Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hunderase syns du....

Maria

Recommended Posts

Skrevet

Er den mest elegante?

Er den søteste?

Er den som ser skumlest ut?

Er den som ser mest uskyldig ut?

Er den som er mest "klønete"?

Er den du syns virker spennende utifra utseendet?

Jeg vet jeg setter inn noen unødvendige innlegg for tiden, men jeg syns det er litt lite liv her nå for tiden..! Fokus på utseende her nå altså :) *føle seg slem*

Skrevet

Er den mest elegante? Afghansk Mynde

Er den søteste? Pomeranien

Er den som ser skumlest ut? Schæfer :oops:

Er den som ser mest uskyldig ut? Boxer-valper, herlige!

Er den som er mest "klønete"? Labrador

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Bergamasco :) Den virker ikke bare spennende, den ER spennende :wink:

Skrevet

Så artig innlegg :)

Er den mest elegante? Mynder generelt

Er den søteste? MÅ si pommen jeg :oops:

Er den som ser skumlest ut? Rottweiler

Er den som ser mest uskyldig ut? Shar Pei valper!!

Er den som er mest "klønete"? Dalmatiner

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Keeshond! (stoooor pomme :D )

Skrevet

Elegant : MYndene, spesielt de tynne. Eller afghaneren.

Søtest: Eh. Tibetansk spaniel?

Skumlest: En doberman KREVER respekt :)

Uskyldig: En chihuahua kanskje?

Klønete: Øh. *tenke* basset?

Utseendemessig spennende: Amstaffen

Skrevet

Er den mest elegante? -Saluki

Er den søteste? - Pomme

Er den som ser skumlest ut? -Ikke le...små selskapshunder :)

Er den som ser mest uskyldig ut? -Basset

Er den som er mest "klønete"? -Basset

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? -Boxer

Skrevet

Er den mest elegante? Afgansk mynde. de ser så elegante og grasiøse ut når de traver bortover. *drømme*

Er den søteste? Må nok være en mops eller samojed valp

Er den som ser skumlest ut? en kupert doberman. er jo poenget med kuperinga da. :)

Er den som ser mest uskyldig ut? En Boxer valp som sitter å ser på deg med sine uskyldige øyne

Er den som er mest "klønete"? Hamlet. Han er halvt BC (søsteren min sin hund, han går på bord, dører og sånne ting hele tiden. Også snubler han også. )

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Chow Chow og Bull terrier

Guest Vicky
Skrevet

Er den mest elegante? aussien

Er den søteste? aussien

Er den som ser skumlest ut? schæferen, på en flott måte

Er den som ser mest uskyldig ut? aussien som har gjort noe den ikke burde

Er den som er mest "klønete"? hmmm, kanskje flatten?

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? aussien

hihi det er min mening :)

Skrevet

Er den mest elegante? Dobermann

Er den søteste? Schæfer

Er den som ser skumlest ut? amstaff

Er den som ser mest uskyldig ut? Boxer

Er den som er mest "klønete"? ved ikke hvad det betyder... kan nogen forklare mig det?

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? saarlos wolfhound eller tjekkoslovakisk ulvehund

Herlig idé Maria! Rigtig sjovt! :) =D>

Skrevet

Saarlos wolfhound og tjekkoslovakisk ulvehund er jeg veldig begeistret for..

veldig skuffet over at den er ulovlig i norge.. :)

Selv om den kanskje ikke er den beste familiehunden.. :D

Men klønete betyr : Klomsete.. Snubler,går på ting hele tiden..

Litt vanskelig å forklare. vet ikke om så mangen andre ord for dette..

Clumsy på engelsk.. (tror det er sånn det skrives)

Skrevet

Er den mest elegante? Afgansk mynde

Er den søteste? Grand basset griffon vendeen

Er den som ser skumlest ut? doberman (ikke alle da :) )

Er den som ser mest uskyldig ut? basset hound

Er den som er mest "klønete"? Gordon setter

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Puli (har så kul pels :D )

Skrevet

Er den mest elegante? Schæfer

Er den søteste? Schæfer

Er den som ser skumlest ut? Dobermann med kuperte ører

Er den som ser mest uskyldig ut? New foundlænder

Er den som er mest "klønete"? Skt Bernhards hund

Er den du syns virker spennende utifra utseendet?Berner sennen

Skrevet

Mest elegant: Saluki!! Eventuelt afghaneren

Den søteste: hallo, har dere sett chow chow valpen Diego eller? kan du i det hele tatt finne noe mer nusselig?

