Gå til innhold
Hundesonen.no

Verste forstyrrelse på trening


Mirai

Recommended Posts

En annen hund på litt avstand...hunder generellt er vanskelig, men jo flere jo enklere..bare en eneste hund som man ikke har fått sjekket ut er helt umulig. Han blir helt fiksert og lukket for denne verden... Når han først har funnet ut om hunden er grei eller avvisende så går det greit. (Men jeg er nøye på at han ikke skal få hilse..)

Ellers er andre hunder som løper etter ball/frisbees veldig vanskelig..kommer det en hund susende fordi oss, full av glede, så vil Loke gjerne være med og tar helt av..det samme hvis 2 andre hunder ser ut til å ha det gøy sammen.

Belgere (spesiellt maller) må jeg for all del prøve å ikke la han se, det samme gjelder schäfere.. Maller og schäferhannhunder er alltid de kuleste hundene i hele verden inntil det motsatte er grundig bevist..

Andre Groenendael hannhunder derimot er livsfarlige og bør helst ignoreres totalt eller unngåes mest mulig..Noe som selvfølgelig er uforenelig med å trene med mamma for det er en fulltidsjobb å passe på at man ikke ser den sorte stygge hunden og å samtidig passe på å ikke komme for nære (kommer vi allikevel for nære så legger vi oss flate i båndet og trekker av all makt motsatt vei ). Sorte tisper derimot trekker vi mot.. *sukk* vi er langt unna den fellesdekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er jeg som trener Tulla, er det nok jeg som er den største forstyrrelsen. Er det jeg som trener, må det være typen min, eller moren min og kanskje hunden hennes. Dvs, hvis de kommer "plutselig" på, passerer uten å hilse osv. Hvis de er med på treningen, vet jeg ikke. Et menneske som kommer veldig nært og som oppfører seg rart? En katt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlemor lar seg sjelden forstyrre av noe som helst - de gangene hun får lov å trene er hun så ivrig og opptatt av hva hun skal få lov til å gjøre for en skarve godbit, at hun kun er fokusert på meg... sånn stort sett iallefall :P.

Babs er heller ikke så lett å forstyrre under trening egentlig - kommer ikke på annet nå enn andre hundeeiere som kjefter på sine egne hunder under fellesdekk. Dette ser jeg hun synes er særdeles ubehagelig, men hun LIGGER - for man reiser seg bare ikke fra en fellesdekk nemlig :P. Også var det elgspor i menneskesporet da... hun drar fort av sporet sitt for en liten elgsafari når vi går spor... *kremt*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til Silje (han er helt gal etter den, stikker av for å lete etter den, vil ikke gå ut av den for å gå på tur, snur og løper tilbake til bilen, leter på alle parkeringsplasser om ikke bilen er der osv), kuer/sauer og mennesker som spiller fotball eller volleyball. Andre hunder går egentlig greit, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til Silje (han er helt gal etter den, stikker av for å lete etter den,

Trodde bare det var jeg som hadde dette problemet...ha ha.

Pepper har til og med avbrutt konkurranse, etter og ha sett bilen.

(prøver derfor å hjemme den) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være leke kamerater. Som noen aussier hun elsker.

Hadde en trening her for noen uker siden, tella, en annen aussie, Kelpie og en Bc.. Alle er på samme alder og har lekt mye sammen.

La alle ned i felles dekk og gikk ifra. Fikk en annen som var der til å lage forstyrrelser. Han gikk mellom hundene og sparket en kong som han tok opp og svingte innimellom. Så gikk eieren av kelpien og kelpien mellom alle hundene, før noen på nytt gikk i mellom med kong. I tilegg var det full aktivitet på agility banen rett ved, bråk fra en fotballbane. Så vi var ganske så fornøyde når 2 av hundene kun reiste seg 1 gang..

Så den største forstyrrelsen for Tella må nok være leke kompiser, agility rett ved, personer hun kjenner eller leker. Da er det vansklig for henne å ligge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TINKA!

Generelt er det en utfordrig og trene Ask med andre hunder til stedet. Spesiellt om han får hilse på, eller tidligere har hilst på hundene vi trener med. Løpetisper selfølgelig, og om noen lånder pipeleken til Ask. nesten litt morsomt å se at i et hav av pipelyd, fokuserer han på den personen som har hans ball, selv om han ikke så at denne tok hans ball :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka har problemer med å trene på gress - særlig hvis det har regnet. Da er det veldig mye lukter i gresset, enten det er hunder som har pisset der, mennesker som har gått der eller godbiter som har falt på bakken og blitt plukket opp igjen.

På kurset vi går nå er instruktørene store forstyrrelser, og når de snakker til meg for å rette måten jeg går på, når jeg belønner osv så hender det ofte at Tinka løper fram og hopper mot dem mens halen går som en propell.

Hvis en enkelt hund går forbi noen meter unna mens vi trener for oss selv, har hun også problemer med å konsentrere seg.

TINKA!

Ja, det er så vidt at han klarer og konsentrere seg når Tinka er der! :P

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...