Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjukken's skriblerier

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Introduksjon:

Jeg heter Tjukken og er pr. dags dato 14 uker gammel. Av rasen groenendael størrelse XL. En snill og god gutt for det meste (ifølge muttern), og i motsetning til mange valper så roter jeg meg ikke så mye bort.

Jeg skriver en sånn bitteliten dagbok, muttern har bestemt at det bør jeg gjøre sånn at hun har noe å gå tilbake til dersom jeg ender opp med å bli helt håpløs..... akkurat som om det er mulig liksom - hallooo - jeg som er så snill.

Det var mutter'n som tenkte at det kanskje kunne være moro å dele dagboken med flere så da gjør vi det....... det kan jo være flere valper som har det som meg...

9/10

Endelig kvitt den hersens jentelusa, bare oss gutta boys igjen - deilig, all maten for oss selv også, selv om "hyggelige damen" mumlet noe om at vi kanskje burde få litt mindre mat nå som vi bare var to... Men hør her damen - du behøver ikke redusere matmengden for vår del, vi trenger alt vi kan få vi..

...og mens vi er på talefot du damen - vi trenger ikke kjøre mer bil heller, det er grusomme greier - fysjom...

14/10

Nå har jeg i flere omganger forsøkt å formidle til "damen" (jupp, hyggelig er kuttet ut) at bilkjøring er oppskrytt, men tror du ikke "kjærringa" stappa oss begge inn i bilen i dag tidlig og kjørte avgårde. Jeg lagde akkurat så mye konsert som jeg mener at små valper bør lage uten at det hjalp nevneverdig, da bæsja jeg i buret og da fikk vi i det minste en ørliten stopp. Men "ugla" er ikke nådig - jeg ble ubønnhørlig stappet tilbake i kassa og tut og kjør..... Vel, når vi kom frem fikk jeg løpe løs da - sammen med brodern - på en diger gressplen, masse hyggelige mennesker var det der også, frokost fikk vi også..... yammi.... Ikke så galt det da - men jeg synes det var utrolig dårlig gjort av "damen" (jeg er usikker på om "hyggelig" bør legges til foreløpig) å stappe oss inn i bilen igjen........ Men sovna gjorde jeg jo.

Midt på dagen kom det to personer som årna noe ille med oss, mest med bruttern egentlig, og en halvtime etterpå så var jeg plutselig alene i bilen - jeg fikk sagt hva jeg mente om den saken og da fikk jeg av en eller annen grunn sympati fra damen og fikk være sammen med henne... he he he heldige meg.

Vel hjemme har jeg flyttet permanent inn i huset, og vi har begynt med burtrening - det var helt greit etter en lang og begivenhetsrik dag og kveld var det godt å få legge seg i kassa, vel - litt protest måtte jeg nesten komme med sånn for syns skyld, men jeg sovna fort og sov hele natta, men sånn for å ha sagt det - "hyggelige mannen" må forstå at han ikke kan tisse og kle på seg før jeg må ut om morran - at det er frost ute spiller ingen rolle, når soveromsdøren går opp så må jeg ut med en eneste gang for tenk...... (jeg fikk sagt ifra.)

15/10

Igjen - er virkelig sånn bilkjøring nødvendig? Seriøst? Jeg forsøkte bæsjetrikset igjen, denne gangen etter 100 meter og igjen - vi fikk en kort stopp og tut og kjør. Jeg fikk imidlertid tråkke med damen i hele dag, gå litt i bånd, leke med andre valper - det har vært en kos dag - men jeg er litt ensom, bruttern kom aldri tilbake i går........ Jeg var så sliten når vi kjørte hjem at jeg glemte å spy å bråke.......

28/10

Hvem er "mor". Hyggelige damen går stadig rundt å snakker om "mors lille elskling" - jeg er skrekkelig usikker på hvem "mor" er og hva en sånn elskling er - men hun har en tendens til å mumle det ned i pelsen min når hun løfter meg opp og skal til å stappe meg inn i bilen.......... Er litt i tvil om det virkelig er positivt lada liksom - bilkjøring er fortsatt skrekkelig oppskrytte greier. Terrierdyret, rottisen Dilla og Musa elsker å kjøre bil - spør dere meg er de ikke friske noen av dem. Og når damen mumler "lille elskling" i pelsen min å stapper meg inn i bilen - så er jeg overbevist om at det slett ikke er noe stas å være sånn elskling.

