Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbitbag


Recommended Posts

I dag har jeg vært innom alle dyrebutikker i hele Trondheim på leting etter en ny godbitbag etter at Mira spise opp sin forrige, men finner bare sånne knøttesmå som det knapt nok er plass til 5 godbiter i! :) Og det blir litt stusselig syns jeg.

Har søkt litt på nettet no, men det står jo ikke størrelse på noen av de jeg har funnet! Er det noen som har en godbitbag å anbefale, eller eventuelt ved noe om størrelsene på disse:

* Zolos

* Zoosupply

* Canis

* Petandplay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fått inn den litt mindre typen igjen? Var der for noen uker siden og da hadde de bare slike som var på størrelse som en bæsjepose. Totalt upraktiske synes jeg...

Men skal innom der etterpå likevel siden vi er tomme for mat til vesla, så får sjekke litt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er greiest med plastpose i lomma til pølsebiter og slikt. Så slipper man å tenke på vasking. Sånne dispensere i hard plast er iallfall helt ubrukelige, når jeg endelig har fått ut en godbit så har pipsemann rukket å gjøre fem rampestreker etter det som skulle belønnes.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som oftest godbitene løs i lomma (bruker nesten bare doko-godbiter). Ulempen er når det begynner å regne, da blir godbitene og lomma våte og klistrer seg sammen... Og her i Trondheim er det ikke alltid lett å forutse om det begynner å regne eller ikke. Har i alle fall sluttet å ha godbitene løs i lomma i regnjakka.

Forøvrig syns jeg godbitbag er nokså upraktisk. Om du trener med mål om å konkurrere kan det hende at hunden lærer seg - etter et par konkurranser - at det er bare når du har godbitbagen i beltet at den får belønning, så da kan den likeså godt drite i å jobbe ellers. For turbruk er det dog kanskje mer praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig syns jeg godbitbag er nokså upraktisk. Om du trener med mål om å konkurrere kan det hende at hunden lærer seg - etter et par konkurranser - at det er bare når du har godbitbagen i beltet at den får belønning, så da kan den likeså godt drite i å jobbe ellers. For turbruk er det dog kanskje mer praktisk.

Gotbitbag er veldig praktisk, bare for å ha det sagt. Den er veldig fin å ha i lomma istede for plastpose. Min hund lærte seg fort at det kun lønte seg å jobbe når han hørte rasling av plastpose i lomma. Nå har jeg gått over til gobitbag i lomma og han jobber uansett, pluss at det er mye lettere å få ut gobiter fra gobitbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gotbitbag er veldig praktisk, bare for å ha det sagt. Den er veldig fin å ha i lomma istede for plastpose. Min hund lærte seg fort at det kun lønte seg å jobbe når han hørte rasling av plastpose i lomma. Nå har jeg gått over til gobitbag i lomma og han jobber uansett, pluss at det er mye lettere å få ut gobiter fra gobitbag.

Ja, har du den i lomma er det jo en helt annen sak. Jeg tenkte på de som henger godbitbagen i beltet - de kan lett få hunder som kun jobber når godbitbagen henger synlig for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg godbitbag på Hund Som Hobby på Solsiden i går. Romslig, marineblå nylonbag med beltefeste til 79kr. God plass til godbiter og ikke minst til hånda mi ;)

Hmm, har de det? :) Var jo innom der, men mulig jeg som vanlig har vært blind. Hun var så opptatt hun som jobba der, så jeg orket ikke stå å vente til hun var ledig (Var siste stedet vi var innom og jeg var lei!)

Bruker ikke godbitbagen når vi trener "ordentlig", men syns den er veldig grei å ha på tur og til trening i gårsplassen og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har de det? :) Var jo innom der, men mulig jeg som vanlig har vært blind. Hun var så opptatt hun som jobba der, så jeg orket ikke stå å vente til hun var ledig (Var siste stedet vi var innom og jeg var lei!)

De lå ved siden av kassen. Var innom i kveld for å kjøpe for og så de der - og kjøpte en. Var veldig fin størrelse på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som oftest godbitene løs i lomma (bruker nesten bare doko-godbiter). Ulempen er når det begynner å regne, da blir godbitene og lomma våte og klistrer seg sammen... Og her i Trondheim er det ikke alltid lett å forutse om det begynner å regne eller ikke. Har i alle fall sluttet å ha godbitene løs i lomma i regnjakka.

*klippet*

OT, men hva er "doko-godbiter"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlov's Pouch fra RuffWear er bra. "Smekklås" som holder åpningen igjen når man ikke trener, og vidåpen når man trener. Selges på Canis.

Jeg bruker selv en liten bag i nylon som jeg tidligere brukte å ha kalk i når jeg klatret. Holder seg åpen og kan lukkes med en snor. Så slipper man å vaske pølsestinkende jakke hver eneste dag. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har pavlovs pouch fra canis og er kjempefornøyd med den, det eneste store minuset med den er prisen...Men, den er holdbar, enkel i bruk og sitter godt i beltet/bukselinningen. Har hatt den i 2 år nå, og den er fortsatt like fin, selv etter at hundene har hatt selvbetjening fra den de gangene den har ramlet på gulvet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...