Gå til innhold
Hundesonen.no

Leser du Bruksanvisningen....?


Tore

Leser du Bruksanvisningen?  

29 stemmer

  1. 1. Leser du Bruksanvisningen?

    • Ja
      13
    • Nei
      16


Recommended Posts

Ja det gjør jeg.

Er alltid så redd for å ødelegge den nye fine tingen min, så da leser jeg bruksanvisningen.. :icon_redface:

Jeg klarer meg fint uten, men ender alltid opp med å gjøre det allikevel.

Når det er sagt så lærer jeg jo alle de lure triksene da.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt på hvilken elektronisk duppeditter det er snakk om?

Skummer som regel igjennom bruksanvisningen.

En liten historie om hvorfor det kan lønne seg å lese bruksanvisningen;

Vi leier en leilighet som var helt ny da vi flyttet inn. De fleste hvitevarer var også nye.

Dagen vi skulle flytte inn, var alle hvitevarer satt på plass og koblet til. Så da antok vi at det var bare å gå i gang med å bruke de. :rolleyes:

Noen dagers klesvask hadde hopet seg opp under flyttingen, og en tidlig morgen satte jeg på en maskin med vask. Det gikk greit en stund, helt til det begynte å bråke noe helt vanvittig!

Vaskemaskinen sto ganske trangt til, og den smelte intervallvis mellom fliseveggen og servantbenken. Skrekk og gru :icon_redface: (Så et øyeblikk for meg at alle flisene skulle falle av veggen en etter en)

Jeg fikk nærmest panikk. En helt ny vaskemaskin som jeg IKKE hadde lest bruksanvisningen til, og jeg ante ikke hvordan jeg skulle stoppe monsteret.

Klarte til slutt å skrue den av. Vi prøvde å justere på beina på vaskemaskinen slik at alle disse stod helt vannrett, og satt på maskinen på ny. Det samme spetakkelet....!

Så, leste min kjære samboer litt bedre igjennom bruksanvisningen, og merket at det var 4 bolter bak på vaskemaskinen (for å sikre transporten av trommelen) som ikke var fjernet av utleier. Så det var grunnen til at vi opplevde en vaskemaskin som levde sitt eget liv...

Så gjerne greit å lese bruksanvisningen av og til! (Selv om man tror man kan alt) :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til dagsdato ikke lest bruksannvisningen på noe som helst! Det inkludert Ivar-hyllen fra IKEA.

Om dette er en lur ting? neppe, for jeg klarer alltid å ødelegge mine elektroniske dubbedingser. Kjøkkenvekten min er for øyeblikket syk, eggekokeren i ulage men jeg aner ikke hvordan jeg skal fikse dem, for i tillegg til å ikke lese bruksanvisningen så hiver jeg den...

Hvorfor jeg ikke leser den?

Jeg er vel av typen som tror jeg er litt flinkere tekninsk enn jeg egentlig er... og så elsker jeg å åpne opp elektriske ting. Så om dem går i stykker, så har jeg et glimrende påskudd til å få titte inni dem! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese bruksanvisningen! Nei søren om jeg gidder det...med det første da iaf.. heheh... MEN, jeg kaster den aldri, så skulle det dukke opp en problemstilling jeg ikke skjønner meg på, så tar jeg tak i papirutgaven og pløyer igjennom.

Men altså, i utgangspunktet, så leser jeg den ikke... og det har vel godt bra hittil vil jeg tørre å påstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser som regel en setning eller to og tenker 'dette går jo greit' og styrer på helt til det kanskje ikke er så greit likevel. Går som oftest bra da...

hehe - Sånn er jeg og :P Og det går jo som regel bra, man finner jo ut av ting når man bare får testa og fiksa og ordna litt.. Funker ikke det, så leser jeg bruksanvisninga.. Skjønner jeg det fortsatt ikke, spør jeg som regel pappa - for det pappa ikke veit, er ikke verdt å vite :P

Men jeg kaster aldri en bruksanvisning, det skal jeg ha for.. Hadde et lite sjau her i våres, og fant bruksanvisninga på stereoanlegget som flytta ut med eksen for 6 og et halvt år siden.. hehe - Han har tydeligvis ikke hatt bruk for den da.. Håper jeg.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leser alltid bruksanvisninger. Det har litt med jobben min å gjøre og; jeg har bl.a med medisinsk teknisk utstyr å gjøre og underviser i det - og da må man vite hva man snakker om!

Og dessuten slipper jeg å ødelegge dingsen før jeg får startet; kan lett bli kostbart kan du si! Samboeren min er litt av den oppfatning av " det er feigt å jukse" og setter igang med friskt mot. Det ender stort sett med at jeg må trø til og fikse opp i tullvaset hans :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...