Gå til innhold
Hundesonen.no

Munnkurv?


Aya

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Jo, eller, jeg vet ikke om det hører inn under klikkerteorien, men det blir sagt at hunder ikke har rangstige og at det ikke finnes en leder i hundeflokken. Sprøtt spør du meg.

du skal ha meg tilo tro på nissen når folk sier sånt, jeg har fire hunder og her er det ikke noe vannskelig å se hvem av dem som er sjefen og hvem av dem som prøver å klatre støtt og stadig.

Tinka er sjefen her i huset(den eldste og klokesete av dem) Aiwa er nest eldst men alikavell så må hun ri på Småen(som er mye yngre) bare for å vise seg(ikke rart at Småen ikke gidder å leke med henne lengre).

Aiwa kan også finne på å ri på far i huset og guttungen, Jentungen får merkelig nokk være i fred(sikkert forde at hun ikke bryr seg om hundene) og meg tør hun ikke å prøve på en gang for da knurrer jeg til henne og stiller meg over henne, skal love dere at hun forstår det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man ser som regel tegn på aggressivitet før. Man burde kjenne hunden sin såpass mener jeg... men for dem som er sikre er munnkurrv(ikke sånn i stål) sikkert et godt hjelpe middel  ;)

Selv om man skjenner hunden sin godt så kan ulykkens skje.. Kommer ann på situasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan skvette. hunder kan bli skremt. hunder kan få vondt, plutselig, og glefse- uten å mene det. er faktisk mange tilfeller der hundeeire har "kjent" hundene sine, og de plutselig har bitt. ingen skjønner noe..

Ikke for å si at du ikke skal stole på hunden din, og klart sjansen er mindre når du har en lydig hund du kjenner godt, men det er akkurat som hester; en dag steiler den hesten som aldri har steilt med rytter før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg er 100% sikker på min hund uansett hva ;) om noen hadde slått den hadde den ikke gjort noe... det handler om tillit og et trygt og godt lederskap mener jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 100% sikker på min hund uansett hva ;) om noen hadde slått den hadde den ikke gjort noe... det handler om tillit og et trygt og godt lederskap mener jeg  :P

Enn hvis noen hadde slått og mishandlet DEG, mens Vicky sto ved siden av deg da? Hva hadde hun gjort da?

De fleste hunder beskytter eieren sin, og hadde da gått på den personen som hadde gjort dette mot deg.

En liten historie: Ei som gikk i klassen min på ungdomsskolen var ut å gikk tur med hunden sin en kveld. Plutselig stoppet det en bil ved siden av de, og en mann kom ut og prøvde å voldta henne. Hunden klikka selvfølgelig, og bet mannen i foten.. Hadde det ikke vært for hunden, så vet man ikke hvordan dette hadde hendt, (Både voldtekt og enda mer drastiske ting..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

den vrien tenkte jeg ikke på :-o Der fikk du meg litt på flere tanker... hmmmmm.... nei da tror jeg nok hun hadde brukt kjeften..... :P Hun kan være veldig over beskyttende... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det at man kan aldri stole 100 % på et dyr, uansett. Man vet ikke hva som foregår i hodet på en hund, uasett hvor godt man kjenner den. Mange hunder som biter eller gjør noe uventet, var verdens snilleste hund, og sjokkerer eierne veldig. Jeg stoler ikke 100 % på min hund, og tar forhåndsregler hele tiden. Man må ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...