Gå til innhold
Hundesonen.no

Norske kjendiser med hunder


Sirup

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Det må vel være meg det da, siden jeg spurte.

Det er sikkert lettere både for oss som slarver og for deg om du heller styrer unna tråder som ikke passer inn i ditt verdensbilde.

Hvem har sagt at livet skal være enkelt?... :angry2:

(Hvis man ikke vil ha motforestillinger så er det minst like greit å la være å flagge interessene sine på et diskusjonsforum på internett...)

Og jeg gjentar - Hundesport har ALDRI tidligere sunket så dypt - å intervjue en blond (i alle betydninger av ordet) syngedame som har hatt hund i et kvarter om HUND er så gudsjammerlig bakstreversk, useriøst, åndsforlatt og bortkasta trykksverte at jeg hadde sagt opp medlemsskapet mitt IDAG hvis jeg kunne.

Forøvrig heter Unni Lindells svarte katt "Kåre" - og får snart en millionvilla med egen hage ifølge "kulturavisa" Dagbladet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at livet skal være enkelt?... :angry2:

(Hvis man ikke vil ha motforestillinger så er det minst like greit å la være å flagge interessene sine på et diskusjonsforum på internett...)

Og jeg gjentar - Hundesport har ALDRI tidligere sunket så dypt - å intervjue en blond (i alle betydninger av ordet) syngedame som har hatt hund i et kvarter om HUND er så gudsjammerlig bakstreversk, useriøst, åndsforlatt og bortkasta trykksverte at jeg hadde sagt opp medlemsskapet mitt IDAG hvis jeg kunne.

Forøvrig heter Unni Lindells svarte katt "Kåre" - og får snart en millionvilla med egen hage ifølge "kulturavisa" Dagbladet...

Må bare le av deg...

og du får helt sikkert si opp medlemskapet ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at livet skal være enkelt?... :angry2:

Hehe, nei livet er ikke enkelt, men hvorfor gjøre enkle ting vanskelig? :rolleyes:

Jeg tenkte bare at hvis du ikke synes det er noe interessant å snakke om kjendiser og hunder, så trenger du jo ikke å henge i tråden her. Da slipper du å irritere deg over oss som tydeligvis har det litt moro her inne, og vi slipper å irritere oss over at du ønsker å styre hva vi skal kunne diskutere eller ikke. Men kjære vene, hvis du absolutt må uttrykke ditt mishag over at vi gidder å slarve litt om kjendiser og hunder, så står du jo fritt til det!

(Hundesport har jeg aldri lest, så det har jeg ingen synspunkter på, men selv ser jeg likevel litt forskjell på en publiaskjon man betaler (?) for og et forum der man selv velger hvilke tråder man vil delta i.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le av deg...

og du får helt sikkert si opp medlemskapet ditt...

Jada, det er klart jeg får - men som oppdretter med kennelnavn er jeg tvunget til å være medlem for å få registrert valper. (Og det synes antagelig sånne som du er viktig - at valpene leveres med reg.bevis - eller?)

Sirup, Hundesport er medlemsbladet som Norsk Kennel Klub (hele hundenorges hovedorganisasjon, du vet) utgir 10 nummer av i året til alle sine medlemmer. Man kan ikke velge å la være å abonnere, dessverre. Alle som er medlem av NKKs underklubber er også NØDT å kjøpe kollektivt abonnement av Hundesport (det er mange måter å få opp opplaget på - flere av oss er medlem av mer enn 1 klubb, og de som er dommere, ringsekretærer, oppdrettere o.l er tvunget til å betale medlemskap i NKK.)

- Kanskje du skulle sette deg litt bedre inn i saken før du uttaler deg? Om ikke annet - siden du aspirerer til å bli en aktiv og seriøs aktør i hundeverden - kanskje du burde ha lest et HS eller 2? (Forøvrig anbefaler jeg deg å bli medlem av Svenska Kennel Klubben - de har et fantastisk medlemsblad (Hundsport) og et helt annet faglig nivå enn sin norske motpart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia ja..... hun er i hvertfall et fruktfat av en ekte blondine :angry:

Ellers godtfolk: Adolf Hitler hadde schafer.

Knut Hamsun hadde en boxer. Og jammen tror jeg ikke at Vigdis Hjort har en boxer au.

Knut Borge har mops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er klart jeg får - men som oppdretter med kennelnavn er jeg tvunget til å være medlem for å få registrert valper. (Og det synes antagelig sånne som du er viktig - at valpene leveres med reg.bevis - eller?)

Nå vet jo ikke jeg hva du mener med: sånne som meg, (ikke at jeg bryr meg heller da) men du har jo faktisk et valg du kan gjere selv, og det er å la være å lese bladet om det byr deg så i mot... hiv det rett i søppelet du. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Dahl Torp har en hund som heter Jonas, men jeg aner ikke hvilken rase/blanding det er.

Og så kom jeg på at Anne B. Ragde har, eller hadde, boxer. Hun har jo flettet hunder inn i historiene sine, f.eks. i Berlinerpoplene der hovedpersonen er hundeinstruktør eller hundepsykolog eller noe slikt.

Anne B Ragde skrev: "man har hunde-eiere og så har man schafer-eiere"......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi traff på Alex Rosén med en Cocker Spaniel oppe ved Skjennungstua i fjor høst......