I dag ble både jeg og storebror Beta stappa inn i den hersens bilen - og så ut å kjøre på veien til h........

Ja, for damen må for all del ikke finne på å kjøre veier som ikke er svingete og ****** liksom - nei for all del........ finn de værste......

Når vi omsider - rett nok etter en bæsjestopp selvsagt - stoppet var både jeg og Beta behørlig nedspydd og nedsikla. Ble tørka med håndkle begge to - Beta fikk tørt i buret og så gikk jeg og damen mot en enorm hall med uhorvelig mye folk og hunder rundt - weeeee - hva er dette - hva tror damen jeg er liksom - forventer hun virkelig at jeg skal kunne følge med på henne OG alt det andre samtidig, jøsses, det var jo så mye folk og dyr at jeg ble helt svimmel. Inne var det om mulig enda værre, men jeg er en solid og tøff kar så jeg lot meg ikke nevneverdig affisere av alt ståket - dog var jeg någet forvirret. Men vel inne traff jeg søster Emma og det var stas. Koste oss veldig jeg, Camilla og Emma. Camilla er venninnen til Emma tror jeg. Damen så jeg ikke så mye til.

.......og sånne bilturer, de er litt skumle, ting har en tendens til å forsvinne når vi drar på turer - denne gangen forsvant Beta, og jeg har ikke sett han siden........ sukk For ordens skyld, jeg glemte å både bæsje og spy på vei hjem, jeg var reint for sliten.......

7/11

Bilkjøring - IGJEN!

Jeg har funnet ut hvem "mor" er....... det er "hyggelige damen" - og "elsklingen" vel - det er meg det. Men "mor" behøver ikke å elske meg så mye at hun putter meg i bilen syns jeg ikke......... litt mindre er mer enn nok.

Jeg har vært på noe som heter miljøtrening i dag, jupp, jeg aner ikke hva sånn miljøtrening er - men det var det "mor" kalte det - og foreløpig så tror jeg at det har noe med å møte masse mennesker med frolic i lomma. Ja - helt sant, de har det alle sammen - og jeg lurer litt på om ikke denne bilkjøringen er verdt all frolicen - det var så gøy på denne miljøtreningen at jeg rent glemte å spy på vei hjem.

Det er "mor" som har sagt at sånn miljøtrening er viktig, jeg forsøker fortsatt å finne ut om det er fordi hun ikke har råd til frolic selv eller om det er en annen grunn. Hun blir litt rar der også, plutselig så får hun det for seg at jeg må gå på ett bestemt sted liksom - det er ikke hyggelig og jeg blir skikkelig sur av sånt, ikke nok med at jeg har bånd og lenke på, men jeg får liksom ikke virre rundt som jeg vil..... Klart - frolicen veier opp litt, men ærlig talt - dette blir litt sært. Nesten like sært som når hun stapper kongen full av frolicbiter som jeg må jobbe for å få ut - hallo - hva er vitsen med det da? Det er jo bare slitsomt det......

Næææh nå er jeg klinesjuk - kvalitetstid på fanget vil jeg ha nå...........

Ærbødig hilsen Tjukken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Staaaakkaaaaars Tjukken! Han burde vært med oss til Trøndelag han, den turen kurerer de fleste hunder for bilsjuke ;)

Emma hilser lille storebror og sier:

Kjøre bil er avslappende, bare legg deg på rygg og ha beina i været og sov litt.. Så lenge bilen ruller, er man på vei til noe som kan være gøy, og da er det viktig å være uthvilt!

