Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbitbag


Recommended Posts

I dag har jeg vært innom alle dyrebutikker i hele Trondheim på leting etter en ny godbitbag etter at Mira spise opp sin forrige, men finner bare sånne knøttesmå som det knapt nok er plass til 5 godbiter i! :) Og det blir litt stusselig syns jeg.

Har søkt litt på nettet no, men det står jo ikke størrelse på noen av de jeg har funnet! Er det noen som har en godbitbag å anbefale, eller eventuelt ved noe om størrelsene på disse:

* Zolos

* Zoosupply

* Canis

* Petandplay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fått inn den litt mindre typen igjen? Var der for noen uker siden og da hadde de bare slike som var på størrelse som en bæsjepose. Totalt upraktiske synes jeg...

Men skal innom der etterpå likevel siden vi er tomme for mat til vesla, så får sjekke litt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er greiest med plastpose i lomma til pølsebiter og slikt. Så slipper man å tenke på vasking. Sånne dispensere i hard plast er iallfall helt ubrukelige, når jeg endelig har fått ut en godbit så har pipsemann rukket å gjøre fem rampestreker etter det som skulle belønnes.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som oftest godbitene løs i lomma (bruker nesten bare doko-godbiter). Ulempen er når det begynner å regne, da blir godbitene og lomma våte og klistrer seg sammen... Og her i Trondheim er det ikke alltid lett å forutse om det begynner å regne eller ikke. Har i alle fall sluttet å ha godbitene løs i lomma i regnjakka.

Forøvrig syns jeg godbitbag er nokså upraktisk. Om du trener med mål om å konkurrere kan det hende at hunden lærer seg - etter et par konkurranser - at det er bare når du har godbitbagen i beltet at den får belønning, så da kan den likeså godt drite i å jobbe ellers. For turbruk er det dog kanskje mer praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig syns jeg godbitbag er nokså upraktisk. Om du trener med mål om å konkurrere kan det hende at hunden lærer seg - etter et par konkurranser - at det er bare når du har godbitbagen i beltet at den får belønning, så da kan den likeså godt drite i å jobbe ellers. For turbruk er det dog kanskje mer praktisk.

Gotbitbag er veldig praktisk, bare for å ha det sagt. Den er veldig fin å ha i lomma istede for plastpose. Min hund lærte seg fort at det kun lønte seg å jobbe når han hørte rasling av plastpose i lomma. Nå har jeg gått over til gobitbag i lomma og han jobber uansett, pluss at det er mye lettere å få ut gobiter fra gobitbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gotbitbag er veldig praktisk, bare for å ha det sagt. Den er veldig fin å ha i lomma istede for plastpose. Min hund lærte seg fort at det kun lønte seg å jobbe når han hørte rasling av plastpose i lomma. Nå har jeg gått over til gobitbag i lomma og han jobber uansett, pluss at det er mye lettere å få ut gobiter fra gobitbag.

Ja, har du den i lomma er det jo en helt annen sak. Jeg tenkte på de som henger godbitbagen i beltet - de kan lett få hunder som kun jobber når godbitbagen henger synlig for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg godbitbag på Hund Som Hobby på Solsiden i går. Romslig, marineblå nylonbag med beltefeste til 79kr. God plass til godbiter og ikke minst til hånda mi ;)

Hmm, har de det? :) Var jo innom der, men mulig jeg som vanlig har vært blind. Hun var så opptatt hun som jobba der, så jeg orket ikke stå å vente til hun var ledig (Var siste stedet vi var innom og jeg var lei!)

Bruker ikke godbitbagen når vi trener "ordentlig", men syns den er veldig grei å ha på tur og til trening i gårsplassen og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har de det? :) Var jo innom der, men mulig jeg som vanlig har vært blind. Hun var så opptatt hun som jobba der, så jeg orket ikke stå å vente til hun var ledig (Var siste stedet vi var innom og jeg var lei!)

De lå ved siden av kassen. Var innom i kveld for å kjøpe for og så de der - og kjøpte en. Var veldig fin størrelse på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som oftest godbitene løs i lomma (bruker nesten bare doko-godbiter). Ulempen er når det begynner å regne, da blir godbitene og lomma våte og klistrer seg sammen... Og her i Trondheim er det ikke alltid lett å forutse om det begynner å regne eller ikke. Har i alle fall sluttet å ha godbitene løs i lomma i regnjakka.

*klippet*

OT, men hva er "doko-godbiter"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlov's Pouch fra RuffWear er bra. "Smekklås" som holder åpningen igjen når man ikke trener, og vidåpen når man trener. Selges på Canis.

Jeg bruker selv en liten bag i nylon som jeg tidligere brukte å ha kalk i når jeg klatret. Holder seg åpen og kan lukkes med en snor. Så slipper man å vaske pølsestinkende jakke hver eneste dag. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har pavlovs pouch fra canis og er kjempefornøyd med den, det eneste store minuset med den er prisen...Men, den er holdbar, enkel i bruk og sitter godt i beltet/bukselinningen. Har hatt den i 2 år nå, og den er fortsatt like fin, selv etter at hundene har hatt selvbetjening fra den de gangene den har ramlet på gulvet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...