Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken type pels?


Maria

Hvilken type pels er best?  

26 stemmer

  1. 1.

    • Korthåret, eks. Dalmis
      3
    • Naken, eks. CC
      1
    • Langhåret, eks. Eng. springer
      6
    • Strihåret, eks. Strih. Vorsteh
      2
    • Kort krøllet, eks. Mudi
      0
    • Lang krøllet, eks. Portis
      3
    • Liker alle like godt!
      5
    • Annet
      6


Recommended Posts

Mona blir jo strihåret/raggete, må si jeg liker denne typen pels fordi den ikke røyter :)

Men myk pels er bare...mmm.... En myk hund som ikke røyter og ikke er puddel hadde vært tingen!

I Australia avler de frem en ny rase nå. Labradoodle. Blanding mellom labrador og puddel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fins labradoodle i norge også.. så ett kull tilsalgs for en stund si.

Men jeg stemte på annet.. :)

Da Diego er Fluffy.. :P Ikke sånn langhåret som springeren.

Men på en måte langhåret.. :P

Har ikke noe imot pelsstell.. Men det sier seg jo egentligt seg selv, siden jeg valgte en Chow. :P hehe..

Men liker egentligt alle typer pels.. Men tror faktisk nest etter langhåret er det raggete/strihåret.. sånn så irsk ulvehund og riesenschnauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse pels er kos ja, men jeg elsker Gordon setter pelsen.. Ganske korthåret, men ikke helt sånn som pointer, med fane på hale, bein, ører og buk.. Det er fint, synes jeg! men fluffy, som chowen er tøft og koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker "poffe-pels" best slik som på pommer.

Altså lang pels.

Pels stell er gøy! Særlig når en begynner å klippe selv og ser resultater.

Den 26 skal jeg på utstilling og skal prøve og klippe henne helt selv uten hjelp. *grøss* får se hvordan det går :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker pels med lite pelsstell best. Ikke nødvendigvis labradoren sin pels, for i røyteperiodene er det hår overalt, og de trenger seg inn i tepper, sofaer og klær og går ikke bort med det første.

Men jeg er ikke akkurat typen til å drive å kamme og nappe og børste og styre så veldig mye, for å si det sånn. Labradoren sin pels er kjekk sånn sett - jeg børster Tinka bare i røyteperiodene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig alle typer, men langhåret er herlig da :)

Liker godt papillon-pels, den er så myk og god, enkel å stelle, røyter lite og hårene er enkle og fjerne. Den blir heller ikke fettete, som mange med underull blir.

Synes pelsstell er bare koselig jeg, men synes det er greit å ha en rase som ikke trenger så mye for det. Hadde nok blitt lei hvis jeg skulle hatt en afganer i utstillingsform ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker nestne alle like godt - Korthåra krølle: fordi skitt og møkk ikke fester seg.

Langhåret: Varm og god kosehund samt at den lettere holder seg mot kulde. pen også :wink:

Korthåret: Vann renner nesten bare av + mindre hårarbeid.

Strihåret: Vet ikke så mye, men det er vel nesten det samme som korthåret i måte.

Lang, krølle: Pen å se på samt skikkelig varm og god :)

Naken: Liker egentloig ikke ... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona blir jo strihåret/raggete, må si jeg liker denne typen pels fordi den ikke røyter :)

Men myk pels er bare...mmm.... En myk hund som ikke røyter og ikke er puddel hadde vært tingen!

I Australia avler de frem en ny rase nå. Labradoodle. Blanding mellom labrador og puddel!

Da er wheaten hunden for deg, lang, eller halvlang krøllete pels, myk som silke, og som ikke røyter!

Men jeg liker de fleste typer pels, er egentlig ikke den jeg ser på når jeg skal velge hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...