Gå til innhold
Hundesonen.no

Hils på Sniff!


Guest Christine

Recommended Posts

Staffe=Staffordshire Bull Terrier (Lovlig, men kan bli ulovlig en gang om jeg ikke husker feil)

Amstaff=Amerikask Staffordshire Bull Terrier(Er ulovelig, men de som fikk denne rasen FØR det ble ulovelig har lov å ha den fortsatt)

Jøss, det er en rase jeg aldri har hørt om i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Amerikansk.. :blink: På norsk

Er ikke sikker om den heter Bull terrier eller bare Amerkansk Staffordshire Terrier.. Eller på engelsk

American Staffordshire terrier

Det er ihverfall en rase og den ser slik ut:

10.jpg

Den er ulovelig

Så er det staffe som ligner veldig men den har ikke sånne ører som Amstaffen har...

staffbull296x265.jpg

Den er lovlig, MEN om jeg ikke husker feil så har jeg lest et sted at den kanskje blir ulovelig den også en gang

EDIT: Amstaff er veldig nært i slekt med American Pit bull terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaff = Amerikansk Staffordshire Terrier

Staff = Staffordshire Bull Terrier

Pit Bull = Amerikansk Pit Bull Terrier

Mange rare feil ute og går her :blink:

Amerikansk.. :P På norsk

Er ikke sikker om den heter Bull terrier eller bare Amerkansk Staffordshire Terrier.. Eller på engelsk

American Staffordshire terrier

Det er ihverfall en rase og den ser slik ut:

10.jpg

Den er ulovelig

Så er det staffe som ligner veldig men den har ikke sånne ører som Amstaffen har...

staffbull296x265.jpg

Den er lovlig, MEN om jeg ikke husker feil så har jeg lest et sted at den kanskje blir ulovelig den også en gang

EDIT: Amstaff er veldig nært i slekt med American Pit bull terrier

Dette er feil. Staffe og amstaff kan ha like ører, amstaffen på bildet ditt er kupert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk.. :P På norsk

Er ikke sikker om den heter Bull terrier eller bare Amerkansk Staffordshire Terrier.. Eller på engelsk

American Staffordshire terrier

Det er ihverfall en rase og den ser slik ut:

Jeg vet utmerket hva en amstaff er, og regner med at du mente amerikansk staffordshire terrier, men ville bare påpeke at amstaffen altså ikke heter american staffordshire bull terrier. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså at den ikke heter bull terrier at den bare heter terrier?

Jeg sa det fordi det var så mange her i tråden som sa at amstaff=staffordshire bull terrier og det er jo ikke riktig..

Nå har jeg ikke pugget dette super godt, jeg var interrisert i Staffe og Amstaff en liten stund før og fant ut at Aamstaff var ulovlig så da skikket jeg mer på Staffe. Det er nå en stund siden så det at jeg roter litt med navnet er jo ikke så gale. Jeg ville bare få folk til å skjønne at staffe ikke er det samme som amstaff... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men den ble dratt opp og jeg velger å skrive i den :

Det er ikke en Boston Bulldog som er avbildet, men må jo være en Engelsk Staff, kan du bekrefte dette nå Christine ? Nå er vel hunden over 1 år, hvordan går det med Sniff `?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...