Bilen burde derimot ikke stå lenge rolig før man slippes ut av buret, da hyler man for å si "EYH! Jeg sitter faktisk her enda.. Du GLEMTE å ta meg ut du! Dette her er kjeeeedeeeeliiiiiig!" Det funker ikke alltid da ;) Jeg måtte sitte og rope sånt leeenge jeg, for mange dager siden når mutter var og fikk "fjerna tannstein" - det var nok ikke noe godt, for hun var sur resten av dagen - men bilkjøring pleier altså å ende opp i noe gøy! Hadde det ikke vært for at jeg var litt lat (min hyggelige dame sier jeg er tung i rompa ;) ) hadde jeg hoppet inn selv.. Min hyggelige dame er lettlurt da, hun veit jo at jeg mer enn gjerne snoker på benken hvor hun har maten min og kommoden hvor hun har satt "støvlettene" (store fine tøfler med sånn hard dings på.. Smaker kjempegodt!), og de er høyere enn bilen, så jeg KAN gå inn selv.. Hvis jeg vil *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tjukken,

Bare en liten hilsen i all hast fra 4 av dine artsfrender og mamma'n deres. Ville bare at du skal vite at vi synes forferdelig synd på deg. Det finnes ikke morsomt at småbebiser skal måtte skrike og bæsje på seg for å få slippe ut av buret i bilen - og du kan hilse "damen" (vi dropper "hyggelige" inntil videre, tror vi...) å si at det faktisk er ganske normalt å lufte bebiser FØR de stenges inne i bilen (og hvis du er så utilpass at du gjør i "buksa" likevel - vel, da synes vi oppriktig talt at "treningen" burde vente til du ble litt eldre, vi...)...

Mamsen vår - som vi liker ganske godt, p.t. fordi hun er blitt så positiv (hi, hi!) har visst ikke hørt om rutinemessig bilburbæsjing før hun, og det har ikke vi heller - og ikke skjønner vi hvorfor du må "burtilvennes" heller - du virker jo som en ganske ålreit kar, egentlig, syns vi... (og du, gutter med kropp er det deiligste vi vet!)...

Store susser fra Lotta-gjengen, og trøst, da, selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Aim bakk........... juppers....... akkurat kommet fra en deilig løpetur i skogen med Sassy "the terrier" - lidli moro altså, den terrieren er en skikkelig reser, men jeg er mye bedre på å finte.

Rett nok så måtte jeg gå i bånd langs veien litt, men det gikk bra det - jeg bare toga avgårde ved siden av Sassy jeg - mens mor mumla noe om at det akkurat i sånne settinger ville vært supert å hatt gamle onkel Timo her............ Om jeg skal si det selv så synes jeg vi klarer oss relativt fint uten jeg, selv om han var veldig god å sove på..

I går - i går var det sånn "miljøtrening" igjen, og nå kjenner jeg jo veien så i går så glemte jeg rent å bli bilsyk i det store og det hele, det er jo så mye frolic på gang der nede at jeg nesten ikke kan vente med å komme frem. Jeg ble nok litt skuffa over at det ikke var så mange der, og ja - jeg synes det er skikkelig pesete av muttern å forlange at jeg skal gå på venstre side - men pytt, det vanker frolic og så fikk jeg leke med ei rottweilerjente som heter Punky. Punky er nesten fem måneder og hun er mindre enn meg ha ha ha ha ha - i alle fall nesten. Man blir sliten i hodet av sånn "miljøtrening" det var godt å komme hjem.

Vel, i alle fall en stund - inntil mor fant det for godt at nå var tidspunktet for å klå på tær og tenner. Da mener dama at jeg skal ligge helt stille - fortrinnsvis på rygg, men da ble jeg altså skikkelig forbanna - det får da være grenser - man ber ikke små gutter ligge med snoppen i været ..... det er ufint det og det ga jeg klar beskjed om. Rett nok har jeg i dag kortere klør enn jeg hadde i går - men jeg har i alle fall ikke tenkt å innrømme her at jeg fant meg i nederlaget.

Ser jeg får sympati fra en nett myndegjeng angående bur, bil osv. hi hi hi hi - takk for det, men må forsvare muttern litt da - sånn bittelitt, vi er alltid på tur i skogen før vi kjører bil, og vi er i skogen til jeg har både bimmelimm og bommelom (det vanker av en eller annen pussig grunn frolic også hver gang jeg gjør nødvendige ærend også) før jeg blir putta inn i buret i bilen og vi kjører - men det er alltid mulig for en kar som meg å få til litt til om jeg føler jeg må. Den trangen er imidlertid behørlig redusert de siste bilturene, jeg liker det ikke - men jeg begynner å få en feeling med at ubehaget er verdt det, det skjer stort sett alltid noe hyggelig i andre enden. Og nattburet mitt - det sover man og koser seg i og det har jeg gjort etter første natta, ikke noen grunn til å bråke der - og skulle jeg få det for meg at jeg må bråke på natta - ja så kommer mor og så går vi ut. Hvilket ga meg en ide............... (*fnis*)

Å folkens - hva i all verden betyr husren?

