Gå til innhold
Hundesonen.no

Munnkurv?

Aya

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Jo, eller, jeg vet ikke om det hører inn under klikkerteorien, men det blir sagt at hunder ikke har rangstige og at det ikke finnes en leder i hundeflokken. Sprøtt spør du meg.

du skal ha meg tilo tro på nissen når folk sier sånt, jeg har fire hunder og her er det ikke noe vannskelig å se hvem av dem som er sjefen og hvem av dem som prøver å klatre støtt og stadig.

Tinka er sjefen her i huset(den eldste og klokesete av dem) Aiwa er nest eldst men alikavell så må hun ri på Småen(som er mye yngre) bare for å vise seg(ikke rart at Småen ikke gidder å leke med henne lengre).

Aiwa kan også finne på å ri på far i huset og guttungen, Jentungen får merkelig nokk være i fred(sikkert forde at hun ikke bryr seg om hundene) og meg tør hun ikke å prøve på en gang for da knurrer jeg til henne og stiller meg over henne, skal love dere at hun forstår det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man ser som regel tegn på aggressivitet før. Man burde kjenne hunden sin såpass mener jeg... men for dem som er sikre er munnkurrv(ikke sånn i stål) sikkert et godt hjelpe middel  ;)

Selv om man skjenner hunden sin godt så kan ulykkens skje.. Kommer ann på situasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan skvette. hunder kan bli skremt. hunder kan få vondt, plutselig, og glefse- uten å mene det. er faktisk mange tilfeller der hundeeire har "kjent" hundene sine, og de plutselig har bitt. ingen skjønner noe..

Ikke for å si at du ikke skal stole på hunden din, og klart sjansen er mindre når du har en lydig hund du kjenner godt, men det er akkurat som hester; en dag steiler den hesten som aldri har steilt med rytter før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg er 100% sikker på min hund uansett hva ;) om noen hadde slått den hadde den ikke gjort noe... det handler om tillit og et trygt og godt lederskap mener jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 100% sikker på min hund uansett hva ;) om noen hadde slått den hadde den ikke gjort noe... det handler om tillit og et trygt og godt lederskap mener jeg  :P

Enn hvis noen hadde slått og mishandlet DEG, mens Vicky sto ved siden av deg da? Hva hadde hun gjort da?

De fleste hunder beskytter eieren sin, og hadde da gått på den personen som hadde gjort dette mot deg.

En liten historie: Ei som gikk i klassen min på ungdomsskolen var ut å gikk tur med hunden sin en kveld. Plutselig stoppet det en bil ved siden av de, og en mann kom ut og prøvde å voldta henne. Hunden klikka selvfølgelig, og bet mannen i foten.. Hadde det ikke vært for hunden, så vet man ikke hvordan dette hadde hendt, (Både voldtekt og enda mer drastiske ting..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

den vrien tenkte jeg ikke på :-o Der fikk du meg litt på flere tanker... hmmmmm.... nei da tror jeg nok hun hadde brukt kjeften..... :P Hun kan være veldig over beskyttende... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det at man kan aldri stole 100 % på et dyr, uansett. Man vet ikke hva som foregår i hodet på en hund, uasett hvor godt man kjenner den. Mange hunder som biter eller gjør noe uventet, var verdens snilleste hund, og sjokkerer eierne veldig. Jeg stoler ikke 100 % på min hund, og tar forhåndsregler hele tiden. Man må ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...