Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen 17 og 18 juni


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Det var en konkuranse der hvor man skulle skrive ned 10 hunderaser som var hengt opp bilder av, der vant jeg :D Jeg vant 45 kg precept hundefor og valgfritt kurs oss nordby hundesenter :D

Du var ikke der da våre instruktører ropte opp vinneren.. Så bra du vant :( kult det... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere som gjorde det bra i går... :D

Jeg så mange soniser, men snakket ikke med så mange.

Var for det meste sammen med Silje_M_H, Benedicte og Birte. :D Men jeg hilste på Toya og Ruby, og så Charlotte med Lisa, Martine med Emil, Jeanette med Blaze, Anette og Loke, Marianne og hennes to barn, Tine(?) og Kip, og snakket med noen flere bekjente.

Forøvrig gikk jeg rett forbi Marianne og Anette MANGE ganger, men dere kjente oss nok ikke igjen. Blant annet gikk vi rett foran dere da dere så på lydighet med masse pikkpakk og stoler i hendene.. :(

Hihihi! Marianne hadde bare med seg Lita igår! Tequila var hos tanten med løpetid.. Og jeg så deg og lurte på om det var deg! Du må jo stoppe å si hei da...! Vi biter da ikke! :(

Og bare en liten ting... Det var ikke Annette du så med alle tingene, det var JEanetteH og Blaze! :(

Grattis til de som har stilt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi! Marianne hadde bare med seg Lita igår! Tequila var hos tanten med løpetid.. Og jeg så deg og lurte på om det var deg! Du må jo stoppe å si hei da...! Vi biter da ikke! :D

Og bare en liten ting... Det var ikke Annette du så med alle tingene, det var JEanetteH og Blaze! :D

Grattis til de som har stilt! :(

Hehe. Skal vi se.. Her gikk det litt fort. Det var jeg som hadde masse ting i hendene, og Marianne hadde bare med seg Lita, ja, det så jeg :( Jeg får komme bort neste gang. Synes det er fryktelig pinlig å komme bort og si "Halla..! Kjenner du meg igjen fra forumet!? Eeey!" :(

Men vi lover å si hei neste gang. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bare å komme bort og si "Hei. Er du fra sonen?" nei. Jeg trur jeg så noen av folket her, og snakka med hun med Tine med Simba og Nana, og misstenker at hun med BC valpen kan være en fra sonen (BC Amira??). Trur jeg så et par til, men jeg er så dårlig på å huske fjes og navn at jeg er ikke helt sikker...

Neste gang så får noen lage et sonen banner, som man kan møtes ved. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen.

Fikk endelig hilse på Charlotte og Lisa og Line og Felix! Leitet en del etter Loke og Anette, men de var ikke å se:p Meg og Silje snublet også over Tine og Heidi på vei bort til standene, så vi fikk hilst på de også.

Julie Bjerke ble forresten nr 3 i JH søndag.

Prince stilte mot 2 andre i championklassen. To nydelige importer med flotte titler. Dommeren sa han var for trang bak, men det endte med CK og 4 beste hannhund. Alle hundene fikk kritikk for bevegelser for den dommeren!

Jeg stilte ikke Sico, selv om jeg egentlig skulle. Det kræsjet med portisene. Så Guro stilte han, men dommeren var litt for hardhendt mot han (drog i halen, holdt han igjen i nakkeskinnet nårhan rygget unna osv), så det ble en blå sløyfe :D Ellers er jeg veldig fornøyd med JH da! Kom også til finalen på søndagen, så det var kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

*kremt* Jeg har tenkt litt på dette :D

Hvem av dere var det jeg pratet med på vei bort til Rottis ringen? Jeg har tittet her inne, men greier ikke å plassere dere riktig (Pluss jeg var litt stresset pga en veninne var på vei inn i ringen med rottis og jeg skulle bare dobbelt handle liiiitt :rolleyes: Rottisen er litt glad i Blaze så jeg skulle vifte litt med henne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bare å komme bort og si "Hei. Er du fra sonen?" nei. Jeg trur jeg så noen av folket her, og snakka med hun med Tine med Simba og Nana, og misstenker at hun med BC valpen kan være en fra sonen (BC Amira??). Trur jeg så et par til, men jeg er så dårlig på å huske fjes og navn at jeg er ikke helt sikker...

Neste gang så får noen lage et sonen banner, som man kan møtes ved. :D

Det var nok BC_jenta du så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der på søndagen for å hilse å se på Line og Felix, møte faren til Tella og møte andre kjent folk..

Traff/så Guro, Benedicte, Birte, Martine, Line så klart, Kristine Mali, bcRex, Tine, bc_jenta, Susanne m/frodo.. ++

Gratulerer så mye til alle alle med gode resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Jeg har tenkt litt på dette :D

Hvem av dere var det jeg pratet med på vei bort til Rottis ringen? Jeg har tittet her inne, men greier ikke å plassere dere riktig (Pluss jeg var litt stresset pga en veninne var på vei inn i ringen med rottis og jeg skulle bare dobbelt handle liiiitt :rolleyes: Rottisen er litt glad i Blaze så jeg skulle vifte litt med henne :D

:( Æsj, dobbelthandling er så urettferdig mot de som faktisk greier å stille hunden selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:icon_redface: Æsj, dobbelthandling er så urettferdig mot de som faktisk greier å stille hunden selv!

Har du noen gang vært rundt rottis ringen?? Også må jeg legge til at det er stor forsjell på å stå uten for ringen å trene sin egen hund for å få oppmerksomhet. Og alle dem andre som står å kaster på gjenstander og skriker! Det er forsjell på dobbel handling og dobbel handling. Så før du blir så sint så kanskje du skal være tilstede. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til alle dere med bra resultat!