Altså - når mamsen treffer folk på våre utflukter så kommer man alltid inn på dette med å være husren - hvorfor det da? Hva er i all verden er det? Ifølge muttern så er jeg så og si husrein - javel og det betyr?

Rare er at muttern blir så varm og rar i stemmen også når hun forteller det, ja - og i samme moment så forteller hun stolt at jeg bare har tissa inne fire ganger siden jeg var 8 uker gammel......... Jeg begynner å fatte at husrein og tissing henger litt sammen - jeg er imidlertid ikke helt sikker på hvorfor. Vi trener på å bli det også liksom - eneste jeg veit er at det vanker frolic om jeg løper til døren og ut når jeg må bimmelim eller bommelom - at jeg glemmer bimmelimmen av og til og dermed går glipp av en frolic eller to får jeg heller leve med, noen ganger er livet for spennende til at man kan ta en pause.

På tide å kose seg litt, eller kanskje jeg skal forsøke å bli kjent med Linepus..... hun er noe motvillig og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor - jeg som er så liten å søt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

20/11

Fysj for ett vær..... det blåser kattunger og regner vannrett ute - skikkelig ekkelt, det blir mest til at jeg og Sassy sloss om å få sitte i døråpningen til bingen vår å se ut i tilfelle det skjer noe.... hvilket det ikke er noen overhengende fare for egentlig når det er sånt vær - ikke engang en hest fra rideskolen å bjeffe på på en dag som denne. Vi har fullt av stasj her da - draleker, tyggeleker, lete etter godbiter leker, baller osv. - så vi trenger ikke kjede oss - og om vi må kjede oss så har vi en diiiiiiiiiiiger hundeseng full av deilige fleecetepper å kose oss i.

Hørte muttern klaga over at terrierdyret ser litt tygd ut om dagen, og helt ærlig - jeg fatter ikke hva hun snakker om. Tygd ut? Hva er å tygge? Æ'kke det sånn man gjør med mat, griseører og sånt da?

Det hender vel at jeg tar feil, men jeg lager ikke så store merker da - går ikke det vettø når tenna hagler hver gang jeg setter tenna i noe......

Ja, for tenk - jeg har fått sånt fint Tore Skogmann gles foran - jeg spytter jo tenner hele tiden, det værste med det er imidlertid ikke å miste tenna men at muttern støtt skal grave inni der..

Hva skal hun der å gjøre da, det er da for filler'n mine tenner eller........... grrr............

I helgen har vi vært på jordet og i skogen og løpt jeg og "tyggedyret" (*fnis*) - det var veldig morsomt å knøvle lite terrierdyr i gjørmete traktorspor, muttern brøla at jeg ikke måtte drukne henne da - men om hun tror at ukrutt forgår så lett så kan jeg fortelle henne at det gjør det slettes ikke faktisk for tenk - og jeg er jo ikke slem, hun er alltid den som begynner.

Ja - løpe i skogen og på jordet er gøy - det som er bittelitt mindre gøy er faktisk å bli bundet til ett tre mens terrierdyret får frolic og muttern løper rundt med kamera....... det er blodig urettferdig er det - uansett hvor mye frolic jeg får etterpå...... Men resultatet ble bra da, om jeg skal si det selv ...... jeg er en skikkelig kjekking synes jeg......... B)

...sukk..

I morgen er det miljøtrening igjen - jeg er fortsatt relativt usikker på hva sånn miljøtrening er, men det handler garantert om mengder av Frolic - og da er det i grunnen ikke så innmari nøye med resten....... vi snakkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjukken !

