Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva driver du og hunden din med?


TineSimbaNana

Recommended Posts

Går ikke noe kurs nå, men skal til høsten. Men vi driver litt ringtrening med Chanita, (den yngste hunden) hun skal på div. utstillinger fremover. og så er det svømmetrening, bakketrening og div. fjellturer.

Goshi, (den eldste) får sine turer på fjellet og så litt svømming. Hun har sterk HD, og har derfor ikke et så stort treningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør masse! Akkurat nå er vi midt imellom kurs, men har masse kurs foran oss. Jeg liker best helgekurs, og fire helger fremover er satt av til kurs.

Førstkommende helg er det venninne tur, kløving, på fjellet (ikke kurs da... )

Helgen etter er det Friluftsliv med hund - kurs. (hvis det blir nok påmeldte) http://www.paastreif.no/h1_ble_mai.htm

Helgen etter er det kantarellsøkskurs (Canis)

Så er det LP kurs med Øystein Ødegård. Jippi! (Canis)

Så er det helgesamling i Canis ett-årige klikkertrenerutdanning

I tillegg skal jeg gå på ett aktiviseringskurs tirsdager fremover, samt at jeg skal på Freestyle kurs i Sverige i juli...

Så ja, vi har rimelig tett program fremover, og penger jeg egentlig har spinket og spart til en sydentur som ble avlyst blir nå omsatt til hundekurs.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig :D

Vi går kurs ved http://www.nordbyshundesenter.no/

Jeg og Nana går på konkurranse gruppa i lydighet. Trening hver torsdag i tillegg til egen trening på tirsdager.

Ellers trener jeg og Nana hverdag.

Jeg og Simba går på problemhundkurs hver tirsdag da han bjeffer på andre hunder han IKKE får hilse på.

Etter dette kurset starter vi på agilitykurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vi skal på kurs om 1.uke.

Da skal vi på Flateby kurset på sølen og rundere! Gleder meg som en unge :rolleyes:

Ellers har jeg ikke noe større planer om kurs framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kutte litt ned på kursfronten av økonomiske grunner, men når for tiden tar jeg klikkertrener utdanningen ved canis hundeskole. I tillegg skal vi på sølen å lære bruks ei uke i sommer og jeg skal på kurs i forsterkningskvalitet til høsten.Jeg skal prøve å ikke melde meg på østlie kurset til belgerklubben ( det holder hardt og jeg gir tidevis etter) og så har Troll Hundeskole et ID spor kurs som ser veldig intressant ut, men som jeg da altså ikke skal på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Jeg skal prøve å ikke melde meg på østlie kurset til belgerklubben ( det holder hardt og jeg gir tidevis etter) og så har Troll Hundeskole et ID spor kurs som ser veldig intressant ut, men som jeg da altså ikke skal på. :D

Hihi, det her hørtes kjent ut... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Luna driver med agility og lydighet! Vi har forresten gått to agilitykurs.

Nå går vi på et kurs hos Canis der man lærer alle de 19 grunnferdighetene.

Så driver jeg å vurderer freestyle kurs, og privattimer hos Canis, eller i min egen hundeklubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ingen kurs for tiden, trener bare med Trondheim Hundeskole en gang i uka. Har lyst til å melde meg på agilitykurs og sporkurs hos Trondheim Hundeskole (http://www.trondheimhundeskole.no), men det får bli til høsten siden de ikke har noe nå framover (de har et helgekurs i agility i juni, men jeg vil gå fem kvelders-kurs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener lydighet, feltsøk og apport på land og i vann. Skal på working test 5.juni, så nå trener vi på "problem-ting": prikkfri avlevering (hunden skal dytte dummyen opp i hendene mine og komme rett på plass etter avlevering), bremse på innkomsten (hun har for høy fart ofte, og tar en ekstra runde før hun kommer inn), og selvfølgelig å tie stille og ikke hoppe/danse/sprette/trippe. Og for ikke å glemme lineføringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder for tiden på å lete etter kurs.

