Gå til innhold
Hundesonen.no

www.gaardshund.moo.no

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet
Lager siden i front page, og laster inn på home :P har ikke lagd den inne på home. om du skjønner :P

åhh..

Nå gir jeg opp med en gang :P det var den hjemmesiden :P

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...
Skrevet

Nå håpet jeg at siden min fungerer som den skal. la ut ny lay for en liten stund siden men mye rart skjedde, og siden ble ikke som den skulle være. Men nå har jeg gjort om litt og håper siden vises sånn den skal. Men vær så snill og si ifra om noe virker merkelig :P

Og om du har linket til meg, sjekk om linken fører til den "gamle" siden min, eller den nye. Den gamle ligger fortsatt på home. Men denne vil bli slettet etterhvert. Så nå kan du linke med:

http://www.bcrex.moo.no

http://www.rexbc.moo.no

og

http://home.no.net/moncy

Den gamle siden vil ikke lenger bli oppdatert. Så bytt snarest :P

Takk!

(vil forresten gjerne ha konstruktiv kritikk på siden min, noe som mangler? feil? oppsett? osv osv...)

Scrollen skulle hvert i en farge som matcher siden, MEN jeg klarer ikke sette meg inn i CSS (eller hva det heter).

• 5 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg lagd en ny layout som blir der en liten stund. (byttet litt i det siste, men blir jo aldri fornøyd). Jeg har ikke skrevet at jeg har fått farge på scrollen, men nå sier jeg det :) Så da var jeg et steg nærmere. Hehe.

Jeg har også fått ny gjestebok(for en uke siden), og den vil gjerne at folk tar seg en tur innom.

• 4 weeks later...
Skrevet

Siden det i løpet av året kommer en DSG i hus, har jeg valgt å bytte domene navn (eller hva det heter), fra bcrex.moo.no til gaardshund.moo.no

Rex er jo på en måte en gårdshund han også :icon_redface:

Ny lay kommer om ikke så altfor lenge...

Skrevet
Fin layout Monica, du er dyktig :P:P

Gratulerer med valpen, herlig :D Blir vel gøy å få valpen hjem :P

Takk takk, Måtte prøve ut noe nytt nå så ;)

Jupp, blir supert å få hjem valpen. Gleder meg som en liten unge...

• 1 month later...
Skrevet
Synes den nye lay'en er kjempe flott, men synes siden ville sett bedre ut om den hadde vært midtstilt :)

Takk :P

Ja jeg vet det hadde sett bedre ut, men sist jeg prøvde og endelig fikk det til så det bare rart ut i andre nettlesere. Og ellers så har jeg ikke fått hele siden midtstilit, men ting blir skjevt.

<_<

Men takk for tilbakemelding :P

Skrevet

Fint design og behagelige farger, men i likhet med Maren mener jeg at du kanskje kunne ha valgt et annet bilde av Rex (regner med at det var det hun mente, og ikke det til venstre av Bocca - for det er jo kjempefint!). I den boksen hvor du skriver oppdateringer, havner det siste punktet nedenfor boksen (det kan jo enkelt fikses med å fjerne det).

På de sidene hvor det blir nedoverscroll pga innholdet, havner tekst/bilder under menylinkene når man blar nedover, dette gjør det noe vanskelig å lese menyen.

Dessuten er det litt vanskelig å lese tekstlinkene på linkesiden og gallerisiden.

Uff, nå var jeg pirkete her...

Skrevet
Fint design og behagelige farger, men i likhet med Maren mener jeg at du kanskje kunne ha valgt et annet bilde av Rex (regner med at det var det hun mente, og ikke det til venstre av Bocca - for det er jo kjempefint!). I den boksen hvor du skriver oppdateringer, havner det siste punktet nedenfor boksen (det kan jo enkelt fikses med å fjerne det).

På de sidene hvor det blir nedoverscroll pga innholdet, havner tekst/bilder under menylinkene når man blar nedover, dette gjør det noe vanskelig å lese menyen.

Dessuten er det litt vanskelig å lese tekstlinkene på linkesiden og gallerisiden.

Uff, nå var jeg pirkete her...

Det går nok bra :) er jo bare på den måten man kan gjøre det bedre...

