Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanskelig å lære hunder dette?


Hønefar

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Amy kan det:D:P

var ikke så vansklig og lære det...men tror hun hadde marka hvis jeg hadde lurt henne sånn som han mannen gjorde :)

Vær ikke så sikker på det :) Hunden har plassert øynene så langt ut på sidene at det blir en blindsone midt mellom. Men man skulle jo tro at de kjenner det da...

Nei, det er ikke så vanskelig å lære hunder. Det er bare å gå i gang å prøve. Folk blir altid så imponert av sånne triks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt liten snutt, det der! Fibi kan ha en godbit på hver forlabb og vente på værsågod. Har prøvd å legge på nesa, men hun klarer ikke å holde kontakten (og dermed bryter hun) uten at nesa går til værs og godbiten triller av. (Måtte prøve nå for å se hvorfor vi ga opp.) Nei, denne utfordringen må vi jo ta. :) Vi er jo ellers veldig glad i doggie zen - øvelser av alle slag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla kan det ikke, men Lisa kunne det før hun fikk hukommelsestap som følge av hjerneslag.

Bestemoren min hadde en hund en gang som hun hadde lært dette. En gang klarte hun å glemme å si værsågod til hunden og gikk for å vaske klær. Da hun kom tilbake etter en 20 minutters tid satt hunden der fortsatt med godbiten på snuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka kan ha godbiter på labbene uten å spise dem før hun får lov. Snuten blir for vanskelig.

Men hun kan ha godbit på ryggen og lukte dem uten å skjønne hvor den er. Sier vi "søk" til henne da, står hun og vrir nakken i alle mulige retninger før godbiten detter ned og hun eter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vovsen min kan også det der, og det var ikke vanskelig å lære inn:-) lurer på om hunden min hadde blitt lurt på samme måte, det regner jeg vel egentlig med, for hunden kan vel ikke se om man legger noe der eller ikke, så så lenge den tror det er en godbit der, er vel det nok til å lure den... søt film da:-)

Hvordan lærer man hunden det? Har så lyst til det, men aner ikke hvordan :unsure::D

helt sikker mange måter å lære hunden det på, men jeg gjorde det temmelig enkelt, tok bare godbiten på snuten hennes, hvis hun prøvde å ta den, sa jeg nei og tok godbiten til meg, når jeg hadde fått lagt den på ,sa jeg bli og lot den ligge på litt, når hu så på meg, uten å prøve å ta godbiten sa jeg versegod og hun tok da godbiten, etter bare ett par ganger var det nok å legge den på og si bli, da skjønte hu at hu ikke skulle ta den før hun fikk ett versegod.. men måtte ta det noen ganger før hu fikk til å snappe den da, for på førsten bøyde hu bare hode ned for at den skulle dette på bakken og spiste den derifra, men hun fant ut på egenhånd etter noen gjentagelser at hun like så godt kunne snappe den i lufta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips om hunden er et matvrak, er å begynne med en plastikkbit eller noe til hunden er blitt vant med å ha noe på snuten :D

Jeg har lært Albin dette, men han har fremdeles problemer med å skjønne hvordan han skal få tak i godbiten. Det ender som regel med at han skakker litt på hodet sånn at godbiten faller i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokeliten har for smal snute til at det der går bra..godisen detter av <_< Det vi derimot har lært er å vente med å ta godis som er inn under leppa eller på labbene. Ikke like morsomt å se på, men eksellent Nei trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...