Gå til innhold
Hundesonen.no

OD-dagen


Toller

Recommended Posts

Jeg har et kjempegodt tips. På min OD-dag jobbet jeg som verver for SOS-rasisme. Da står du på gata og verver noen timer i to dager, og de betaler uansett hvor mange du klarer å verve. Kjempekjekt, og utrolig hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

priv. skole= ingen OD-dag, men kanskje til neste år om de kommer med i elevorganisasjonen <_<

Det var det jeg håpet å høre ;) (lei av OD-dag). Men skal de inn i EO? :)

Hm, vet jo ikke om jeg går der til neste år heller da. (spørs helt om linja blir noe av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første OD-dag jobba jeg ute hos faren min, raka løv og sånt. Et annet år lagde jeg og venninna mi 2 svære boller vaffelrøre å stod å stekte på en diger fabrikk til en lunch pause. Deretter betalte jeg selv for å ha en deilig fri dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår skole støtter ikke OD, de bruker ALT får mye penger på administrasjon.

Vi lager en slik dag selv og gir det til et annet formold.

Vi har da OD-dag vi?? :)

Jeg skal ihvertfall ikke jobbe, skal skrive stil, for vi fikk plutselig beskjed om at vi hadde tre-fire dager på oss til å skaffe jobb osv, og det får jeg nok ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har da OD-dag vi?? :)

Jeg skal ihvertfall ikke jobbe, skal skrive stil, for vi fikk plutselig beskjed om at vi hadde tre-fire dager på oss til å skaffe jobb osv, og det får jeg nok ikke til.

Nei, det er feil... Vi har samme opplegg som OD dagen, men skolen vår er ikke knyttet til OD.

Så der hadde du feil... HAHAHAHAHA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg skal heldigvis ikke vaske hjemme, hehe, skal jobbe hos vetrinær :)

Hva går egentlig OD pengene til i år?

Tryggere skole vei for barna i Kosowo tror jeg det var... Ligger miner strødd langs veiene, også kan det komme Masai(?) soldater som fanger de, og får de ut i krig osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Hos oss på Sinsen skole går pengene til skuddsikre skoler i Nepal. En jente fra Nepal kom og snakket om hjemlandet og forholdene der i dag. Huff, det var ganske fælt å høre på. Barn var ikke sikre på skolene, de ble kidnappet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliiiter meg og finne jobb :P

Dessuten så får vi ikke være hjemme..

Kan jo kanskje mase på mamma om at jeg kan få jobbe med å trene Milo i en dag for 200 kr? :P

da har jeg funnet ut hva jeg skal :)

mamma og pappa er i syden den uka og det blir mye for meg å passe på huset, lekser og hund.

Derfor syntes mamma at jeg kunne bruke det på Vanilla så hun ikke ble helt glemt bort under tiden :)

Herlig med en dag uten skole med tid til min lille elskling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre det jeg pleier :P

Stå med noen venninner å selge kaffe, saft og diverse kaker på senteret noen timer.

Sist gang tjente jeg og venninna mi ca. 1400 kr! :P Det var flere som ikke ville ha kaker, men som bare ga penger for å støtte. Det er mega bra gjort! :)

Veldig mange som selger, gir bare skolen akkurat det de må gi, og tar resten selv. Det er utrolig trist at de har så lite respekt for de folkene som støtter OD-dagen , og tror det går til et bra formål , men så blir det i stedet brukt på godteri og annet fjas til utakknemlige ungdommer. Nei, sånn synes jeg er helt forkastelig! Hva er viktigst, sier jeg bare. Å gi fattige barn i andre land et bedre liv, eller å kjøpe det nyste TOPP - bladet, og sjokolade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hos oss på Sinsen skole går pengene til skuddsikre skoler i Nepal. En jente fra Nepal kom og snakket om hjemlandet og forholdene der i dag. Huff, det var ganske fælt å høre på. Barn var ikke sikre på skolene, de ble kidnappet :)

Ja, var vel noe sånt... :)

Men for å si det sånn, så når ungene blir fanget av Masai-soldatene så tvinges de til og drepe egen familie, slik at de ikke blir tilgitt og slike ting :P Dessuten har det vært flere tilfeller hvor barn på vår egen alder(13-14) har måtter skjære i magen på ei gravid dame, ta ut fosteret for så og drepe dama..

Og om det skal hjelpe så er 200,- nok til en utdannelse(skolegang) hos barna i Nepal! Tenkdere hvor mange vi hjelper da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...