.......og noen uker etter traff vi en av Reitan-sønnene(husker ikke hva han heter) med en Fox-Terrier ved Oksefjellet i Lillestrøm. Han luftet hunden før de skulle på valpekurs på p-plassen ved Skedsmohallen.

Knut Borge har en Engelsk Bulldog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirup, Hundesport er medlemsbladet som Norsk Kennel Klub (hele hundenorges hovedorganisasjon, du vet) utgir 10 nummer av i året til alle sine medlemmer. Man kan ikke velge å la være å abonnere, dessverre. Alle som er medlem av NKKs underklubber er også NØDT å kjøpe kollektivt abonnement av Hundesport (det er mange måter å få opp opplaget på - flere av oss er medlem av mer enn 1 klubb, og de som er dommere, ringsekretærer, oppdrettere o.l er tvunget til å betale medlemskap i NKK.)

- Kanskje du skulle sette deg litt bedre inn i saken før du uttaler deg? Om ikke annet - siden du aspirerer til å bli en aktiv og seriøs aktør i hundeverden - kanskje du burde ha lest et HS eller 2? (Forøvrig anbefaler jeg deg å bli medlem av Svenska Kennel Klubben - de har et fantastisk medlemsblad (Hundsport) og et helt annet faglig nivå enn sin norske motpart.

Jada, jeg vet at HS er medlemsbladet til NKK, og jeg vet hva NKK er. MEN jeg mener fremdeles at jeg ikke trenger å ha kjennskap til HS for å gi det svaret jeg ga i det foregående svaret til deg. jeg skrev:

(Hundesport har jeg aldri lest, så det har jeg ingen synspunkter på, men selv ser jeg likevel litt forskjell på en publikasjon man betaler (?) for og et forum der man selv velger hvilke tråder man vil delta i.)

Med det mener jeg at i mine øyne er det forskjell på et blad du abonnerer på og en tråd du velger å delta i. Altså mener jeg det kan være på sin plass å bli irritert når et seriøst medlemsblad gir spalteplass til noen bare fordi de er kjent (og ikke kjent for noe som har med temaet å gjøre, i dette tilfellet hund), mens du på et hundeforum hvor du selv velger hvilke tråder du vil lese eller aktiv i, må forvente at ulike tema av ulike alvorlighetsgrader dukker opp.

Dessuten var denne tråden ikke om HS, men om hvilke hunderaser man finner blant norske kjendiser. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vite om kjendiser rundt om i verden, ikke bare Norge! Starte egent råd eller bare fortsette her?

Bare fortsett i samme tråd du, så ikke Lotta flyr helt i taket over vår useriøsitet! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg vet at HS er medlemsbladet til NKK, og jeg vet hva NKK er. MEN jeg mener fremdeles at jeg ikke trenger å ha kjennskap til HS for å gi det svaret jeg ga i det foregående svaret til deg. jeg skrev:

Med det mener jeg at i mine øyne er det forskjell på et blad du abonnerer på og en tråd du velger å delta i. Altså mener jeg det kan være på sin plass å bli irritert når et seriøst medlemsblad gir spalteplass til noen bare fordi de er kjent (og ikke kjent for noe som har med temaet å gjøre, i dette tilfellet hund), mens du på et hundeforum hvor du selv velger hvilke tråder du vil lese eller aktiv i, må forvente at ulike tema av ulike alvorlighetsgrader dukker opp.

Dessuten var denne tråden ikke om HS, men om hvilke hunderaser man finner blant norske kjendiser. :angry:

- Og jeg mener at det å diskutere hvilke "kjendiser" som har hvilke hunder er usannsynlig "blåndt" og tillater meg å si det også (siden nå tråden ligger her på et åpent forum...). - Linken til Hundesport er ganske enkelt at de også har havnet på et slikt nivå, og at det da synes å være "in i tiden". (Men altså, i mine øyne, ikke bedre av den grunn - snarere tvert imot.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Lars Monsen har en malamute, samt en drøss med andre huskyer? eller er det allesammen malamuter?

Jeg vil gjerne vite om kjendiser rundt om i verden, ikke bare Norge! Starte egent råd eller bare fortsette her?

Lars Monsen har iallefall en malamute, Kayaq, men han driver aktivt med hundeløp og bruker da alskan huskies.

Sven Nordin har hund.. og Frithjof Wilborn- men hvem husker hva slags hunder de har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske:

Jennifer Aniston har en corgie-terrier mix

Billy Joel, Jenna Elfman, Mikey Rourke og Paula Abdul har visstnok alle sammen mops.

Fred Durst har en bulldog, det samme har Reese Witherspoon

Drew Barrymore har en blandingshund (som reddet dem fra en brann)

Mariah Carey har en jack russel terrier

Jake Gyllenhaal har visst en mops/beagle mix samt en schæfer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske:

Jennifer Aniston har en corgie-terrier mix

Billy Joel, Jenna Elfman, Mikey Rourke og Paula Abdul har visstnok alle sammen mops.

Fred Durst har en bulldog, det samme har Reese Witherspoon

Drew Barrymore har en blandingshund (som reddet dem fra en brann)

Mariah Carey har en jack russel terrier

Jake Gyllenhaal har visst en mops/beagle mix samt en schæfer

Courtney Cox har blant annet en berner sennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...