Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks


vipsen

Recommended Posts

Joda, her er vi veldig flinke :) Refleksvest til hunden og en sånn dings som henger fra halbandet og blinker. Har også en sele med refleks. Til meg selv fikk jeg en gratis refleksvest med en 15 kg. sekk Eukanuba i fjor som jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er flink! B) Hehe!

Har refleks dekken til Rita, refleks på selen til Rikke og kjøpte nye halsbånd til begge i helga med refleks på! Og så bruker jeg sånn refleksbånd på meg selv! Var nettopp på tur, og tror vi var ganske synlige for bilister!

Men var ikke så nøye med det før jeg fikk lappen og så hvor ubehagelig det var å ikke se folk før de var helt innpå..! (Får vel legge til at da hadde jeg ikke hunder :) )

Kjempeålreit gave syns jeg! Refleks er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hunden har refleksvest, men jeg bruker den ikke så ofte. Helt klart, løper han løs om ettermiddagen/kvelden så på med refleksene!

Jeg har reflekser på kjeledressen min og den ene lua mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

refleks er en selvfølge! Ikke bare med tanke på deg selv og hunden, men også den stakkars billisten som kanskje kjører deg ned.

For noen dager siden ble en "kompis" av meg påkjørt og drept av bestekompisen til broren hans. Det var mørkt og glatt ute så Espen hadde ikke sjangs til å stoppe da han oppdaget Andreas. Andreas brukte ikke refleks.

Etter det går jeg aldri ute uten refleks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brukes vi alltid refleksvest og b-seen lys! :) Bank i bordet!

Svart hund uten reflekser, nå som det er så mørkt, er jo rene ekstremsporten. Det skal ikke mye til å meie ned en svart hund man ikke ser, så forhåndsregler må vi ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig egentlig.. Sofus er merket (det samme er tøtto mi.. men hun er liksom også mitt ansvar :)). Uansett, jeg hadde refleks selv jeg.. Men den forsvant på en eller annen tur. Så nå er det sikkert en busk eller et tre der ute som helt sikkert unngår å bli truffet av en bil *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at jeg ser ut som et vandrende juletre om noen lyser på oss, men her er både fører og hunder merket. Refleksvest er tingen for de på to bein (slike brikker er jo kjempekjekke å pynte trær med ja :) ). Og hundene har som oftest enten vest på seg, og / eller labbereflekser (Bogar har sine labbereflekser på sela si da, men de gjør jo nytta der også. ;) )

Synes den radioreklamen der de konstanterer at reflex fungerer dårlig i skuffen egentlig. Utrulig vanskelig å se folk i mørket uten reflex (og i dag så synes jeg alle bare eier mørke klær når de er ute og går...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara har refleks på halsbånd og bånd, i tillegg har hun en refleksvest (men jeg klarte å kjøpe i "mini"stl. så den er for liten snart). Snart skal jeg kjøpe en størrelse som passer+halsbånd med blinkelys. Men vi har sånn blinklys på henne (som vi fikk av canis). Og jeg går med masse dinglereflekser. :)

(men vi går ikke så mye langs veien heller, tar heller på meg megahodelykta og et annet sted ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...