Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006

Yodel

Recommended Posts

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi kommer! Noen som husker datoen for gruppe 5? (Eller er det kanskje bare 1dags utdstilling?) Har aldri stillt i Vikingeskipet før da det er 50 mil for oss å kjøre, men nå synes jeg hun eldste er kommet seg så bra at vi vil prøve henne mot noen av landest beste Am.Akita! Vi drar mest for turen sin del og så får resten bli en bonus. Hun vil stille i AUK da hun er noen dager over 15 mnd på det tidspunktet. Det som er kjipt er at importen vår er akkurat 9 dager for ung til å delta som junior *hrmpf* It`s just those things in life.... :)

Btw Yodel, dine Basenji`s er så bedårende B)

Skrevet

Gruppe 5 går på Søndag, og utstillingen starter allerede på torsdag.

Jeg søkte i utstillingsforumet uten å finne lignende tråder. Mulig jeg overså dem, da :)

Hyggelig at du finner mine B'er bedårende.. Det gjør jeg også!

Skrevet

Vi skal dit! :)

Benedicte(labibs) skal stille Albin i eksteriør.

Bella blir selvsagt også med.

Er det noen som vet hvilken dag gruppe 2 er? Jeg tror det er lørdag, men er ikke sikker.

Skrevet

- Fredag Gruppe 3, 10

- Lørdag Gruppe 2, 4, 6, 9

- Søndag Gruppe 1, 5, 7, 8

Vi har iallefall tenkt å stille, men har ingen store forhåpninger, blir vel opp imot 200 flater der :)

Skrevet

Kommer opp uansett for å titte :)

Om jeg stiller Blaze kommer ann på om hun er drektig eller ikke. (håper på drektig jeg da :D )

Skrevet

Kommer muligens en av dagene, uten hund.

Har veldig lyst, må bare finne en jeg kan dra med meg opp dit først.

Skrevet

Håper på å komme nedover, helst med hund, og helst for å stille, men vi får se :) Tipper pelsen er nærmere perfekt akkurat da men..blir dyrt da..så vi får se :D Kommer nesten uansett, med eller uten hund..men da bare for søndag antagelig..er jo en haug med andre buhunder som må heies på der :D :D

meen..om inngvild satser på LP så må vi få med oss det :D

Skrevet

Jeg kommer, skal stille begge mine, har ingen sjans der oppe, men stille skal vi uansett :) Skal også ha med en hund eller to ekstra som jeg skal stille.

Skrevet

Jeg kommer ganske sikkert, kommer an på om vi får rom eller ikke :) Vi skal bare sosialisere og treffe folk da, ikke noe konkurranse på oss enda. :D

Skrevet

Jeg skal bort sammen med Annette/Loke og gjøre Hamar farlig (Annette skal kjøre). Skal ikke stille vips så vidt jeg vet, men hun skal hvert fall være med *huske å bestillte togbilleter*

Skrevet

Jeg skal bort sammen med Annette/Loke og gjøre Hamar farlig (Annette skal kjøre). Skal ikke stille vips så vidt jeg vet, men hun skal hvert fall være med *huske å bestillte togbilleter*

Ble ikke jeg enig med meg selv om at lille Vips skal stilles? :unsure:

Jeg og svartingen skal selvfølgelig..Tilmed tatt ut feriedager B)

Skrevet

Ble ikke jeg enig med meg selv om at lille Vips skal stilles? :unsure:

Jeg og svartingen skal selvfølgelig..Tilmed tatt ut feriedager B)

Jo jeg tror det, i samme setningen som du ble enig med deg selv at du skulle gå med henne *bestilt togbilletter*

Skrevet

Jo jeg tror det, i samme setningen som du ble enig med deg selv at du skulle gå med henne *bestilt togbilletter*

Om Annette skal i ringen så måååå jeg få vite det! Det skal dokumenteres :)

Skrevet

Ha ha ha! Jeg har ingenting i en utstillingsring å gjøre er jeg redd :)

*glede seg*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...