Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva får deg til å like en hjemmeside?


Nokia

Recommended Posts

Ja, når du kommer inn på en hjemmeside om en eller annen hund, hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne? Layouten?

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)? Hva vil du se bilder av?

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden?

Andre ting du synes er "viktig"?

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg?

Litt mange spørsmål, men.. :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at jeg ikke trykker bort siden er at det er en ren og fin layout (fordarar ikke rotete layout med blinkende/svevende dupedingser her og der.. eller musikk, liker ikke musikk på hjemmesider..hvem tror at jeg liker deres musikk?), og at startsiden gjør meg mer nysgjerrig på innholdet.

På sider om hund vil jeg gjerne lese om hunden, både fakta og hvordan eier mener hunden er (til vanlig og å trene), litt om eieren, dagbok/blog er noen ganger litt artig å lese i, spesielt hvis jeg er ofte innom siden. Bilder, evt resultater og linker er fine ting å ha med:) I dagboka/blog er det artig å lese om hva som skjer, litt artige ting som har hent o.l. Lange avhandlinger er litt kjedelig i lengden, men det er jo ikke alle som er like flinke til å skrive kort og bra (jeg er feks. ikke flink...).

Gjesteboka skriver jeg i om det er en rase jeg liker, om sida er fin, eller om jeg "må" kommentere noe på siden om hunden eller noe annet (mest positivt da).

Noen synspunkter fra meg:)

Mailin...som ikke håper min side er helt forferdelig...:devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)?

Om hundene, resultater og slikt..

Hva vil du se bilder av?

Når de er på tur, treninger osv..

Hva får deg til å skrive i gjesteboka?

Hvis siden er utrolig flott og hunden er herlig og jeg ikke har skrevet der før pleier jeg som regel å skrive..

Andre ting du synes er "viktig"?

At siden blir oppdatert jevnlig :devilbanana:

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg?

Om hva du og din hund har drevet med i dag.. kanskje fortelle om treningen og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne?

Nøytrale farger på layout, ikke noe skrikende greier. At siden er ryddig og uten formye dill og dall..sånn som glitter i hytt og pine og masse forskjellige farger.

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)?

Historie, resultater osv

Hva vil du se bilder av?

alt som har med hunden å gjøre..enkli ^_^

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden?

Hvis siden er fin og jeg ikke har skrevet der før..somregel

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg?

Hundens fremskritt, hva som har skjedd i det siste å sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du kommer inn på en hjemmeside om en eller annen hund, hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne? Layouten?

At siden ser ryddig ut ved første øyekast. Er der animasjon så klikker jeg ut med en gang, det er ikke ryddig. Fargene må også være nøytrale, altså ikke skrikende farger.

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)? Hva vil du se bilder av?

Jeg vil lese litt om selve hunden, hvordan den er og hva den kan/hva dere trener på. Vil også ha en egenskreve rasepresantasjon. Er det en hundeside jeg er innepå så vil jeg se bilde av hunden og dens hverdag(opplevelser)

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden?

Jeg er ikke den flittigste til å skrive i gjesteboka, det kommer helt ann på hvordan humør jeg er i.

Andre ting du synes er "viktig"?

At siden er oversiktlig og lett å finne frem. Og igjen, ingen animasjon! Enkel ryddig side er best

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg

Hverdagshendelser, men ikke det samme hver dag(vært å gådd en tur, trent litt osv) Må være litt "stort". Fremskritt i treningen er veldig spennende å følge med på, gjerne i korte trekk hvordan man går frem med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du kommer inn på en hjemmeside om en eller annen hund, hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne? Layouten?Om siden er oversiktelig samt ryddig og mye gøy å lese på siden.

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)? Hva vil du se bilder av?Hva den kan, hva den envt har fått på utstillinger og om hvordan hunden er i det daglige osv. Vil se bilder av hunden gjerne eiger også,alltid gøy å se på bilder.

