye grønne belgermobil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joooo.... Ihvertfall siden vi skal til Bø... Og studielånet rekker ikke til to reiser med overnatting og masse vafler på en måned :lol:

Det er nok litt konkurranse der jo, siden det er første utstillingen i det nye året på vestlandet, så ser det ut til at en del vender nesen dit... Men oss tullinger reiser til Bø i stedet... I min fine nye grønne belgermobil... ;)

Skjønner dere veldig godt. Går fort masse penger :icon_redface: Vi kommer til NKK Bergen (og stavanger), da ser vi vel dere? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere veldig godt. Går fort masse penger :icon_redface: Vi kommer til NKK Bergen (og stavanger), da ser vi vel dere? :lol:

NKK Bergen er jo et must.... ;) Bor jo 3 minutter unna (med bil vel og merke)... Selv om tutta ikke er i pels, så tar vi det som en trening... Dessuten er det jo spesialdommer for belgerne som dømmer der... ;)

Jepp. De utstillingene er i planene foreløpig. ;) Så oss finner du vel egentlig lett. Hehe. *belgerringen og der de selger vafler*

Vaflene er nesten det viktigste med utstillingen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer og tar med meg Kali. Det kan være vi skal debutere i lydighet, men jeg er ikke sikker. Jeg må trene litt mer nå, så får jeg se hvordan det går. Når er påmeldingsfristen forresten?

Vi må ha et treff ja!

Er det noen som vet om det går an å bruke rogaland sitt månedskort til Ølen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer og tar med meg Kali. Det kan være vi skal debutere i lydighet, men jeg er ikke sikker. Jeg må trene litt mer nå, så får jeg se hvordan det går. Når er påmeldingsfristen forresten?

Vi må ha et treff ja!

Er det noen som vet om det går an å bruke rogaland sitt månedskort til Ølen?

Så kjekt at du kommer :blink:

8. Januar er påmeldingsfristen :) Du kan også lese her: http://www.oevhk.com/

Du kan bruke månedskortet ja :wink: Er ikke lov å ha hund med på bussene (fra stavanger til haugesund), men du kan ta båt til Huagesund feks. Bussen fra Haugesund til Ølen er rute 10 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dit! Stille Tia på valpeshow, søndag, 4-6 mnd, og en golden retriever i åpen klasse (tror jeg).

Er det noen som kjører fra Bergen som skal være der tidlig søndag, og har plass til meg og Tia?

Jepp jepp!!

Buret til Merethe er ledig, til Tia altså :)

Skal ellers ha med meg Birk og antageligvis Harriba.

Vi kan jo snakkes når det nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen var å kanskje komme for å sosialisere bissevoff, men pommene stiller lørdagen og dermed har jeg ikke noen mulighet å komme meg oppover søndagen :) (hadde tenkt å sitte på med pom folk)

dessuten jobber jeg lørdagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen var å kanskje komme for å sosialisere bissevoff, men pommene stiller lørdagen og dermed har jeg ikke noen mulighet å komme meg oppover søndagen ;) (hadde tenkt å sitte på med pom folk)

dessuten jobber jeg lørdagen..

Jeg skal faktisk stille ei pomme tispe der :) Kommer helt sikkert til å ta litt bilder i pomme ringen, så du kan få se de hvis du ikke kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...