Gå til innhold
Hundesonen.no

En hund etter katt


iceblue

Recommended Posts

På byggefeltet vi bor er detfint å gå tur, mye gangveier og sinnsykt mye katter virker det som.

Ice er veldi pågående på katter og vil gjerne bort å hilse på de, noe han absolutt ikke får lov til da jeg regner med det blir bråk av det.Han har fått seg et par på nesen tidligere. Når vi ser en katt så går vi som regel ganske fort forbi, så fort det er mulig å få ham med seg. Men nå de siste dagene har vi prøvd å gå forbi seks katter som faktisk forfølger oss. Langt. De lusker etter oss og gjør det vanskelig for meg å få Ice til å overse dem.

Senest i dag greide han faktisk å ødelegge en sele da han i sin iver over at en katt bare sto der å titta på han, hoppa fram for å ta en nærmere titt.

Noen som har noen lure tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet?

Altså, jeg ville vel bare latt ham hilse? Enten får han seg en smell over snuten, eller han skremmer vekk kattene. Uansett, så blir vel problemet løst? Han vil da enten ikke være fullt så nysgjerrig på kattene neste gang, eller kattene har ingen lyst til å dilte etter dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Vala! La han få hilse så løser de dette selv.

Har selv katt som tror han er hund (vil alltid være med på tur), men han finner veldig fort ut hvilke hunder han kan dilte etter og hvilke det er best å skygge banen for.

Er ikke dumme disse dyrene vet du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er jo logisk det å la ham hilse, men han gir seg ikke selv om han får seg en på tryne. Han blir bare mere gira på dem ;) Og jeg er ikke så hypp på å sjekke om han dreper katta når han får tak i den eller ikke.

Men altså, han dreper dem jo ikke hvis han er i bånd? Ville jeg aldri tro iallefall. Men klart, du kjenner jo hunden din best mtp reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nabolaget blir vi også forfulgt av katter, men dette er katter som er hundevonde. Det begynte med Tommy, en svart hannkatt som er nabolagets store skrekk. Men nå har det flyttet inn fire nye katter i samme gate, og nå driver de og Tommy og henger på gatehjørnene og ypper til bråk. Her om dagen måtte vi åle oss forbi fire katter som nektet plent å flytte seg fra fortauet når vi skulle forbi. Bikkja ville jo gjerne jage dem, men hvis de nye kattene har lært av Tommy så slenger de ut en pote full av skarpe klør. Det tror jeg neppe hadde vært populært hos min langsnutede tulling av en hund. Ikke tror jeg han hadde lært av det heller, for den vepsen som stakk han på snuten for to dager siden har ikke fått ham til å slutte å jage veps... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Hvor bor dere folkens?I hele mitt lange hundeliv har jeg bare møtt på en eneste katte som gjorde meg bekymret for bikkja.. Stort sett ligger kattene i nabolaget bak en busk eller klemt nede i grøfta når vi passerer.Det har de gjort alle andre steder jeg har bodd med hund og. Hva skjer hos dere? The revenge of the cats? Har pusekattene starte en egen kampanje for endelig å få slutt på terroren fra siklepelsene? En "væpna revolusjon" med klør og kattejammer som våpen? Mine pusekatter får ikke surfe på nettet mer og jeg skal passe godt på hvem de omgåes med for dette høres ikke ut som noe Loke og jeg vil de skal blandes inn i!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, han dreper dem jo ikke hvis han er i bånd? Ville jeg aldri tro iallefall. Men klart, du kjenner jo hunden din best mtp reaksjoner.

Hvis katten er nær nok til å slå ham på nesen så er den nær nok til at han tar et jafs av den selv om han er i bånd. Eller som boxere ofte gjør, slår tilbake. Vil gjerne slippe å dra til vetrinær med enten hund eller katt alt etter som hva utfallet blir.

Jeg trodde vel at katter går andre veien eller gjemmer seg bak en busk eller bil når jeg og rynketrynet går forbi. Og hvis vi da ser dem går det helt greit å gå videre, litt hopping og springing rundt meg til han ikke ser den mere. Men når de spaserer etter oss og ikke stikker å gjemmer seg når en småstein lander to meter fra..tja...skeptisk. Den lekte til og med med steinen.

Det er nok en kattekonspirasjon. Kanskje noe i maten de spiser. Hele gjengen blir som Garfield og tenk da på stakkars Odie hunden :) Blir tilslutt sparka i rompa ned av bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mistenker at en storstilt konspirasjon er i emning. Jeg har flere ganger opplevd å bli fulgt opp en 50-60 meter lang gate av Tommy, som attpåtil er svart med hypnotisk gule øyne. Kanskje har han hypnotisert de nye kattene i nabolaget til å følge hans eksempel? I swear, de ligger tilsynelatende avslappet i gresset kun én meter fra fortauet, og flytter seg ikke når vi går forbi. Jeg tør ikke å la bikkja snuse under biler som er parkert i den gata, for ligger det en katt der så tipper jeg at den heller angriper enn å trekke seg lenger under bilen.