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden?

Om jeg liker siden og kanskje h*n har skrevet i min først. Og om h*n har linket meg, syns det er gøy å linke til andre :huh:

Andre ting du synes er "viktig"?Litt greit om det er en rasebeskrivelse på siden samt gjerne om andre dyr h*n har og at siden blir jevnlig oppdatert med info og bilder.

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/bloggOm hva som skjer rundt hunden og gjerne framskritt den gjør osv.Gjerne hva de har drevet på med den dagen og hvor de har vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du kommer inn på en hjemmeside om en eller annen hund, hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne? Layouten? Jeg syntes layouten har mye å si ja. Liker en fresh, frisk og ryddig layout.

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)? Hva vil du se bilder av? Vil lese om rasen og eieren av hunden! Egentlig det meste som har med hunden å gjøre. Vil også se bilde av både hund og eier :)

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden? Skriver i g-boka hvis jeg lurer på noe eller syntes siden er ekstra fin. Hvis jeg linker til siden, linker antagelivis hun til meg og da besøker flere min side :P

Andre ting du synes er "viktig"? Hmm.. Syntes egentlig layouten og ryddigheten har mest å si. Hater rotete hjemmesider med mye flash og farger.

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg? Oppdateringer som er gjort på siden, og andre ting som har noe med hunden å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du kommer inn på en hjemmeside om en eller annen hund, hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne? Layouten?

så lenge det ikke er aimasjoner som gir epelepsianfall så titter jeg rundt, er ikke no stort fann av gigantiske bokstaver eller bakgrunder som ikke står i stil med skriften eller resten... Men som oftest blir jeg en liten stund om siden er grei og navifgere på, innholdet er viktigere en evnen til og lage side...

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)? Hva vil du se bilder av?

Vil lese det viktigste først, så de mindre viktige etterpå...

Bilder av hunden og eieren seff.. Oppstilling/portrett av hunden, og noe som viser personligheten dens...

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden?

Jeg skriver bare i gjestebøker på sider jeg besøker ofte, litt sær på det der.. :)

Andre ting du synes er "viktig"?

Jeg synes nå utseendet er viktig på tross av føste pungt. Må være rent og ryddig...

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg?

Lese om hunden og eieren, turer og ting... Jeg er ikke SÅ interesert i og lese innlegg som er skrevet bare for å ha skrevet noe...

Gjerne lange innlegg... MED bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du kommer inn på en hjemmeside om en eller annen hund, hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne? Layouten?

Førsteinntrykket er selvsagt viktig. Sider med ubehagelige farger, rotete layout, animasjoner osv gidder jeg sjelden å bli værende lenge på. Noen sider er så dårlig laget at jeg knapt gidder og lese overskriften før jeg klikker meg ut. Dette gjelder spesielt sider som drar med seg et lass av pop ups.

EDIT: Glemte å legge til musikk. Hjemmesider skal ikke ha musikk ! Det er bare irriterende.

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)? Hva vil du se bilder av?

Om hunden vil jeg lese om temprament, info om rasen hunden tilhører, hva hunden brukes til osv. sider som kun inneholder "standardpakka" med stamtavle, div utstillingstitler og litt småfakta er for kjedelig.

Og ang bilder så liker jeg at folk tar bilder av forskjellige ting. Ikke bare treningsbilder eller turbilder, men litt av hvert. Også liker jeg dagligdagse bilder som viser hverdagen til hund og eier (eier vil jeg også gjerne se.) pluss utstillingsbilder, feriebilder, treningsbilder osv osv. Variasjon! Jo flere bilder jo bedre.

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden?

Vanskelig å si noe konkret. Det kan være så mye. Ekstra fine bilder, godt skrevne tekster, spennende blog... Det varierer. Ofte glemmer jeg å skrive. :) Burde bli flinkere til å skrive i gjestebøker.

Andre ting du synes er "viktig"?