Ingen som har sett Sheltie gjengen??? Veldig nysgjerrig på om det ble stort cert på Silje og Gunn :P

Noen som fikk med seg Norfolkene?

Hei!

Nå først er jeg på nett igjen!

Det ble nok desverre ikke noe stortcert i helga nei, men det var nok litt mye å be om med så mange påmeldte.

DSheltien hadde høyest påmeldingstall på lørdagen med 88 stk., og på søndagen (spesial) var det 117 voksne og 22 valper.

Saeta fikk 1JK lørdag, ikke plassert (ute av pels), og 2JK søndag (dommeren likte ekstremt små og feminine hunder, og hun er fremdeles ute av pels).

Jeg stilte i tillegg på søndag; Mellsjøhøgda's Unbelievable som fikk 2AK (skeive tenner tror jeg han mente, eller noe sånt) og Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red (Gunn sin Coca) som fikk 1AK (det er bra for den dommeren).

Enya sine husker jeg visst ikke helt, men Silje oppdaterer sikkert med kritikker osv. Kritikkene til Saeta kommer også etterhvert.

Så vil jeg gratulere Benedicte med seier i JH på lørdag! Det var kjempemoro å se på, du er veldig dyktig!

Og ellers gratulerer til alle andre med flotte resultater :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Caroline :P

Jeg så sheltiegjengen på lørdagen! Caroline og Silje satt rett i nærheten av oss ved storeringen :P

Var morro å gå rundt og titte i dag med min lille labradorvalp! Utroliggg varmt, ser ut som en hummer nå :P

Gratulerer til BENEDICTE! Flott opptreden :icon_redface: Fortjent seier.

Takk! Var det du som tok samme buss som oss hjem på lørdagen, og hadde med en ung labbis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang vært rundt rottis ringen?? Også må jeg legge til at det er stor forsjell på å stå uten for ringen å trene sin egen hund for å få oppmerksomhet. Og alle dem andre som står å kaster på gjenstander og skriker! Det er forsjell på dobbel handling og dobbel handling. Så før du blir så sint så kanskje du skal være tilstede. <_<

ja, Guro fikk en albue i sida av en av de som dobbelthandla ganske så kraftig også på forrige uts. når vi stod der...

Hørt værre historier også...

Gratulerer til alle :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte Sheltie gjengen:p Møtte endel andre også da.. Men uansett, en god helg for synnøve som vi var med:D Elvis ble BIR (Men CK og CACIB) og Onah BIM med Cert, og BIG 2 på elvis, litt irriterende da:p hehe... På søndag ble (spesialen) Elvis BIM med CACIB og CK og ONAH BIR med CERT OG BIS 2:D:D valpen etter Onah og Elvis, Nala ble BIS valp! Slo selvsagt langhåret;) Og BIS ble Kirin, en nydelig langhåret som har en fæl historie bak seg som fikk stor cert på første utstilling og ble BIS på nr to, Synnøve som har trent og handlet han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har oppnådd gode resultater i helgen! Alltid like gøy! :P

Og grattis til Benedicte med seieren i Juniorhandling på lørdagen :P

Selv utrolig fornøyd med helgen, på lørdag var det påmeldt 83 flatter for dommer Hans Almgren, min lille vakre vant en utrolig sterk Unghund klasse og endte opp med: 1AUK, 1AUKK, HP, 6VK, CK og 6BHK! ;D

Og dommeren sa følgende 2 setninger som jeg ville lette for "Slank hund som har en meget lovende fremtid" og "Dere har en lysende fremtid sa han da jeg ble 6BHK! Kjempe gøy :P

Mammaen hans som var med oss i helgen fikk 1AK, 6VK, CK og 6BTK. Så vi sier oss veldig fornøyd ;D

Må bare legge til andre dagen på NRK også Aris gjorde det ganske bra her og 1AUK, 2AUKK,HP, 5VK.

Og gamle gojenta Orchide 1AK,2VK,CK,4BTK! Nesten CERT 8 år gammel ;D Og 1AK, 1VET, CK, BIR veteran (vi slo en NUCH S(u)UCH! og Orchide har 1 cert! =/ ) Så føyer oss inn i rekken av de som e rveldig fornlyd med helgen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott dag for meg :P Stilte "bare" 2 nakenhunder på søndagen, men den ene "Pirat"(hannhund) ble 3.champion (av 8) med CK... "Sharmel"(tispe) ble beste champion av 11stk ( :P ) med CK, hun ble også beste tispe med CACIB, og endte til slutt som BIM :P Men det morsomste er at denne tispen er snart bare 17 mnd gammel! Sender en STOR gratulasjon til eieren av begge hundene, kennel Qu-Ya-Va :icon_redface:

Jeg møtte Sheltie gjengen:p Møtte endel andre også da.. Men uansett, en god helg for synnøve som vi var med:D Elvis ble BIR (Men CK og CACIB) og Onah BIM med Cert, og BIG 2 på elvis, litt irriterende da:p hehe... På søndag ble (spesialen) Elvis BIM med CACIB og CK og ONAH BIR med CERT OG BIS 2:D:D valpen etter Onah og Elvis, Nala ble BIS valp! Slo selvsagt langhåret;) Og BIS ble Kirin, en nydelig langhåret som har en fæl historie bak seg som fikk stor cert på første utstilling og ble BIS på nr to, Synnøve som har trent og handlet han også!

Ja, Synnøve hadde en flott dag :P Hehe, begge dagene faktisk :P Kirin er en flott hanne også, stilte han da han fikk stor certet på sist utstilling og han fortjener virkelig det BISet... vet om historien, og er derfor VIRKELIG morsomt at han har gjort det så bra :P Men Synnøve er flink med morsonering og sånt også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...