Gå til innhold
Hundesonen.no

Hils på Sniff!

Guest Christine

Recommended Posts

Skrevet
Staffe=Staffordshire Bull Terrier (Lovlig, men kan bli ulovlig en gang om jeg ikke husker feil)

Amstaff=Amerikask Staffordshire Bull Terrier(Er ulovelig, men de som fikk denne rasen FØR det ble ulovelig har lov å ha den fortsatt)

Jøss, det er en rase jeg aldri har hørt om i alle fall!

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Amstaff = Amerikansk Staffordshire Terrier

Pitbullterrier = Amerikansk Staffordshire Bull Terrier

Er det rett? :blink:

Pitbullterrier = Amerikansk pit bull terrier

Skrevet

Amerikansk.. :blink: På norsk

Er ikke sikker om den heter Bull terrier eller bare Amerkansk Staffordshire Terrier.. Eller på engelsk

American Staffordshire terrier

Det er ihverfall en rase og den ser slik ut:

10.jpg

Den er ulovelig

Så er det staffe som ligner veldig men den har ikke sånne ører som Amstaffen har...

staffbull296x265.jpg

Den er lovlig, MEN om jeg ikke husker feil så har jeg lest et sted at den kanskje blir ulovelig den også en gang

EDIT: Amstaff er veldig nært i slekt med American Pit bull terrier

Skrevet

Amstaff = Amerikansk Staffordshire Terrier

Staff = Staffordshire Bull Terrier

Pit Bull = Amerikansk Pit Bull Terrier

Mange rare feil ute og går her :blink:

Amerikansk.. :P På norsk

Er ikke sikker om den heter Bull terrier eller bare Amerkansk Staffordshire Terrier.. Eller på engelsk

10.jpg

Den er ulovelig

Så er det staffe som ligner veldig men den har ikke sånne ører som Amstaffen har...

staffbull296x265.jpg

Den er lovlig, MEN om jeg ikke husker feil så har jeg lest et sted at den kanskje blir ulovelig den også en gang

EDIT: Amstaff er veldig nært i slekt med American Pit bull terrier

Dette er feil. Staffe og amstaff kan ha like ører, amstaffen på bildet ditt er kupert.

Skrevet
Amerikansk.. :P På norsk

Jeg vet utmerket hva en amstaff er, og regner med at du mente amerikansk staffordshire terrier, men ville bare påpeke at amstaffen altså ikke heter american staffordshire bull terrier. :blink:

Skrevet

Altså at den ikke heter bull terrier at den bare heter terrier?

Jeg sa det fordi det var så mange her i tråden som sa at amstaff=staffordshire bull terrier og det er jo ikke riktig..

Nå har jeg ikke pugget dette super godt, jeg var interrisert i Staffe og Amstaff en liten stund før og fant ut at Aamstaff var ulovlig så da skikket jeg mer på Staffe. Det er nå en stund siden så det at jeg roter litt med navnet er jo ikke så gale. Jeg ville bare få folk til å skjønne at staffe ikke er det samme som amstaff... :blink:

Skrevet

Den heter bare Amerikansk Staffordshire Terrier ja. Den andre (og lovlig i Norge) heter Staffordshire Bull Terrier.

Skrevet

Gammel tråd, men den ble dratt opp og jeg velger å skrive i den :

Det er ikke en Boston Bulldog som er avbildet, men må jo være en Engelsk Staff, kan du bekrefte dette nå Christine ? Nå er vel hunden over 1 år, hvordan går det med Sniff `?

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden ble jeg jammen nysgjerrig selv.. Hvordan går det med Sniff? Han var veldig søt:)

Guest Christine
Skrevet

Nei, jeg fant ikke ut av rase.

Og det går desverre ikke bra. Han ble avlivd i sommer pga sykdom...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...