Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva trener du på nå?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Hva holder du og hunden på og trene på nå? Det grunnleggende (sitt, dekk, innkalling osv.), triks, agility m.m. ?

Går det forresten an og lære triks uten at man har lært det grunnleggende først?

Og trekker det ned på utstilling, eller tar det seg ikke bra ut, hvis hunden har lært gi labb, og det er liksom en tiggeøvelse?

Prøver for tiden å lære henne, stå på to nå da, hehe, trener litt dekk også, akkurat nå greier jeg ikke få henne til å legge seg hvis jeg ikke har hånda på gulvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Med Oscar trener jeg litt sitt og gå i "pent" i bånd. Han er jo ikke så gammel enda da. :wink:

Med Zico trener jeg "stå" og gå rett i båndet.

Han kan jo stå, men hender han skrever litt så han blir litt lav i rompa. Også må han lære å gå rett fra, hender han går litt skjeivt for han er veldig flink til å ha øyekontakt, men utstillingsmessig så er det faktisk en ulempe, det gjør at han går litt skeivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hmmmm, for øyeblikket finpusser jeg på klasse 2, og elite øvelsene.... stå under innkalling er det jeg må jobbe mest med da.... er litt usikker på den.... men men, det kommer seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener litt på bronsemerkeøvelsene, men har ikke fått trent så mye i det siste fordi hver gang jeg bestemmer meg for å gå ut møter vi på noen hunder Tinka får leke med - og etter det er hun så sliten på grunn av varmen og lekinga at jeg må vente en stund med å trene.

Ellers så går det på innkalling (det har jeg alltid trent på, for det går litt i perioder hvor god hun er på - og dessuten mener jeg at innkalling alltid kan perfeksjoneres). Nå må jeg også begynne å gå tilbake igjen og trene på de aller enkleste øvelsene (bli, gå på plass og ligg) fordi hun har blitt så treig på det i det siste. Vi har med andre ord nok å henge oss opp i, og i tillegg lærer jeg inn et nytt triks nå og da med klikkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi går gjenom alle øvelsene han kan vær dag i forskjellige situasjoner men trener spess miljøtrening for tiden, feks og gå pent viss noen sykler forbi eller ikke hive seg i båndet når han ser folk, og mørkredslen hans dah...alt er skummelt i mørke og ask svarer det han synns er skummelt med og prøve og bli enda skumlere...knurrer og bjeffer stygt så folk trur jo dyret er farli , men det kan de da bare tru, for jeg og de som kjenner han vet at han ikke er det..han bare kjefter.. :) trener også på stå komando..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Cello prøver jeg å få ham til å komme på venstresiden fort og sette seg ned kjapt. En sånn klaskesitt eller no :) Han skjønner ihvertfall at han skal sette seg på venstre side.

Tassen trener jeg ingenting spesielt med for tiden. Har allerede vært på utstillinga i Bodø, og vet foreløpig ikke om det blir flere utstillinger i år :) Får vel trene litt mer utstilling - mest bordet. Venter fremdeles på agilitybane her på Leknes, når den kommer skal vi trene mye med begge hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener på litt av vært..

trener sitt, dekk, rundt og hit komando selv om hun kan de.. passe på så hun ikke glemmer det..

Hun er blitt flink til å gå i bånd nå. Øver litt på gå fot, kontakt og på plass.

Trener jo nogså på sosialisering og slike ting da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å trene : Sitt Bamse, Dekk (enda ikke perfekt) og gå fot ved øyekontakt.. Er litt redd den siste. At jeg skal ødelegge den..

For han gjør det nesten perfekt hvis jeg sier se på meg og går..

Så jeg har ikke noe kommando for det..

Vicky`? Noen forslag.. Litt vanskelig å forklare over nett..

Han kan da heldigvis Stå. (utstilling) også sitt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Vicky

Nå for øyeblikket er det klasse to, også trener jeg jo i elitegruppa til Berith Larsen. så da blir det litt av hvert.... vi hadde det litt morro her om dagen... la ut hver vår neseprøve, og noen andre. Vi skrev heldigvis navn på da... så sendte vi en og en ut hundene for å hente riktig. Vicky har aldri ALDRI tatt feil neseprøve, så jeg håper hun tar feil en gang så jeg får tatt henne.... men så gjør hun det aldri :? Stå under innkalling er den eneste øvelsen i klasse 2 som vi sliter litt med... dette er fordi jeg har vært dum å glemt å øve på den øvelsen i årenes løp... hoho :lol: jaja.... imorra blir det agility på melsom så jeg får krysse fingrene og håpe det beste.... blir spennende om jeg klarer å stå opp klokka 6 om morran.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Hehe, du trenger ikke ta Vicky hvis hun aldri tar feil, for hun har jo allerede forstått poenget med neseprøven, og da vil hun ikke forstå den noe bedre om hun feiler! :lol: Og nei, jeg har ikke fått svar ennå:-( Men skal spørre i lydighetsforum og her på hundesonen :D Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

tja... den dagen hun feiler tar jeg henne... for jeg er 100% sikker på at hun kan det nå..... :lol: Er jo bra at hun gjør det rett da... det er ikke det... men jeg tror aldri på lette løsninger for å si det sånn... hun har heller aldri tatt feil på de tre apportene... så jeg må klø meg litt i hue da noen ganger... hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

men en ting du kan gjøre med den stå kommandoen er å stå rett foran Cita og si stå :lol: Da kommer hun ikke noen skritt frem, så kan du klikke da... så senere gå lengre og lengre ifra, og så til slutt har du en stå på stedet :D vet ikke om det blir feil med klikker metoden men :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å trene slalom med hundene for noen dager siden. Med brusflasker, - av og til er det veldig nyttig med små raser :lol: De går ikke automatisk gjennom helt uten hjelp, men hvis jeg setter foten nærme hinderet når de skal inn til venstre går det greit.. Må jo finne på noe når man venter på agilitybane :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

ok.... da ville jeg holdt henne på stedet, eller satt henne tilbake u utgangs stilling.... men det er i strid med klikker trening da, så jeg vet ikke.... :? sikkert noen på Canis som vet det.

Ingar som har denne siden vet det helt sikkert :lol: kan jo sende en mail til ham. Han er flink med klikker trening :D

http://home.online.no/~isaasta/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener til bronsjemerket. Det jeg sliter mest med er utgangstilling. Hun setter seg veldig bra inntill fortauskanter og lignede, men når jeg skal prøve uten noe så setter hun seg ikke helt inntil beinet mitt. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre. Og jeg tør ikke lengeg trene noe særlig inntill kanter da jeg er redd hun skal bli hjelpeavhengi. Å gå fot går veldig bra. Hun har ikke perfekt kontakt hele tiden, men det kommer seg. Venstre vendinger går heller ikke særlig bra, men vi venter med det til vi har lært baklengs fri ved fot skikkelig. Det går ganske bra heøt til vi kommer til vendingene.

Trener også litt på slalom og på kryping. Nok å henge fingrene i når man har hund ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på innkalling ved fløyte, fri ved foten og på plass. Har ikke hastverk, hun er bare 3 mnd gammel. Men ved 9 mnd begynner det å haste, da kan jeg stille henne i Unghund klasse og må ha super-duper lydig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...