Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaske overmadrass til dobbeltseng


Vala

Recommended Posts

Altså, Sofus hadde et lite uhell i sengen min (grøss) idag. Og jeg lurer fælt på om det er mulig at det finnes vaskerier som kan vaske en overmadrass til en dobbeltseng, eller om jeg må bosse hele saken?

Noen lure ideer??? Ganske kjipt igrunnen, jeg fikk den til bursdagen min, og det er akkurat en mnd siden... Skjebnen vil vel ikke at jeg skal ha det behagelig i sengen nei... Og inatt blir det gjestesengen... hrmphf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, finurlig...

vi leverte overmadrassen på renseriet, de tok betalt i dyre dommer...

trekket på madrassen krympet..

vaskeriet nektet noe som helst siden de hadde vasket/renset etter spesifikasjonene...

skeidar tok på seg saken og bestilte oss en ny overmadrass på garantien...

poenget, det er stor sjanse for at trekket krymper selv på renseri... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, finurlig...

vi leverte overmadrassen på renseriet, de tok betalt i dyre dommer...

trekket på madrassen krympet..

vaskeriet nektet noe som helst siden de hadde vasket/renset etter spesifikasjonene...

skeidar tok på seg saken og bestilte oss en ny overmadrass på garantien...

poenget, det er stor sjanse for at trekket krymper selv på renseri... :D

Hehe, det poenget der vet jeg faktisk om. Bare som en info, så kan alt krympe på rens fordi det er ikke "tørr-rens" men "våt-rens", med det mener jeg at det legges i en væske når det går i maskinen, og dermed så er det mer eller mindre like utsatt for krymping som ved vasking.

Hmmm, pokker også, kanskje jeg rett og slett må kjøpe ny overmadrass??? Arrrrrrrgh, gutten som aldri har gjort noe galt (bortsett fra å ødelegge lakener da...) i sengen før, og nå, rett over året så bare slipper han femti liter rett ned... hrmpfh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du leverer inn bare madrassen og vasker trekket selv?

Og angående trekket vårt som krympet så sto det på lappen at det kunne vaskes på opp til 40 grader, så jeg syns det var litt rart at det krympet. Men så har ikke jeg peiling på slikt heller hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tjukk er overmadrassen? Jeg ville prøvd å vaske hele greia selv, i badekar eller utendørs. Madrassen: Tøm på en bøtte med såpevann, klem eller vri og spyl bort såpen. La den evt henge på snora ute i regnvær... Se på lappen på trekket og vask deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker til alle sammen ;-) Ja, jeg innså igår kveld at det bare var til å kaste seg over "udyret" (les:madrassen) og putte det i badekaret. Trekket er gått i vaskemaskinen. Bare tanken på å få udyret inn igjen i bilen min, orket jeg ikke tanken på-så det ble "hjemme" metoden. Men siden jeg er litt fin på det, så er det enda ikke tørt, madrassen altså, hehe... Driver på og vasker og spyler litt innimellom enda. Så resultatet blir en gullende ren madrass med en "skitten" eier. Det er jo ikke plass til meg i tillegg oppi karet nå, nesten ikke på baderommet i det hele tatt heller.. Bare det å komme seg til toalettet er jo et eventyr i seg selv :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...