Gå til innhold
Hundesonen.no

Norske kjendiser med hunder


Sirup

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Mia Gundersen har Bull terrier og Søsteren hennes (Toni Gundersen) har en Blandingshund som er moren til Hamlet.

Han som leder/ledet programmet "Vil du bli Millionær" har en Bichon Frisè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Dahl Torp har en hund som heter Jonas, men jeg aner ikke hvilken rase/blanding det er.

Og så kom jeg på at Anne B. Ragde har, eller hadde, boxer. Hun har jo flettet hunder inn i historiene sine, f.eks. i Berlinerpoplene der hovedpersonen er hundeinstruktør eller hundepsykolog eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Dahl Torp har en hund som heter Jonas, men jeg aner ikke hvilken rase/blanding det er.

Og så kom jeg på at Anne B. Ragde har, eller hadde, boxer. Hun har jo flettet hunder inn i historiene sine, f.eks. i Berlinerpoplene der hovedpersonen er hundeinstruktør eller hundepsykolog eller noe slikt.

Den til Ane Dahl Torp er en australsk terrier :icon_redface: Drillo har briard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Dahl Torp har en hund som heter Jonas, men jeg aner ikke hvilken rase/blanding det er.

Og så kom jeg på at Anne B. Ragde har, eller hadde, boxer. Hun har jo flettet hunder inn i historiene sine, f.eks. i Berlinerpoplene der hovedpersonen er hundeinstruktør eller hundepsykolog eller noe slikt.

OT: Hun har skrevet 4 ungdomsbøker også (Felix-serien) om en famile som har en boxer, og bøkene handler om hunder :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene fra de sys søstre hadde en flott svart engelsk cocker spaniel. Traff ofte de før når eg lånte vofsen til min søster.

Han derre colombianer som var med slanke programet på tvnorge hadde en liten jack russel terrier tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Hun har skrevet 4 ungdomsbøker også (Felix-serien) om en famile som har en boxer, og bøkene handler om hunder :D

Fremdeles OT: Jeg ELSKET Felix bøkene før (og mitt barnslige indre gjør det enda=.. Veldig gode bøker for hundeglade store barn/unge tenåringer synes jeg! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who cares hvilke hunder norske kjendiser har? :wallbash:

Synes faktisk det er et "all time low" at Hundesport har startet en kjendisspalte - hvor den blondeste av de blonde - Mia Gundersen - fikk luftet kløften sin igjen... Av alt uinteressant hundeprat I VERDEN, må jo slikt være det mest bortkasta å bruke spalteplass på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who cares hvilke hunder norske kjendiser har? :wallbash:

Det må vel være meg det da, siden jeg spurte.

Det er sikkert lettere både for oss som slarver og for deg om du heller styrer unna tråder som ikke passer inn i ditt verdensbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være meg det da, siden jeg spurte.

Det er sikkert lettere både for oss som slarver og for deg om du heller styrer unna tråder som ikke passer inn i ditt verdensbilde.

Jeg synes faktisk det er litt morsomt jeg.. Så takk til Sirup som startet tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who cares hvilke hunder norske kjendiser har? :wallbash:

Synes faktisk det er et "all time low" at Hundesport har startet en kjendisspalte - hvor den blondeste av de blonde - Mia Gundersen - fikk luftet kløften sin igjen... Av alt uinteressant hundeprat I VERDEN, må jo slikt være det mest bortkasta å bruke spalteplass på!

Det er vel mange som synes det er gøy å vite. Gøy med en sånn tråd og. :D Men du vet, om det er så uinterresant for deg Lotta så er det ikke påkrevd at du svarer heller... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...