Gå til innhold
Hundesonen.no

Det store valget ... !

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Ja, enig med de andre..! Tollere er veldig like border Collier på aktivitetsnivå og stimulansenivå... De kan kett få ulike unoter osv.

Men hvorfor ikke se på Lapphunden? Eller Golden/Labrador? De er litt mildere enn de hundene du har satt opp.. Toller, BC, Aussie osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Guest Vicky

ja, for en toller`s aktivitets nivå kan ikke sammenlignes med en BC eller Aussie.... Mulig en toller trenger mye mosjon, men langt ifra så mye som en BC eller en aussie... men jeg er enig i at en toller trenger mye mosjon. Man kan ikke kalle det en sofahund for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

oi!! så da får du hund, men var ikke foreldrene dine allergiske?? Flott jobba Cavalier&Collie! Ser ut til at drømmen din går i oppfyllelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de er allergiske, men bare pappa reagerer med fysisk kontakt direkte med hunden - ikke med noen hår som kanskje ligger i soffa'n.

Mamam reagerer ikke så veldig på hund, men pappa er litt værre... som sagt: Jeg kjøper ikke hund hvis ikke alle er enige... pappa har aldri uttalt seg noe så ... :?

Men jeg gleder meg sinnsykt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kine&Speedy skrev:
Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!!:D all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

TAKK! =D>

Tankegang:

- HUND ca.90%

- HVOR MYE JEG GRUER MEG TIL UNGDOMSSKOLEN ca. 9% :oops:

- ALT ANNET ca. 1 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

--------------------------------------------------------------------------------

Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!! all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

Klems fra kine 20 speedy, chihuahua på 10 mnd og Snart Casper:)!

Takk for at du syns det er bra :D blir glad for å høre sånt. Hund er en helt fantastisk interesse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kine&Speedy skrev:
Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!!:D all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

Den må jeg virkelig henge meg på gitt!! Hadde jeg bare vært halvparten så engasjert i den alderen dere er i, så hadde jeg kanskje klart å holde meg unna en del tull :P Og i tilleg så syns jeg dere virker utrolig reflekterte og sitter inne med MYE kunnskaper.

=D> =D> =D> *tar av meg min imaginære hatt for dere!* =D> =D> =D>

Så til cavalier&collie:

Leste at dine foreldre er litt allergiske. har dere prøvd Petal Cleanse?

Ei venninde av meg fikk seg type med allergi, siden det var uaktuelt å kvitte seg med hunden prøvde de dette middelet, funket utrolig bra, så nå bor de sammen alle tre!

Har klippet ut litt info om det her:

Petal Cleanse er en oppløsning som fjerner de stoffer fra pelsen hos hunder som forårsaker allergiske reaksjoner hos mennesker.

Anvisning for bruk på hund:

1. Børst eller kjem dyret for å fjerne døde hår

2. Fukt en svamp eller et håndkle med 25-35 ml

3. Stryk den fuktige svampen eller håndkledet omhyggelig over hele pelsen

4. Tørk grundig med et håndkle for å fjerne de innkapslete og nøytraliserende allergener.

VIKTIG!

* Petal Cleanse skal anvendes en gang pr. uke hver uke for å holde allergenene på et

lavt nivå

* Mennesker som lider av kontaktallergier (eks. utslett, eksem etc.), kan håndtere dyret straks det er blitt renset av en annen person fra første gang Petal Cleanse er brukt

* Mennesker, som lider av luftbårne allergener (eks. irriterte øyne, øm hals, astma), må vente opp til 3 uker før forurensningen i hjemmet er blitt redusert.

Kankjse det kan hjelpe dere også? Lykke til uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kine&Speedy skrev:

Takk for at du synes det. :P Hunder er jo omtrent den beste interessen man kan ha - sosialt, trygt, artig, man kommer seg ut og får rørt seg litt, og i tillegg har du en kompis tjuefire timer i døgnet også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalier&Collie skrev:
Nå har mamma bestilt en Kooikerhund, men det tar nok en stund siden den er så sjelden.

kanskje jeg må vente i 2 år, hvis ikke lenger :wink:  

kan ikke vente :D

Gratulerer er jo en nydelig rase. nei det er ikke mange av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...