Gå til innhold
Hundesonen.no

Norske kjendiser med hunder

Sirup

Recommended Posts

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Pink har en engelsk bulldog og mariah carey har parson russel.Snoop dog driver pit bull oppdrett og er en dedikert hundemann visstnok.

• 1 year later...
Guest Belgerpia
Skrevet
Knut Borge har en Engelsk Bulldog.

Nei - han hadde Engelsk Bulldog - nå har han mops som noen ganske riktig påpekte...

Jeg trodde vi holdt oss til norske kjendiser jeg - så da hiver jeg på Anne Marit Jacobsen (som antagelig bare de eldre aner hvem er) har Finsk Lapphund.

Skrevet
Den til Ane Dahl Torp er en australsk terrier :ahappy: Drillo har briard.

.. og Drille HADDE briard - nå har han schapendoes :).

... og jeg bør vel irritere meg over at jeg faktisk VET hvem Anne Marit Jacobsen er *flir* - jeg digger forøvrig dama ;)

Skrevet

Ane Dahl Torp har Norfolkterrieren Jonas.

Tori Spelling og Zlatan har Mops. Frankie Muniz har Beagle. Reese Whitterspoon har Fransk bulldog og Uma (Killbill) har Chi. :ahappy:

Skrevet

Hun der på Rachael Ray show eller hva det heter han en eller annen type bull terrier om jeg ikke tar helt feil her...

Skrevet
Hvem har sagt at livet skal være enkelt?... :angry2:

(Hvis man ikke vil ha motforestillinger så er det minst like greit å la være å flagge interessene sine på et diskusjonsforum på internett...)

Og jeg gjentar - Hundesport har ALDRI tidligere sunket så dypt - å intervjue en blond (i alle betydninger av ordet) syngedame som har hatt hund i et kvarter om HUND er så gudsjammerlig bakstreversk, useriøst, åndsforlatt og bortkasta trykksverte at jeg hadde sagt opp medlemsskapet mitt IDAG hvis jeg kunne.

Forøvrig heter Unni Lindells svarte katt "Kåre" - og får snart en millionvilla med egen hage ifølge "kulturavisa" Dagbladet...

Kan ikke bli mer enig!!!

Skrevet

Monica Øien har Llhasa Apso. Tore Halvorsen (vokalist i Ole Ivars :ahappy: ) har schæfer. Christine Koht har Jack Russel Terrier.

Tinki fra Lilyjets har dvergpinscher.

Skrevet

Jeg leste en gang en "reklame" om at man måtte gjøre som Vin Diesel og skaffe seg Cane Corso :rolleyes:

Så da regner jeg i grunnen med at det er det han har...

Og er det Mia som er blond og bare har "hatt hund i 15 minutter"?Eller misforsto jeg noe?

Isåfall så er ikke det riktig.Hun har hatt en Tibbe i flere år,Nikito faktisk.Den passet jeg.

Skrevet

Dronning Elizabeth (Storbrittannia) har welsh corgi og labradorer - samt kennelnavnet Sandringham. Lurer på om hun selger valper til "vanlige" folk, jeg.

Og hvordan hun er som oppdr. og ringe til om stort og smått valpen holder på med til daglig.... :ahappy:

Susanne

Skrevet
Anne B Ragde skrev: "man har hunde-eiere og så har man schafer-eiere"......

Ikke dum den dama der.... ;)

Dronning Elizabeth (Storbrittannia) har welsh corgi og labradorer - samt kennelnavnet Sandringham. Lurer på om hun selger valper til "vanlige" folk, jeg.

Og hvordan hun er som oppdr. og ringe til om stort og smått valpen holder på med til daglig.... :)

Susanne

Om hvem hun selger til vet jeg ikke, men Merethe sine linjer går tilbake til Sandringham ble jeg fortalt av forrige eier.

Jammen ikke værst ;)

Skrevet

Siste nytt nå er visstnok at Paris Hilton og Britney Spears har kaster seg over yorkshireterrierrasen nå! Da kan jeg bare si: Kondolerer. For det er jo synd å være motehund, et hundeliv er tross alt lenger enn en motedille. Begge damer er forøvrig kåret til "årets verste hundeeier" av amerikanske hundeblader, for sin hang til å "glemme" hunden ikke minst.

Skrevet

kan jeg ta med døde kjendiser også? :-)

Vel, først en levende en. Bush har jo skotsk terrier.

Ronald Reagan hadde cavalier

Kong Olav hadde jo puddel :-) Hvem husker vel ikke Troll

Kronprins Haakon hadde for en god stund tilbake en setter som hette Fi (lenge før han traff sin nåværende "bikkje")

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...