Men en ting: hvilken nettleser bruker du og hvilken oppløsning.? For jeg har bare tilpasset dette til internett explorer 1024x768. Og der så er så og si ingen av de problemene du nevner å se...

Og det med at det er vanskelig å lese tekstlinkene, Hvorfor? :poke: Hva kan jeg gjøre annerledes.?

Jeg skjønner det på Linkesiden egentlig. Gjorde om det på bildesiden istad, men da gjorde jeg det kanskje ikke til det bedre da :hyper: Så nå må du hjelpe meg her :)

Skrevet
Det går nok bra :ahappy: er jo bare på den måten man kan gjøre det bedre...

Men en ting: hvilken nettleser bruker du og hvilken oppløsning.? For jeg har bare tilpasset dette til internett explorer 1024x768. Og der så er så og si ingen av de problemene du nevner å se...

Og det med at det er vanskelig å lese tekstlinkene, Hvorfor? :P Hva kan jeg gjøre annerledes.?

Jeg skjønner det på Linkesiden egentlig. Gjorde om det på bildesiden istad, men da gjorde jeg det kanskje ikke til det bedre da :P Så nå må du hjelpe meg her :P

Bruker Firefox 1280x1024 (hva annet? det er jo det eneste som duger, hihi). :P

Nå la jeg forresten merke til at på bildesiden er teksten svart, mens på resten av siden er den hvit. Hvit er finest. :ahappy:

Slik ser linkene ut på bildesiden og linkesiden hos meg:

vdvd.jpg

fdf.jpg

På den nederste ser du også hvordan innholdet glir under linkene i menyen. Jeg veit ikke hvorfor linkene på bildesiden og linkesiden blir sånn, for de andre linkene dine er jo ikke sånn... Kanskje det blir bedre om du ikke har det i kursiv? Sånn som det er nå er det i alle fall for sammenklemt til at man kan lese uten å anstrenge seg litt.

I det hele tatt hadde det kanskje blitt finere om du hadde hatt samme stil på teksten over hele siden. Altså at de småfaktaene øverst på sidene om deg og hundene har samme størrelse som teksten under osv...

Skrevet

Jeg skal prøve å se litt på dette med linker. Men er så vanskelig når det ikke er likt hos meg som f.eks hos deg.

Skriften på linkene under bildesiden, var jo merkelig. Og sånn er det ikke her. (nei FF duger da ikke).

Men skal prøve å se litt på det. Og flyte inlineframen litt lenger ned :ahappy:

Kan du se nå?

Skrevet

Nå ble det bra, her. :ahappy: Det er samme skrift/farge overalt og innholdet glir ikke lenger under menylinkene. Eneste er at overskrifta over bildet av Rex på bildesiden fremdeles er svart... Det ser forresten bra ut i Explorer med min oppløsning (men der er skrifttypen times new roman, ikke arial).

Skrevet
Nå ble det bra, her. :ahappy: Det er samme skrift/farge overalt og innholdet glir ikke lenger under menylinkene. Eneste er at overskrifta over bildet av Rex på bildesiden fremdeles er svart... Det ser forresten bra ut i Explorer med min oppløsning (men der er skrifttypen times new roman, ikke arial).

Hadde oversatt den sorte skrifta :ahappy:

Jeg bruker ingen av de skrifttypene, og du har antageligvis ikke den jeg bruker, så da er det vel times new roman som er den IE kommer med, og Arial den FF kommer med. Men skal fikse så jeg får en skrifttype som de fleste har. Tips til noen? Som ikke er for "kjedelige"

Skrevet
Hvilken skrifttype er det du har satt på nå da? Det ser jo egentlig greit ut med begge to, lett å lese, og det er et viktig poeng syns jeg.

Nå har jeg byttet layout, var ikke helt fornøyd med den andre, bare fargene. Og nå ble jeg faktisk fornøyd.

Men lurer på en ting, bør skrifta være hvit eller som den mørke fargen i layouten?

Bruker skrifttype Bitstream Vera Serif forresten. Men Tahoma, er det en alle har?

Guest Christine
Skrevet

Igjen- drit pen! Du har god grunn til å være fornøyd! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...