Gå til innhold
Hundesonen.no

Meg og min Calmmo:)

tussii88

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er en 18 år gammel jente fra Kautokeino(*kremt*) og har en hund på ca. 14 år.. :P Hunden min heter Calmmo(samisk navn) og er en hannhund. Vi har vært sammen siden jeg var 4 år da(husker ikke helt,forståelig nok :P )

Calmmo er en blandingshund..halvt sauehund..mistenker at han er dels en tysk rase som jeg ikke husker navnet på,men så bilde av den rasen og det lignet ihvertfall. :)

skal nok sette inn bilde senere.. :P

edit: har bilde :) er han ikke søøøøøøøøt??? :P

Skrevet

Heisann og velkommen hit :)

Kjempepen hund du har. Driver du med noe sport med han, Lp eller noe lignede?

Husk å ta en titt gjennom retningslinjene øverst til venstre, og du må bare spørre hvis det er noe du lurer på

Skrevet

Hei og velkommen hit til oss!

Så spennende med samisk navn! Tror du er den eneste som har det her inne!

Hva betyr Calmmo da?

Håper dere vil trives her begge to :)

Skrevet

Heisann og velkommen hit :P

Kjempepen hund du har. Driver du med noe sport med han, Lp eller noe lignede?

Husk å ta en titt gjennom retningslinjene øverst til venstre, og du må bare spørre hvis det er noe du lurer på

Nei,driver ikke med noe sport med han nei :icon_redface: han er (eller var da,nå er han så skrøpelig) turkamerat og sånn.. Han er ikke lagd for sport han :P

De der gule flekkene over øynene hans, når en hund har sånn,så får den ofte navn Calmmo. Calmmit betyr øyne.. :P

og takk alle sammen,føler meg veldig velkommen :P

Skrevet

Velkommen! Fin hund med veldig fint navn. Kunne godt tenkt meg et samisk navn på min neste hund (når det blir aktuelt) - kan du hjelpe da? Har en filleonkel som har samisk som morsmål, men jeg stoler ikke helt på at han ikke ville foreslå et navn som var mindre enn passende... ;-)

Forresten - betyr det noe for uttalen at det skrives med to m'er? I mine ører høres det mest samisk ut med trykk på første stavelse (CALmmo, ikke calmMO, om du forstår?) - er det riktig?

• 7 months later...
Skrevet

Har ikke vært her på en gooood stund.. men har egentlig ikke noe grunn til å være her lenger.

For vi avlivet Calmmo 7.juni.. :)

og det var det verste jeg har vært med på.. gråt og gråt.. han ligger begravd nedenfor huset her.

savner han ennå..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...