Det fine bildet var vært noe frolic spør du meg. Sikkelig fint bilde, du blir nok en kjekkas :D

Godt å høre at bilkjøringen går bedre. Det er som du sier, noe morsomt i andre enden banana

Jeg digger å kjøre bil og det hender at jeg forteller mamsen det ( selv om hun synes det blir mye "bråk baki - ummffppp - det bryr jeg meg ikke noe om )

Tittet i mamma sitt hudesport-blad i dag og leste tegneserien " Pels og Poter"

Han er virkelig inne på noe synes jeg ;)

Det gjelder å dressere mamsen så godt man kan B)

Lykke til på miljø treningen i morgen.

Voff fra Toya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Om ører og sånt

Jeg skjønner at muttern lurer altså - men må hun styre så ille?

Ja, det er øra mine ......... det første øret jeg reiste var høyre øre - det stod når jeg var 7 uker gammel, frekt og freidig rett til værs - tre uker seinere så poffa det venstre øret opp i været og da var jeg supersøt, med to stående ører - men det er tungt å ha sånne stående ører og siden høyre øret hadde stått så lenge så måtte det få hvile seg så da lot jeg det like godt henge helt ned på skulderen.

Noen uker seinere fikk det stå litt igjen når jeg var fit for fight - men så ser dere - så begynte tenna å rase ut - wooops der for høyre øre ned i hengende igjen (se bildet i forrige innlegg) - tenna hagler fortsatt og det er søren meg ikke lett å ha energi nok til å lage nye tenner OG ha begge øra opp så jeg har gitt opp øra - de hører ikke på meg uansett så nå henger de vakkert begge to - hele tiden - de har blitt veldig veldig lange også - nesten litt sånn kaninlignende sier muttern - hva nå enn en kanin er, den er sikkert søt da for hun sier stadig at jeg er det nemlig.

Kaninen Tjukken - :) det er meg det.

Jupp, vi var på trening igjen om tirsdagen da - og muttern er bare nødt til å lære seg at selv om jeg går ute så betyr ikke det at jeg er ferdig bæsja for bilkjøring............. så jupp, jeg bæsja i buret - men fordi jeg nå har skjønt at vi stort sett skal noe gøy når vi kjører bil holdt jeg helt stilt for å slippe å stoppe faktisk........ skulle sett ansiktet på muttern når hun åpna bak ............ "har'u bæsja?????" tihi........ - jessør det har jeg, og nå får du fjerne det og ta meg ut...... veldig morsomt.

Igjen - masse folk med både frolic og pølse der, men nesten bare store hunder som jeg ikke fikk leke med denne gangen, men jeg fikk masse frolicer da og muttern forsøkte iherdig å få meg til å gå pent på venstre side - men jeg synes sånt er generelt litt småkjedelig jeg da - så om hun skal være så knepen på godbitene og kreve noe igjen for de - ja, så kan hun faktisk ha frolicen for seg selv for tenk - det er mer enn nok i lommene til alle de andre.

Nå skal jeg kose meg med griseøret mitt ....... ha en flott helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Aaaaa wattanait..........

hvorfor skal ting være så fryktelig vanskelig støtt?

Sukk........ blir utslitt av sånt jeg...........

Vel, etter å ha jaga sjefspusen - forsøkt å finne ut hva Linepus er for noe, velta to potteplanter, fortært ett griseøre, sloss med terrierdyret fordi jeg ville ha hennes griseøre også, fått klippet klørne (kommer tilbake til den biten) og vært ute å tissa (for det må man etter så mye herjing for tenk) - så kom vi inn og så ble tante Mus og terrierdyret stengt vekk......... Jeg så - merk SÅ - at muttern fyllte lomma med snacks og tenkte juhuuuuu - dette er for kult, masse mat bare til meg ..... men nææææ - så enkelt var det ikke - det måtte jo - som med alt annet - være en catch......

Vel, muttern satt seg i stolen hun - lett tilbakelent og med godsakene langt unna nesa, munn og magesekken min (møkkakjærring) - og som vanlig så tenkte jeg da at da kunne hun ha disse godbitene for seg sjæl og skulle til å gå - brått hørte jeg "click" og så ramle en godis på gulvet....... ooops..... så click og wops en til, click og enda en............. Javel liksom? Hva er poenget? Ville det ikke være enklere for oss begge om hun bare ga meg maten liksom?

Jeg tenkte egentlig først at det kanskje var noe galt med leddene til dama da, og at det sa click når hun kasta maten på gulvet - for dere skjønner, det sa sånn click når hun tusla rundt litt også........

