Gå til innhold
Hundesonen.no

Munnkurv?


Aya

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Guest Vicky

sånn som jeg har lest mener "klikkere" at det ikke finnes noe som heter rangstige... :? Jeg mener det er byggeklossen man må forstå for å lære hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikkerteorien mener at hundene ikke er i samme flokk som mennesket, og at mennesket ikke er en leder/helt/sjef for hunden, fordi vi er forskjellige raser og aldri vil bli i samme flokk.

Med mindre jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at det ikke fins rangstige mellom menneske og hund.

Men det fins rangstige mellom hunder...

Klikker teorien kan vel ikke mene at det ikke fins rangstige mellom hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at det ikke fins rangstige mellom menneske og hund.

Men det fins rangstige mellom hunder...

Klikker teorien kan vel ikke mene at det ikke fins rangstige mellom hunder?

Jo, eller, jeg vet ikke om det hører inn under klikkerteorien, men det blir sagt at hunder ikke har rangstige og at det ikke finnes en leder i hundeflokken. Sprøtt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

tror ikke det.... hørte at klikkere mener at hundene har det så bra at de trenger ikke rangstige :? surr spør du meg.... men men... meningen er som baken, den er delt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Greit nok at de tror at det ikke fins rangstige mellom mennesker og hunder.. Men mellom hunder?

Det er det som holder hunder sammen..

Hvis du forstår hva jeg mener? :oops: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men ALLE som har hunder som kan bite burde ha munnkurv... det er jeg enig i. Jeg ville avlivet en aggressiv hund jeg da... men de som har oppdratt hunden skikkelig trenger ikke munnkurv... basta bom  ;)

man veit som regel ikke at hunden er agressiv før det er forseint.

ang rangstige så er det ikke det vi skal diskutere her :P ikke ødlegg tråden.. Neida, men det står vell på slutten av nordenstam ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

man ser som regel tegn på aggressivitet før. Man burde kjenne hunden sin såpass mener jeg... men for dem som er sikre er munnkurrv(ikke sånn i stål) sikkert et godt hjelpe middel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man ser som regel tegn på aggressivitet før. Man burde kjenne hunden sin såpass mener jeg... men for dem som er sikre er munnkurrv(ikke sånn i stål) sikkert et godt hjelpe middel  ;)

Ja, syns også en skal kunne "lese" sin egen hund.

men er jo mangen som ikke kan, eller gidder det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jo, valpene har en klar rangstige... min oppdretter som har utdannet seg innen hundens mentalitet på en skole i england klarer faktisk å se hvem av valpene som er Alfa, Beta og under danige dyr.... hun klarte fint å se hva Vicky var da hun var 3-4 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mellom valper skulle jeg mene.

Man får jo beskjed om å finne seg den valpen som passer best for seg i temperament, og dette har jo klart også noe å gjøre med stigen. Jeg for min del bare fikk den valpen som var igjen av tispene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

ja, og hvis man ligger på bakken og følger med på valpene ser man fort hvem som er litt frampå og hvem som holder seg i bakgrunnen... f.eks når de skal få mat... som regel er det alfa hannen som kravler først ut av valpekassa... og deretter kommer resten av gjengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

oj! jøss, det så jeg ikke :-o

Får nesten prøve å komme i seng.... hehe.... har en lang skole dag imorra... er sikker på at lærerne vil presse oss litt siste dagen.... hehe

Natta alle sammen!!! Sov godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...