Gå til innhold
Hundesonen.no

Solnedgang - eller to hunder på fjellet?

Basse

Recommended Posts

Mulig det er bare meg som ser dette her, men jeg tok et bilde av en solnedgang, ingen avanserte innstillinger, bare *klikk* og så ble det dette bildet (her vist både i "lovlig størrelse" og' tumbnail).

Jeg ble egentlig ganske fornøyd med bildet, men det var ikke det som var mitt "poeng", nei..

Jeg ser tydelig at tretoppene danner 2 hunder: en middels stor hund (Kanskje en Airdale terrier (bilde)?) og noe som kan likne på en dachs.. Jeg ser den store tydeligere enn den lille, men jeg ser dem.

pb11005726jt.jpg

pb11005724ti.th.jpg

hunderisolnedgang0mv.jpg

Ser dere dem, eller er det kun "mine øyne"?

Og om dere ser dem, hvilke raser likner det på?

Andre som har liknende bilder av "ting en ser i et bilde av noe annet" som de selv har tatt eller som en god venn vil vise frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg lurer på hva dere har spist jeg :D:P

Noen andre med bilder av ting som man ser i et bilde av noe annet?

Eller i alle fall som ser "det andre" selv?

Nå har jeg forsøkt å tegne opp omrisset, det ble ikke så bra, men det er for at dere skal få en "pekepinn" på hva jeg ser...

Tegn omriss dere som ser disusaurer og da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spist fleinsopp eller tatt pcp i dag, eller?

Så ikke noe jeg - bortsett fra når omrisset kom - DA var am-staffen og dachsen kjempetydelig...

Men morsomt innlegg!

Susanne

(Venter med spenning på omriss av både griser, dino'er og hjort....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basse: Den store hunden har jo 2 haler da jo, det går vell ikke :D

Jeg så noe i stad jeg også, men nå husker jeg ikke, og etter du tegna opp de strekene ser jeg ikke noe annet enn de 2 hundene <_<

Men jeg veit det er noe annet skjult under der. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunderisolnedgang0mv.jpg

*Ler så jeg holder på å dette ned fra stolen* :P:D

Den så jeg ikke før omrisset kom, ser den ikke uten å se på omrisset heller forsovidt men...

Basse: Den store hunden har jo 2 haler da jo, det går vell ikke :P

Jeg så noe i stad jeg også, men nå husker jeg ikke, og etter du tegna opp de strekene ser jeg ikke noe annet enn de 2 hundene <_<

Men jeg veit det er noe annet skjult under der. haha

Hihi, jeg vet det.. den halen ble feil.. Det er det eneste som "skurrer" for meg, men halen kan og' gå ned der som hodet til dacsen er, men da har ikke dacksen noe hode lenger :P

Susanne: En amsstaff? :P Nei, i mitt hoder likner den mer på noe alla' en Airdale terrier, men det er egenttlig ikke helt den jeg tenker på heller, men måtte ta det "nærmeste" jeg fant... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...