Hva er det som evolusjonsmessig ligger i støpeskjeen her på øvre Sandaker i Oslo? Den nye herrerasen? Kommer kattene her i nabolaget til å danne en ny orden? Vil de fortrenge oss mennesker som øverste dyreart på rangstigen? Eller planlegger de rett og slett å kreve en boks Whiskas i "bompenger" for å la oss gå i fred i nabolaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har 2 katter selv, og de eneste hundene de vil gå tur sammen med er de 2 hundene demmes (som de bor sammen med)...

Men visst kattene virkelig er til bry for deg når du går tur, så ta en spruteflaske med vann i. Katter hater vann. Spry mot dem, kanskje de etter hvert forbinder dere med vannflasken.... ;)

Er mot å kaste ting på katter, men litt vann skader dem ikke..

Lykke til med turgåingen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B) Tror jeg ville hatt godbit i lomma og fått hunden opptatt med godbit i hånda og bare "lurt" hunden forbi kattene. Så ingen blir skadet. Hvis hunden blir klort eller angrepet av flere katter kan den begynne å bli redd dem eller aggressiv på dem og skal ta dem... Enkelte katter er aggressive mot hunder og beskytter sitt territorie, andre er mer vennlige og nysgjerrige. Sånt vet man jo aldri før det er for sent for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får hunden fint forbi kattene maxi, men kattene forfølger oss. noe som gjør at ice bare går å kikker etter pelsdotten som sniker seg etter oss. Og han har fått et par på tryne så katter er noe som helst skal sjekkes ut når vi ser dem.

Skal prøve det med spruteflasken rian. Smart. Forhåpentlig vis funker det.

Da får jeg kanskje stoppa "The revenge of the cats" :)

Det er sikkert noen gamle venner av tommy som har flytta ut hit Moghrebi. familiene dems har sikkert ville flytta dem ut på landet for å komme fra det litt småkriminelle kattemiljøet der det går whiskas ned på høykant alle dagene i uka. ;)

(siste avsnitt er ment som forferdelig humoristisk, bare så det ikke blir misforstått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått overtaket! Eller ihvertfall litt mindre grad av "undertak". For nå har vi fått forsterkninger i form av en ung salukihann som skal bo her i en uke eller to. Ikke at de to svarte kattene (en av dem var den beryktede Tommy) vi traff i går aftens lot seg drive unna av det, men de fulgte ihvertfall ikke etter oss.

Jeg er etterhvert blitt rimelig overbevist om at kattene her i nabolaget ikke *spiser* Whiskas, men at de injiserer dem med sprøyte. De er ihvertfall sprøyte gale, hele hurven! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått overtaket! Eller ihvertfall litt mindre grad av "undertak". For nå har vi fått forsterkninger i form av en ung salukihann som skal bo her i en uke eller to. Ikke at de to svarte kattene (en av dem var den beryktede Tommy) vi traff i går aftens lot seg drive unna av det, men de fulgte ihvertfall ikke etter oss.

Jeg er etterhvert blitt rimelig overbevist om at kattene her i nabolaget ikke *spiser* Whiskas, men at de injiserer dem med sprøyte. De er ihvertfall sprøyte gale, hele hurven! :)

;) kanskje vi skal "unite" og ta en felles sonen tur rundt i nabolaget ditt? Sånn for å markere for Tommy og venne hans at vi er mange og vi gir oss pokker ikke! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg får hunden fint forbi kattene maxi, men kattene forfølger oss. noe som gjør at ice bare går å kikker etter pelsdotten som sniker seg etter oss. Og han har fått et par på tryne så katter er noe som helst skal sjekkes ut når vi ser dem."

Ja, du får nok prøve spruteflaska :huh: Litt av en kattegjeng du har i nabolaget! :)

