Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks


vipsen

Recommended Posts

Det eneste jeg handlet på Hamar var refleksbånd i dyre dommer til samtlige hunder. Vi bor landlig til og må ofte gå tur på dårlig opplyste veier uten fortau hele vinteren... Som bilfører vet jeg hvor usynlig man er uten refleks (ja, selv med lyse klær!) så fort det begynner å skumre - og planen er at alle våre valpekjøpere skal få en refleksvest i posten sammen med årets julekort, vi har ingen å miste!

(Holdt forresten på å knerte svigermor forleden dag - hun "skulle bare gå meg imøte langs veien, iført sort regnkåpe, sorte sko, sorte hansker, sorte støvler - med sort veske og ditto paraply... Hun fattet ikke hvorfor jeg ble så rasende da jeg forsto at hun hadde ravet rundt under lyktestolpene uten så mye som en refleksbrikke på seg... "Kunne du ikke se meg da?" ... NEI JEG KUNNE IKKE DET - SELV OM GATELYKTENE VAR TENT - det er beksvart asfalt, regnet bøtter ned og veien sluker 90% av lyset...")

Så, til alle som planlegger valpepakker - legg ved en refleksvest i den - eller ta en ekstra titt på disse refleksbåndene: Jeg har fått tak i både halvstrup og kobbel (lange!) og er superfornøyd!

http://hundeutstyr.no/butikken/product_inf...16450fe2f511b7f

(Er det noen som fatter hvorfor NKK ikke har klart å få med HVEM som har stand i katalogen - alle er jo merket og oppført - men i ettertid er det kul i havet umulig å finne ut hvilke firmaer som var tilstede... Dårlig NKK!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja...

Prince har bare et reflekshalsbånd, og jeg synes han trenger en vest også jeg. Så det må jeg få kjøpt. Er flink til å bruke reflekshalsbåndet når de er mørkt. Av og til glemmer jeg meg selv, men når jeg husker det bruker jeg en refleksvest :) Av og til har jeg bare en refleks på armen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har refleks på selen til bajas. noen ganger tar jeg på refleks rundt halsen også, men det er sjelden. jeg tar ikke refleks på meg.. jeg glemmer meg selv helt ut!

Det må du ikke gjøre! Bruk en godkjent refleksvest og sørg for at du ikke blir en av tallene i statistikken over påkjørsler i vinter!

På forhånd takk,

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toya har et lysende halsbånd som vi alltid bruker i mørket. Jeg går en del i skogen og da er dette gull verdt, siden jeg ser hunden. Samme når vi går i gatene.

Selv bruker jeg innemellom refleksvest, men ofte blir det "bare" sånn refleks man fester på armen.

Enig med Lotta. Det er vanskelig å se folk uten refleks .....Selv om det er opplyst der jeg bor. Refleks burde man alltid bruke, både med og uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle sammen er da :P Her har vi ikke vært så flinke nei :) Men jeg bor ganske sentralt til,og vi går aldri på bilveier uten fortau.Her er det digre gangveier som ligger ca 2meter unna bilveien,så jeg har liksom aldri tenkt over det med refleks jeg. Og går vi ikke der,så går vi i skogen,og der føler jeg ikke at jeg trenger refleks egentlig.

men man vet jo aldri,så jeg får vel ta meg en tur til utstyrsbutikken å få fatt i refleks til bikkja hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge jentene har refleks på selene sine, og på Hamar fikk vi sånn fin blinkedings på RC-standen, så de burde synes både forfra og bakfra :icon_redface:

Jeg har både refleks som skal sitte på armen (den er litt herpa og ikke fullt så rund lenger, dessverre) samt refleksvest, og på varmedressen det hittil ikke har vært nødvendig å bruke <_< er det reflekser på beina.. Jeg tror vi synes :)

Syns folk er skremmende dårlige til å bruke refleks, det hjelper lite at det er gatelys når halvparten enten ikke funker, eller står for langt fra hverandre til at veien egentlig blir særlig opplyst, liksom.. Jeg har ikke noe ønske om å "treffe" noen jeg, så jeg ber dere omstendig om å kle på dere reflekser så dere syns..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå er jo 2ne den eneste som vet hvordan vi bor, og hun vet også hvilken risikosport det er å bevege seg langs veien her selv i dagslys - så her er alle utstyrt med reflekser etter alle kunstens regler om vi skal ut på veien å gå - bikkjene har refleksvester (vi mangler til den småtte terriertingen), pluss at de har sånne refleksbånd på beina - selv har jeg vest og hodelykt. Reflexhalsbånd har det aldri vært noe poeng å ha her i huset da bikkjene stort sett har vært langhåra - men rottisen og terrierdyret kunne kanskje fått det.

Når jeg er i ekstremsporthjørnet vinterstid hender det vi dresser oss opp ett partre bikkjer og meg - og så tut og kjør og mer enn en bilist står på skrubben og lurer på hva i all verden som kommer dem blinkende mot dem i mørten - veldig morsomt faktisk - og kommer det en bil som ikke gjør tegn til å bremse ned så antar jeg at det er fordi vedkommede ikke har sett oss - og da har jeg en sånn klikkertbånd digsus i lomma som jeg bruker å kaste ut i veien og da bremser de veldig fort...... (ondt flir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajas har tre reflekvester, men den fra Class olsson til 49 kr er den beste vi har! Sitter godt, bevegelsesfrihet og synes godt!

Blinkende halsbånd har vi også!

Jeg har også refleks, men er ikke like flink til å bruke den da...

Pusene har refleks på halsbåndene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...