Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase foretrekker du?


pappasito

Recommended Posts

Det er jo en god grunn til at jeg digger fjordinger.

Bare se hvor flott da :wub: (helst bare overse den som sitter oppå :rolleyes: )

megogherapatur2.jpg

hera3.jpg

Er forresten fjordingen jeg hadde på fòr for 2 år siden nå.

Ellers er Dansk varmblods en utrolig flott rase

smirnoff4324.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Den gode gamle kaldblodstraveren :) Ikke den nye "halvblodsen" med strutsenakke og wolkevogntryne , men den vakre elegante typen med skikkelig krum nakke og godt med hovskjegg! De er så vakre! Desverre ser jeg de nesten aldri lenger..de siste 5-10 årene har kaldblodsen blitt helt herpa! :)

Jeg dreiv med travere i 13 år og kaldblodsen sto helt klart mitt hjerte nærmest..men underlig nok var min egen hest en varmblodstraver :)

Dette er en orntli kaldblods traver om du spør meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dansk varmblods. Ingen over, ingen ved siden av. Akkurat passe størrelse. Kan brukes til det meste. Det er en rase som kan holde hodet kaldt, men som likevel kan sette opp farten når man ønsker det. Dessuten ser de utrolig flotte ut. Synes de har veldig fine proporsjoner. Herlig rase! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Jonna

Lipizzaner :blink: Jeg forelsket meg helt i den rasen etter at jeg prøvde ridde to individ. En ung hingst og en hoppe. Noe mer behagelig kommer jeg aldri til å sitte på tror jeg. Den passer meg såm hånd i hanske. Skal jeg noen gang ha hest så blir det nok denne rasen.

tulipan_hi.jpg

Men ettersom jeg har allergi mot hest så har jeg tittet på "Curly" rasen også.

Har også stor sans for dem amerikanske ridehestene og deres kroppbyggning bla Quater horse. Ser funksjonelle og fine ut.

paintgelding.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gammel sprangrytter (var aktiv konkurranserytter i 15 år, var med i NM, og er nå sprangdommer)

Ser listen min slik ut:

1. Holsteiner (Min forige hest, Mr Chance Dance)

DSCF0024.jpg

2. Islandshest (faktisk) ikke mye til spranghest, men bedre "kamerat! og turhest er det vanskelig å finne om jeg får meg hest igjen, så kanskje...?

3. Hannoveraner

4. Svensk/& Dansk halvblods

5. Sånn utseende messig: Friesere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittrasen min er utentvil Islandshesten! Den har så herlig gemytt (like sta som meg) og er så stødige uansett underlag og utfordring. Hadde en islandshoppe hos meg for et par år siden som jeg skulle trene opp og etter det var jeg solgt! Så islandshesten er min favoritt.

Som en god nummer to må jeg nok si araberen. På mange måter syns jeg de er som forvokste, mer elegante islandshester hvis en bare tar seg tid til å bli kjent med dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eg føler meg forplikta til å seie hannoveraner siden eg har ei hannoveranerhoppe på fôr. Nydelig <3

Ellers e eg stor fan av Islandshest(Skal ha meg en Islandshest, tølt er kjempe deilig!). Holtsteiner, Norsk Varmblod og Dansk Varmblod, Svensk halvblod :D Og sikkert alle andre fine hestar med godt gemytt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

definitivt fjording!

Ingen annen rase er vel så allsidig som den! Kan brukes til alt: turkamerat, sprangridning, dessur, voltige, kjøring, galopp, mónte, terapiridning, mounted games, ja, you name it :imrgreen:

Tidligere trodde jeg på folks rykter om at fjordingen var en tykk, treg og lat hest, men det var før jeg ble kjent med rasen!

Har selv endt opp med en fjording, og har aldri angret på kjøpet :wub:

På en god andre plass finner du islandshesten. Små, loddne ponnier som kaprer hjertet ditt med det samme :rolleyes:

Ellers liker jeg kaldblods, og de fleste andre litt tyngre raser :D og araberen blant de edlere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...