Har ikke fjerneste annelse hvilke kurs jeg skal gå, og hvilken av hundene jeg skal gå på kurset med :S

Så for tiden holder vi bare på med spor og litt klikkertrening.

Så tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden trener vi agility hver onsdag frem til 21.juni. Da skal vi antagelig prøve oss på bronsemerket..

Trener lydighet på Mandager stortsett og ellers stortsett hver dag hjemme.. Går også endel kurs om dagen..

- Nybegynner konkuranselydighet - ferdig snart

- Grunnferdighetskurs Canis..

- Handler kurs Canis

Ellers er det skogsturer, rideturer, bading, miljøtrening og sosialisering vi bruker tid på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på fritrening Agility på torsdager 18-20 el. 20-22 alt ettersom hva som passer.

Venter på kurs i feltsøk og rundering(blodspor kurs holdes ikke i klubben).

Trener feltsøk og spor hjemme, nesten hver dag.

Trener slalom i kombinasjon flere ganger i uka(har satt opp hjemme), begynner å se resultater- han er veldig trygg nå.

Trener fri v. fot og lineføring på hver tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, er vel mer aktive nå enn noen gang før :P Om appelmerketkurset ikke er på mandager er vi på nidarosbanen noen timer hver mandagskveld, på onsdager er det som oftest bronsemerketkurs, og på søndager er det som oftest handlerkurs.

Vi liker og være aktive har jeg funnet ut :P

De dagene vi ikke er noe sted å trener trener vi hjemme.

Håper på å prøve oss på et agiltitykurs med tiden også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har vi bare trent på kontakt og passering. Vesla skal hilse på absolutt alle vi går forbi, så vi trener på at vi skal kunne passere mennesker og hunder uten at hun legger seg ned og nekter å gå videre.

Neste helg skal vi på weekendkurs i klikkertrening med www.gilabb.com og i slutten av juni skal vi på et kurs i kantarellsøk med Hund i Fokus.

Har også tenkt å melde meg på et nytt grunnkurs til høsten og kanskje et i personspor-kurs, men det får vi se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Ellers utenom kursing trener jeg Agility, Lydighet, Freestyle og bruks på egenhånd også :D Agility trenes nå i Skien Agility. Helene instruerer meg :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går jo på konkurransekurs ved Nordbys hundesenter vi også ;D Trener der hver torsdag og vi får vel være med på egentrening etterhvert(?)

Trener ellers lydighet omtrent hver dag. Skal jo prøve å konkurrere til høsten/vintern.

Jeg og Simba går på problemhundkurs hver tirsdag da han bjeffer på andre hunder han IKKE får hilse på.

Etter dette kurset starter vi på agilitykurs.

Skal de endelig ha agilitykurs? Når da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vida: Vi konsentrerer oss om jobb relatert trening først og fremst. Innendørs søk i line er vel det vi jobber mest med egentlig. Ellers så går det i spor, lydighet og bitearbeid. Vi har nettopp starta med lyttepost, og prøvd oss på patrulje i skog. Det siste gikk heller dårlig, så vi måtte gå tilbake til scratch der.

Nirm: Skal debutere i LP Elite på NKK Drammen, så da må vi få trent mye mer lydighet. Ellers slenger jeg han med på litt søkstrening dann og wann i friukene mine, og prøver å lære han å gå spor. (han er et løpsk lokomotiv som sporer av....).

Bogar: Jobber hardt med å bli enda mer bortskjemt, få fler "gammelhundnykker" og finne flere måter å tigge godis på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man bare skulle ha med kurs jeg :unsure: Hva vi driver med?Jeg prøver å gi Loke en treningsfridag i uka.De 6 andre dagene trener vi mest lydighet -stort sett organisert men også alene.Rundering trener vi hver søndag med belgerklubben + ca annenhver uke med noen venner. Spor trener vi når jeg får ånden over meg.De er ikke så altfor ofte...Spor var supermorsomt før, men Loke lider av samme syken som Nirm -full fart feil vei- så jeg blir en smule demotivert til tider. Skal ta meg sammen nå da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...