Og - vel, som den nysgjerrigeperen jeg er så måtte jeg da skru på hjernen ....... her var helt tydelig en sammenheng mellom clickelyden og mat - og da våknet i alle fall magen min for å si det sånn.

Man er jo alltid sulten må vite............

Muttern satte seg ned igjen uten at jeg egentlig så det - jeg ble ett lite øyeblikk litt distrahert av noe lite hvitt, grått og gult som mor kalle Linepus - i alle fall så satt mor i stolen sin og da tenkte jeg at nå er det tid for kos så jeg elga bort og satte øya laaaaaaaaaaaaaaaangt inn i øya hennes og så brått så sa det click og wops der fikk jeg mat igjen..... Hallo dama, det var kos jeg ville ha da..... satte blikket i henne igjen og click og ops der kom mer mat ........ OK, så for å få mat så bør jeg se mor dypt inn i øynene sant? Jeg har jo i grunnen forsøkt å psyke maten fra muttern før jeg da uten at det har funka særlig bra - men brått så gjør det det og da får vi bruke det for det det er verdt........... Vel - det funka en stund, så ble jeg nok engang distrahert av denne grågulehvite saken ..... Men halveis gjennom stua på jakt kom jeg på at muttern sikkert hadde mer mat på gang så jeg elget tilbake og ble belønnet med den vanvittige lyden og en godbit.

Så ble det stille - helt stille - kanskje det var tomt for mat?

Det var dumt tenkte jeg, for jeg er fortsatt sulten - og i rein resignasjon dumpa rompa ned i gulvet og click og wops er kom mer mat....... Himmel og hav - bestem deg da dama - skal jeg få mat eller skal jeg ikke få mat?

Hu er skikkelig vrien altså - det er begrensen hvor lenge batteriene i hjernen min virker av gangen sant - så nå dumpa jeg bare rompa ned og satte blikket i dama og du verden click og godbit hele tre ganger på rad og så litt seriøst kosemosing og mumling om at lille elsklingen er så smart altså..........

Javel?

Smart? Jeg? Øøøøøøø jeg var vel i grunnen egentlig bare sulten.......... men jøss, leve i trua du dama - just keep the goodies coming............

Ad kloklipp, jeg nevnte det tidligere sant? Vel, det er skikkelig oppskrytte greier altså ....... Muttern pleier å kalle meg den cooleste valpen i byen - fordi jeg angivelig takler det meste med stoisk ro - I dag har da damen bestemt at det var den store kloklippedagen sant? Og først ut var tante Mus - og hun så ikke det spøtt imponert ut der hun lå - faktisk så hun en smule beklemt ut - kanskje ikke så rart, man ber da vel egentlig ikke damer å ligge med beina rett i været sånn uten videre kanskje? Tante Mus sin reaksjon var imidlertid nok til at jeg ante ugler i mosen og tenkte at det der, det er IKKE gøy - men jeg er jo fryktelig glad i kosemosing da - og jeg kunne jo ikke være sikker på at det ikke var det vi skulle sant - når hun ropte på meg med go'stemmen - så jeg gikk bort jeg og kasta meg ned for litt seriøst klining....... Tabbe!!

Vel, rett nok så sa kjærringa "flinke bebisen det" - men der slutta også moroa for tenk - wops over på rygg og frem med en orange sak....... DA husket jeg forrige gang jeg så den tanga og tenkte - ååååååå neeeeeei - itte nå igjen....... - men joda, damen tar tak i poten og sier med samme irriterende blide stemmen - ligg i ro ...... IN YOUR DREAMS LADY ....... tenkte jeg og så ble jeg sinna... skikkelig sinna og tygde tak i hånda til damen det hardeste jeg kunne ............. det første jeg så var at Mus huka avgårde og nesten holdt seg for øre mens hun hvisket (ååååå dummen, det der burde du ikke gjort) - så hører jeg dumme dama ....... hun ler - LER - faktisk LER HØYT - jeg blir helt stille og lurer ett øyeblikk på hva som er så hysterisk morsomt........ så kommer jeg på det....... jeg har jo ikke tenner - de har dotti ut alle sammen nesten - og det er liksom ikke særlig schwung over bitingen når man bare har gummer å bite med ......

sukk - jeg resignerte, fikke manikyr og pedikyr - og så hauger av godbiter......... sukk....... og absurde mengder kosemosing etterpå - og det er jo sååååååååååååååååååååå deilig......