Bilder! Det blir aldri nok bilder. Folk flest er altfor sparsommelige på bildene. Det samme gjelder oppdateringer. En hjemmeside som aldri får nye bilder eller tekster er uintressant i lengden. En ryddig layout er også viktig. Layouter hvor man må ble frem og tilbake for å lete etter menyen osv er kjedelig.

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg?

Dette varierer også, alt ettersom hvor flink vedkommede er til å skrive. Episoder fra dagliglivet er ofte like intressante som større begivenheter - forutsatt at vedkommede kan skrive selvsagt. Jeg er nysgjerrig deluxe og liker blogger hvor skriveren blottlegger mer eller mindre alt av tanker og detaljer (nei, jeg tenker ikke dirty nå) fra dagliglivet. :> Slike blogger er det få av, men de få jeg har lest har vært favorittene.

Jo mer upersonlig - desto kjedeligere.

(Dette gjelder ikke bare hundesider selvsagt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne?

Ryddig layout. Ikke mye som beveger seg rundt om av animasjoner. Ikke musikk (raskeste veien til å trykke vekk). At sidene er raske å laste ned. Ikke mye reklamer.

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)?

Om hvordan den er, stamtavle, resultater, trening etc

Hva vil du se bilder av?

Minst et godt hode og oppstillingsbilde av hunden, tatt fra siden. Når den jobber i forskjellige aktiviteter, og ellers alle slags småting som skjer. Bildene bør være av en hvis kvalitet.

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden?

Jeg er dårlig til å både skrive i gjestebok og linke til andre sider. Men skriver ofte hilsner til folk jeg kjenner da, og om det er en fin side eller en flott hund. Prøver å få linka til folk som har linka til meg, og ellers om det er en spennende side.

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg?

Trening og konkurranser, og småting som omhandler hunden og eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du kommer inn på en hjemmeside om en eller annen hund, hva får deg til å ikke trykke på krysset i øverste høyre hjørne? Layouten?

Skal jeg være 100 % ærlig så er jeg fryktelig opptatt av layer på sider - grelle farger, blinkies, stor tekst også videre jager meg ut. I tillegg synes jeg "ferdiglagede" sider som freewebs er dørgende kjedelig, og det er per dags dato kun en side som bruker ferdig oppsett fra freewebs jeg er jevnlig innom. Piczosider unngår jeg av prinsipp.. Sider som ikke er oppdatert siden mai er også fort borte herfra.

Hva vil du lese om (rundt hunden liksom)? Hva vil du se bilder av?

Mer enn stamtavle og fakta, litt om hundens personlighet, hva dere trener, resultater og sånt. Masse bilder av alle sider av hundens liv gjør at jeg blir en stund.

Hva får deg til å skrive i gjesteboka? Og/eller linke siden?

Jeg skriver lite i gjestebøker, men spesielle hendelser, gode resultater og sånt fører ofte til en hilsen i bloggen eller gjesteboka. Jeg linker bare de sidene jeg er ofte innom, siden skal appellere til meg før jeg linker.

Andre ting du synes er "viktig"?

En annen ting jeg vil nevne er dette med lite oppdateringer, det virker som om noen har en tendens til å bytte lay oftere enn de oppdaterer noe annet - det fanger ikke interessen min. Ny lay er fint og flott det, men det er mer populært hos meg med flere bilder eller mer tekst.

Hva vil du lese om i en evt. dagbok/blogg?

Hvertfall ikke "i dag har vi vært på skolen, så gikk vi tur også var vi på trening. Nå skal jeg se på tv". Vil som Nirm gjerne at bloggen skal være en litt usensurert versjon av deg og din hunds trening, der man kan følge dere litt nærmere.

Dette ble kanskje ikke superpositivt, men mange får det til bra. Jeg er hvertfall innom ca. 20 hundesider om dagen. Legg deg på minnet at det aldri kan bli for mye bilder så blir nok siden så bra at :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...