Gå til innhold
Hundesonen.no

Vasking av matskåler


Recommended Posts

Guest Jonna

Jeg vasker skålene i maskinen hverdag (div jeg bruker den til 2 måltider) Har 4 skåler som går på rundgang. Selv om skålene ser "rene" ut så ligger det alltid noe fukt igjen i skålen og næring til bakterier som ønsker å blomstre opp.

Vannskålen vasker jeg annen hver dag, men får seg en god skyll ved hvert vannbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vasker dere matskålene til hundene deres? Hiver dere dem i oppvaskmaskina? Vasker dem sammen med resten av oppvasken? Tar dem alene med egne børster?

Jeg vasker matskålene/vannskålene for hånd, med børste og Zalo hver dag. En gang i uka, eller så , putter jeg skålene (og kongen!) i oppvaskmaskinen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes det er litt ekkelt å vaske hundeskålene med samme børste som man vasker egne tallerkner og glass med? Jeg tenker på hvor glad Poppy er i å bore nesen ned i andres dritt og piss, for deretter å putte ansiktet ned i matskåla når hun kommer hjem. Da frister det lite å bruke samme vann/kost på skåla hennes som på mitt eget bestikk.

Kanskje jeg er litt pertentlig av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker for all del ikke skålene med oppvasksbørsten eller inni maskinen! Da tenker jeg mine kjære foresatte hadde fått spader, de som får det bare jeg setter skålene på benken der vi har mat.

Vasker dem for hånd når jeg ser det trengs. Noen ganger kun med vann, andre ganger med såpe. Ser det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker katte- og hundeskålene daglig med svamp, varmt vann og zalo. Svampene her i huset er merket med sprittusj så gubben skal se forskjell :icon_redface: Hadde vi hatt oppvaskmaskin, så hadde nok skålene fått seg en runde av og til.

Har alltid hatt egne svamper og børster til dyra mine, merket med hvilket dyr det er beregnet for. Altså "hund", "katt", "kanin" osv.

Akkurat nå tenker jeg på å merke en svamp med navnet til gubben, siden han nå under fotball-vm slett ikke minner om noe menneske..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tenker jeg på å merke en svamp med navnet til gubben, siden han nå under fotball-vm slett ikke minner om noe menneske..:P

Gjør det!! :icon_redface: hadde vært død's kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her kommer ikke matskålene der hvor våre ting er. Mamma har alltid vært streng på det. Så nei, skålene er ikke i oppvaskemaskinen. Jeg vasker de med egen børste og zalo. Jeg får heller ikke ha de på kjøkkenbenken feks :rolleyes: Jeg kommer ikke til å være så streng på det når jeg flytter ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker mat og vannskålene hver dag og har egen oppvaskbørste til det. Mat og vannskålene vaskes før og etter hvert måltid, han spiser 3 ganger om dagen (jeg kan ikke fordra hundemat-lukt!). Det er ikke alltid jeg bruker såpe, men jeg koker som regel vann og skyller/vasker med det (pass hendene!). Kokende vann tar det meste av bakterier og lukt (spesielt viktig på sommeren), og Sophus spiser bedre om skålen er varm (det virker som om maten lukter mer da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje sær, men syns det er for ekkelt å vaske Tinka sin vann- og matskål i oppvaskmaskina. En annen ting er å vaske dem opp sist i oppvasken med egen kost eller svamp - ikke at jeg gjør det. Skyller dem godt i glovarmt vann hver gang hun har spist eller jeg skal skifte vann, og vasker innimellom med zalo om jeg syns det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...