Den som ser skumlest ut: Kanskje riesenschnauseren..Store tøffe gutter!

Den som ser mest uskyldig ut: Basset hound.

Mest klønete: Basset (igjen)

Mest spennende: En av ulvehundene, eller kanskje afghaneren.

Skrevet
Er den mest elegante? Grand Danois

Er den søteste? Schäfer

Er den som ser skumlest ut? Rottweiler

Er den som ser mest uskyldig ut? Schäfer

Er den som er mest "klønete"? New Foundlander

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Akita Inu

Skrevet

Er den mest elegante? Saluki

Er den søteste? Eurasier

Er den som ser skumlest ut? Borzoi (den ser alltid så lumsk ut i blikket)

Er den som ser mest uskyldig ut? Japaner valper(de er så utrolig søte)

Er den som er mest "klønete"? valper av store raser, de er så komiske.

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Thai Ridgeback og Dansk Spisshund.

Skrevet

Er den mest elegante? Alle myndene

Er den søteste? Mops

Er den som ser skumlest ut? Helkupert dobermann

Er den som ser mest uskyldig ut? Mops

Er den som er mest "klønete"? Grand daniosvalper og labradorer

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Boerboel

Skrevet

Er den mest elegante? Saluki

Er den søteste? bordeauxdogge og collie

Er den som ser skumlest ut? dvergshcnauzer

Er den som ser mest uskyldig ut? chowchow

Er den som er mest "klønete"? o.e sheepdog

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Amstaff og bullterrier og picard

Skrevet
Er den som ser skumlest ut? dvergshcnauzer

Dvergscnauzere ser da ikke skumle ut.... har du sett Tussi hun er en dvergscnauzer... (men hun ligner ikke så mye på de utstillingshundene da... kanskje det er de du ikke liker :) )
Skrevet
Dvergscnauzere ser da ikke skumle ut.... har du sett Tussi hun er en dvergscnauzer... (men hun ligner ikke så mye på de utstillingshundene da... kanskje det er de du ikke liker :) )

Det er vel ikke sikkert at hun ikke liker dem, fordi om hun synes de ser skumle ut :D

Skrevet

Er den mest elegante? Greyhound/Afghaner/Dobbis

Er den søteste? Bichon Frisê

Er den som ser skumlest ut? Kupert Pitbull

Er den som ser mest uskyldig ut? Schäfervalper/portisen

Er den som er mest "klønete"?Old English Sheepdogvalper.. =) Kan du tenke deg noe søtere enn en slik som sjangler bortover..!

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? Portugisisk vannhund.. Seriøst =P

Skrevet

Er den mest elegante? ---- Kongepuddel/Storpuddel

Er den søteste? ---- Pomeranian

Er den som ser skumlest ut? ---- Rottweiler, Bulldog

Er den som ser mest uskyldig ut? ---- Cavalier King Charles Spaniel

Er den som er mest "klønete"? ---- Border Coollie (spesielt som valp)

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? ---- Kooikerhund

Super idè =D>

Skrevet
Ja, de utstillingsgreiene med bart ser skumle ut!

Tussi er søt :wink:

:):D:D

noen av de med størst og kraftigst bart kan se litt "skumle" ut ja... liker ikke dem helt jeg...

Skrevet
Det er vel ikke sikkert at hun ikke liker dem, fordi om hun synes de ser skumle ut :)

nei, nei... det er jo ikke det... men det var ikke helt sånn jeg mente det... men det er jo sansynelig at man ikke helt liker de hundene men synes er skumle da :D

Skrevet

Er den mest elegante? Dobermann og mynder

Er den søteste? boxer, shar pei, min dobermann, de fleste valper

Er den som ser skumlest ut? mastiffer, kamphunder, rottweiler

Er den som ser mest uskyldig ut? min dobermann, små hunder, basset hund, golden retriver

Er den som er mest "klønete"? Grand danoise, st. bernard og blodhund

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? tja..mange. afgansk mynde, GD, shar pei, ulvehunder, hvit shæfer +++

Skrevet

Er den mest elegante? rottweiler

Er den søteste? shih tzu og volpino italiano

Er den som ser skumlest ut? am staff

Er den som ser mest uskyldig ut? sangt bernhard

Er den som er mest "klønete"? hmm den var vannskelig boxer eller blodhund kanskje

Er den du syns virker spennende utifra utseendet? kyi leo eller hvordan det skrives tror ikke den finnes i norge og aridale terrier

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...