Hæva nais nait alle sammen - nå skal jeg sove - hjernen min har gått i overload - i morra er det trening igjen og jeg gleder meg allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tjukken, når det gjelder den kloklippinga; du må ikke finne på å resignere!

Det gjorde nemlig jeg, og vet du hva, i dag - etter 2,5 år som jeg har ventet på det- skjedde det.

Blodspruten sto! Ikke fikk jeg trøst heller, men jeg skal love deg at jeg skal sloss neste gang altså, dette gidder jeg ikke mer. Jeg visste det kom til å skje en gang!

Så kamerat, opp og sloss, vi gutta driver ikke med pedikyr og manikyr altså!

Klikkinga er kul da, men den kan jeg ta i andre sammenhenger i stedet...

Keep fighting, hilsen Snorre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjukken!

Først og fremst : den click lyden kan jeg fortelle deg med en gang at er det kuleste som finnes..den bringer med seg alt som er godt her i livet! Vel, bortsett fra damer da <_< Du må nok være smartere enn meg for jeg syntes den var dritskummel de første gangene jeg hørte den! Den var så ekkel at jeg løp å gjemte meg! Gamla her holdt på å gi meg opp og ga bort alle klikkerene mine og begynte å smatte før hun "mistet" godbiter istedet, men så plutselig en dag så sa hun "at dette her må du faktisk takle for om ikke jeg bruker klikker på deg så gjør mange andre det på sine hunder og man kan da ikke ha en hund som løper ut av ringen og gjemmer seg hvis noen klikker i nærheten?!" Hun var så bestemt når hun sa det at jeg bestemte meg for å prøve i det minste..og voila! Det drøss godbiter av dama for hvert klikk! DRITKULT! Nå hopper jeg til av glede hver gang jeg hører den deilige lyden :)

Jage grå og hvite pusekatter kan du bare slutte med øyeblikkelig hvis du vet hva som er godt for deg..Grå og hvite pusekatter gjør nemlig veldig vondt på snuta - ikke smart å jage - det vet jeg alt om. Du burde få deg en liten sort en istedet! Jeg fikk en sånn liten en i sommer..den var fryktelig skummel og hadde masse sinnalyd de første ukene men nå er den kjempemorsom å jage rundt på! Den gjør ikke vondt i det hele tatt! Og så lager den en sånn skikkelig høy mrrrrrrrrrrmmmrrrrrrmmrrrrrrr lyd når jeg klør den litt i pelsen med fortenna. Morsom pus! Mye morsommere enn den gråe og hvite som skal bestemme alt hele tiden og tar fra meg maten min <_<

Kloklipp er og blir pyton..den der skjønte du kjapt gutt.. Jeg prøvde også å bruke litt tenner på den damen jeg bor hos nå - det fungerte jo så bra hos de andre(!) - men neida..hun gjorde AKKURAT det samme som damen din.. LO av meg :P Tilslutt brukte jeg tenna så hardt at hun fikk merker oppover hele armen og da bandt hun meg fast i et kjempekort bånd og fortsatte med blid stemme.Da ga jeg opp til slutt.. Jeg fikk godis når jeg var ferdig med hver labb og det gjør jeg enda så det er ikke så ille lenger. Men jeg prøver alltid å gjemme meg under stuebordet når jeg ser den røde klosaksa i hånden hennes (min er rød), men da ber hun meg ta meg sammen og komme ut. Så sier hun at jeg er flink gutt og at jeg må sitte pent..og det gjør jeg stort sett.. jeg må bare skjelve litt på labben og se fryktelig mishandlet ut sånn at hun skal fortsette å gi meg en godis.. Men jeg bruker ikke tenna lenger da.. Der har nemlig Musa rett.. Det burde du ikke gjøre :P

Jeg synes du er i ferd med å bli en skikkelig bra svarting jeg! Dette lover godt! Er du riktig så heldig så kanskje du blir like kjekk som meg :P

Hilsen Loke (Høy og mørk - ikke liten som matmor kaller meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...