Et lite tips: Katter hater sitrusfrukter. Appelsin, sitron og clementin osv. Hver gang jeg skreller en appelsin flyr katten vekk... Kanskje du skal ta med deg appelsinskall når du går tur, og bare helt tilfeldig sprute litt fra appelsinskallet på kattene. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en idé om hvordan vi skal kunne få litt mer overtak i stillingskrigen mot kattene. Salukihannen jeg har på besøk er ingen match mot Tommy og hans kumpaner, men tilfeldigvis kjenner jeg en salukitispe som er hakket tøffere enn både sloughien min og den ungen salukihannen kombinert. Og hun er kliss lik salukihannen... Så kanskje kan jeg først gå mange turer i nabolaget med de to unge hannjyplingene (som kattene bare respekterer "så där"), og deretter i all hemmelighet bytte ut salukihannen mot den tøffe tispa. HUN vil ikke la seg kile på nesa av nesevise katter, gitt! Hun mener bisniss! Løper ikke kattene, så får de stryk, for dette er ei dame med permanent PMS når det gjelder respektløse katter. "Flytt you before I flytt you!" bjeffer hun når hun ser en katt på fortauet. Og hun mener det med all den autoritet som en godt voksen quinde med masse livserfaring kan samle opp. Stakkars Tommy kommer til å bli blåst bortover gata som et fnugg for vinden når hun uttrykker sin himmelske vrede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en idé om hvordan vi skal kunne få litt mer overtak i stillingskrigen mot kattene. Salukihannen jeg har på besøk er ingen match mot Tommy og hans kumpaner, men tilfeldigvis kjenner jeg en salukitispe som er hakket tøffere enn både sloughien min og den ungen salukihannen kombinert. Og hun er kliss lik salukihannen... Så kanskje kan jeg først gå mange turer i nabolaget med de to unge hannjyplingene (som kattene bare respekterer "så där"), og deretter i all hemmelighet bytte ut salukihannen mot den tøffe tispa. HUN vil ikke la seg kile på nesa av nesevise katter, gitt! Hun mener bisniss! Løper ikke kattene, så får de stryk, for dette er ei dame med permanent PMS når det gjelder respektløse katter. "Flytt you before I flytt you!" bjeffer hun når hun ser en katt på fortauet. Og hun mener det med all den autoritet som en godt voksen quinde med masse livserfaring kan samle opp. Stakkars Tommy kommer til å bli blåst bortover gata som et fnugg for vinden når hun uttrykker sin himmelske vrede...

:):D Du får ta med kameraet så vi andre får se Tommy få sitt livs sjokk *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi går tur kommer som regel minst en av kattene våre og vil være med. De går hjem etter noen hundre meter, men det ser sikkert ganske rart ut der vi kommer gående, en hund, to katter og et menneske. Pippin og kattene koser og styker seg inntil hverandre mens vi går. Det eneste problemet for Pippin er at han får ikke tissa, kattedyrene er jo over alt! (Jeg har sagt til han at han får tisse litt på dem en gang for alle, så holder de seg nok unna etterpå).

Så her hos oss er det altså bare koselig, men jeg forstår problemet. Det er jo ikke bare snuten som kan få seg ei klo, katteklør kan skade hunden i øyet også! Og med store, tunge hunder kan jo en irriterende katt bli ganske slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop løfta ut en liten katt som så fornøyd satt å spiste av hundematen til Ice. Hørte liksom at det knaska litt rundt hjørnet da jeg kom ned trappa, verandadøra sto oppe som den har gjort i hele sommer og Ice var heldigvis oppe i vinduet.

For ikke så lenge siden spaserte det jo en katt fra verandaen og inn på kjøkkenet, før den snudde og gikk ut igjen..DEN ER HER IGJEN..... Ice oppdaga det heldigvis ikke...

Den er dritsulten den katten...nå sitter den uta på verandan og sniker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: ikke lett det der med kattene. Vi har 2 selv, men inni mellom har vi visst 3, tjihi, nabokatta vet hvor kattedøra er og sniker seg inn når han er sulten eller kald(når det regner og foreldrene hans ikke er hjemme).

Men her i huset lever katter og hunder i skjønn harmoni, ikke som i filmen som hund og katt, :) ....

Kattene må av og til søke ly i høyden når Felix får lyst til å leke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På byggefeltet vi bor er detfint å gå tur, mye gangveier og sinnsykt mye katter virker det som.

Ice er veldi pågående på katter og vil gjerne bort å hilse på de, noe han absolutt ikke får lov til da jeg regner med det blir bråk av det.Han har fått seg et par på nesen tidligere. Når vi ser en katt så går vi som regel ganske fort forbi, så fort det er mulig å få ham med seg. Men nå de siste dagene har vi prøvd å gå forbi seks katter som faktisk forfølger oss. Langt. De lusker etter oss og gjør det vanskelig for meg å få Ice til å overse dem.

Senest i dag greide han faktisk å ødelegge en sele da han i sin iver over at en katt bare sto der å titta på han, hoppa fram for å ta en nærmere titt.

Noen som har noen lure tips?

Hehe.. Så fint at noen har det samme problemet som meg..:P Jeg har ei tispe da, hun er ikke så veldig stor men det blir travelt når det skjer hele tiden.. Uttenfor her vi bor er det maaange katter som går fram og tilbake.. Det er rene kattegaten :P

Hun vil bare bort å hilse på jah, men når hun ikke får låv av meg, følger kattene etter oss uansett hvor vi går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...