Gå til innhold
Hundesonen.no

Dritt bikkje


Heidi

Recommended Posts

Idag var vi på vei til skogen. Meg, Espen og min nevø på 11 år. Pludselig kommer en stor rottweiler løpende fra en hage og overfalder Rocky. De går direkte på strupen på hverandre og jeg stod bare og var ved og gå i panikk.. Troede at Rocky kanskje ville lægge seg ned for den andre hunden da den var en del større, men det gjorde han ikke. Tror også han passede på os. Eieren til hunden kunne ikke få fat på den, så de sloges i litt tid. Da han enedelig fik tak på den, sjekkede jeg rocky for sår eller bitemerker, han havde heldigvis ikke fått noen med var helt våt på hele halsen. Eieren kunne ikke engang undskylde eller noe for episoden. tok bare hunden op i hagen :)

Om den anden hun har fått bite merker eller sår vet jeg ikke. Rocky blev rimelig sint da den overfaldt han.. Og hvis den har er jeg ligeglad, det var den som overfaldt os. Sådan en hund skulle efter min mening avlives. For den var agressiv asså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det høres skikkelig fælt ut en slik situasjon! Tror jeg hadde blitt livredd hadde det vært min hund. Hvis noen eier en slik aggressiv hund, bør man ihvertfall ta skikkelig ansvar og ha orntlig kontroll på hunden hele tiden, hvis ikke syns jeg ikke noe om å ha slike hunder. Eieren burde ha lagt seg flat og bedt om unnskyldning. En hund er ganske gal i hodet når den bare flyr helt uprovosert på andre hunder i strupen! Uff, jeg er litt usikker på hunder som er løse, for jeg er redd for at de skal gjøre noe med min hund. Man vet jo aldri.. Bra det gikk bra med hunden din! Håper han ikke får noen varige men i ettertid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, ikke bra..

Eier burde ha kontroll på hunden sin..  

Bra at det ikke skjedde noe med Rocky.. (skader o.l)

Ikke skjedd noe FYSISK, nei....! Men PSYKISK er dette veldig uheldig. Man kan godt risikere å få en hund som nå går i forsvar mot andre hunder, være seg kun sorte eller alle...

Håper ikke dette blir et problem i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti det samme.. du får panikk eller en stor redsel!

Var hos venninna min med gamle hunden min Jappo. en bearded collie. I hagen ved siden av bodde det en pangsjonert politi hund.. den fulgte med oss hele veien og plutslelig var den der. Den hadde funnet et hull i gjerdet.. Jeg måtte jo slippe bånde til Jappo for at han skulle få prøve å komme seg unna.. Dte var så ille. :)

Jeg var sikker på at han skulle drepe jappo. Pappan til han som eide hunden kom løpende ut da for å prøve å hjelpe oss. Eieren var på jobb. Etter å ha prøvd alt for å skille han gikk han faren i mellom den og tok tak i nakkeskinnet og ved romta til sjeferen og kastet han bort.. Ikke så misshandling men han fikk i såfall tak i den da. Han var jo så lei seg for at dette hadde skjedd.. Men tenk han kunne jo ha blitt skadet selv.

Vi måtte til vetten med jappo og han mått sy masse.. Dagen etterpå kom politimannen som eide hunden og var så lei seg. Betalte jo vett regningen og kom til å med med blomster til Jappo. Han sa at dette aldri har skjedd før.

Det var ikke lang tid etter før de avlive sjæferen..

Det er ikke en morsom situasjon å komme i, men jeg synes det ikke var en bra måte for den andre eiren å være mot dere. Håper ejg ALDRI kommer i samme sitasjon igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist da :D

Det samme skjedde med Cita en gang, men heldigvis var Balder der...

Vi var på en badestrand i Oslo, og begge hundene våre var bundet i et gjerde med langline. Så kommer det en am. staff løpende mot begge hundene mine, men hun stoppet opp og hilste venlig på Balder. Men så kom hun bort til Cita. Eieren kom løpende etter hunden sin og sa at den var kjempesnill mot andre hunder! Jaja... Den var i hvert fall ikke helt ok i hodet sitt! Den fløy på Cita, og Cita underkastet seg til 1000!!! Cita viste ALLE tegn på at hun ikke var farlig, og bare lå på rygg med halen under beina og slikket den andre hunden i munnviken. MEN den andre hunden gav seg ikke!!!! Var den helt gal eller?!?! Cita dempet seg jo!!!!! :-o :x

Den stod over Cita og beit henne i strupen (hun holdt skikkelig godt fast, men heldigvis beit hun slik at Cita ikke ble særlig skadet). Balder hadde flere ganger prøvd å gå mellom dem, men reultatet ble at am.staffen glefset etter han også! Men da am.staffen bet tak i Cita hadde Balder fått nok :D:D Han kastet seg over den andre bikkjen og beit et SKIKKLIG godt tak i nakken på den. Så løftet han den opp etter kjeften og rygget ca 4 meter bakover, og slapp am.staffen ned i en busk :D Hunden blødde kraftig fra nakken, og løp hylende sin vei - eieren løp etter. Huff, det var en ekkel opplevelse! Cita hadde flere sår, og balder blødde fra både ørene og munnen. Tenk om Balder ikke hadde vært der:-

(Vel, kan jo hende Balder var grunnen til at am.staffen angrep da, menne...)

En annen ting som VELDIG mange hundeeiere gjør feil nå de er i denne situasjonen, er at de enten prøver å skille hundene ved å ta i halsbånd, bakbein, eller bare stå og se på!! mange står jo redd og ser på hundene som sloss, men egentlig gjør det jo det bare verre!! Når eieren står ved hunden føler den seg mye mer selvsikker, og har større mot til å fly i den andre hunden. Dersom begge eierne hadde løpt sin vei, så er det faktisk ikke like sansynlig at hundene hadde fortsatt å sloss! de hadde følt seg utrygg på ukjent sted og uten sin eier, og mest sansynlig løpt etter eieren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...