Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeanettes Toller-prosjekt

Toller

Recommended Posts

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Skrevet

Ikke i lasterommet! Nei huff og huff..

Tenkte på å ha med et bur inne så hunden kan ligge under bena?

Jeg hentet Archie i Molde, og da hadde jeg han i et tøybur ved beina mine. Tøyburet var et must, skal du bruke noe annet må du ha det i lasterommet (fikk vi beskjed om). Da vi møtte Archie hjemme hos oppdretter var han en uredd og en skikkelig tøffing, men inne i flyet pep han som bare det! Så du burde forberede deg på litt oppmerksomhet fra de andre passasjerene :D

Nyydelig valp du venter, en venninne av meg har også en toller! :)

Skrevet

Jeg hentet Archie i Molde, og da hadde jeg han i et tøybur ved beina mine. Tøyburet var et must, skal du bruke noe annet må du ha det i lasterommet (fikk vi beskjed om). Da vi møtte Archie hjemme hos oppdretter var han en uredd og en skikkelig tøffing, men inne i flyet pep han som bare det! Så du burde forberede deg på litt oppmerksomhet fra de andre passasjerene :)

Nyydelig valp du venter, en venninne av meg har også en toller! :)

Hehe :D

All PR er god PR!

Skrevet

Ja, i dag er dagen her! Jeg reiser no om tre kvarter for å hente jenta mi!! :o Gleder meg sinnsykt! Jeg fikk faktisk sove i natt da... Fordi jeg også er litt nærvøs. Rett og slett redd for at det skal skje noe på turen. Enten at vi ikke får henne med oss, eller at vi ikke får kjøpt henne i det hele tatt osv... Vet det er merkelig men er litt ustabil nå :o

Sier i fra når hun er i hus! :o

En reiseklar valp fra Phoebes kull! hehe..

Flyreise20klar.jpg

Skrevet

åååååh, så spennende :o .... Gratulerer banana

Jeg hadde Felix inne i flyet sammmen med meg i en godkjent bag.

Han la seg til å sove på flyet, han giddet ikke bry seg med flyet. Han våknet ikke før flyet landet og bremset... Ingen lyd fra han.

Jeg stakk hånden ned i bagen for sikkerhets skyld når vi lettet...

Blir så spennende å høre når du kommer hjem. :o

Skrevet

Så kjekt :o Gratulerer! banana

Jeg henta også Kali med en godkjent flybag, og jeg hadde henne bare på fanget (i bagen) hele tiden. ;) Hun var helt stille hele turen, så flink atte :o

Gleder meg til bilder :o

Skrevet

Åå Jeanette! Jeg gleder meg kjempe mye til jeg får møte henne :o Har tenkt mye på dere i dag :o Håper virkelig alt går bra! Jeg ringer deg i morgen. Ha en god natt, den kan bli lang :o

Skrevet

Da er vi hjemme!

Turen gikk sånn någenlunde greit. Det værste var da vi skulle kjøre fra kennelen til flyplassen. Hun hylte og hylte og hylte. Visste ikke hva jeg skulle gjøre, og ble helt fortvilt! Så la jeg hånden min inn hos henne, og da slappet hun mer av, og etterhvert la hun hodet sitt på hånden min og sovnet :o

Flyturen gikk bedre, hun var nok redd, men hun hylte ikke så det virket som om det gikk greit. Så kom natten... den ble verre. Det var helt forferdelig da jeg måtte tvinge henne til å ligge i buret, men jeg er glad jeg gjorde det fordi nå ligger hun der inne uten problemer. Men det er tydelig at hun trivdes hos Tollerstemmen, for hun har veldig hjemmlengsel! Hun går og sutrer litt, men merker det blir bedre og bedre.

Supersmart er hun! Hun greide å bryte ned skilleveggen jeg hadde lagd i buret (så det skulle bli lunere og tryggere) tre ganger! Klikkertrening har vi så smått begynt på også, der er hun råkjapp. Hun skjønner jo ikke ord enda, men ser helt klart en klikkerhund i henne! :o

Da er det bare å følge med videre på hjemmesiden min for bilder og hendelser:

Phoebes hjemmeside

Første møte var meget vellykket :o

phoebehentes003.jpg

http://i85.photobucket.com/albums/k47/jean...behentes121.jpg

Man må jo være ren når man skal inn i et nytt hjem

http://i85.photobucket.com/albums/k47/jean...behentes043.jpg

http://i85.photobucket.com/albums/k47/jean...behentes070.jpg

*endret grunnet for store bilder. Mod. Yakine*

Skrevet

Så kom natten... den ble verre. Det var helt forferdelig da jeg måtte tvinge henne til å ligge i buret, men jeg er glad jeg gjorde det fordi nå ligger hun der inne uten problemer.

Herregud, sier jeg...

Guest Just me!!
Skrevet

Så flott hun er! :) Gleder meg til vi kanskje får møte henne :)

Det med buret skjønner jeg, vi gjorde også det med Archie.. Hadde døra åpen og lot handa ligge inne slik at han roet seg ned. Pep mye de første nettene, men nå greier han seg kjempefint :) Lykke til videre med henne!

Skrevet

Hun er nydelig :)

Bra dere venner henne til å ligge i bur fra dag èn! Det gjorde vi med Ari også og nå går han inn i buret og legger seg selv når vi skal legge oss :)

Skrevet

HVORFOR DET?????

Tvinge lille valpen til å ligge i buret? Grøsser over hele meg..

Tror jeg har sagt utfyllende før hva jeg mener om burbruk innendørs...

Men nydelig voffs da! :) Grattis!

Skrevet

Så flott hun er! :) Gleder meg til vi kanskje får møte henne :)

Det med buret skjønner jeg, vi gjorde også det med Archie.. Hadde døra åpen og lot handa ligge inne slik at han roet seg ned. Pep mye de første nettene, men nå greier han seg kjempefint :) Lykke til videre med henne!

Det var det jeg også gjorde :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...