Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferhunden Nessie

ingalinn2

Recommended Posts

• Svar 190
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

Det er med tungt hjerte jeg skriver dette, men jeg må vedgå at Nessie nesten (men bare nesten altså :rolleyes: ) er hakket skjønnere enn min egen go-jente. Hun er bare kjempefin! Det som er helt sikkert er at du er kjempeflink å ta fine bilder. Det er sikkert morsomt også når man har et så nydelig objekt å feste linsa på. Jeg har virkelig kost meg med å se på denne tråden, og gleder meg til fortsettelsen. Gi Nessie en go-klem fra oss og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så nydelig. :) Og du er dødsflink til å ta bilder.

Takk!

Så vakre bilder, og en alldeles nydelig hund :P

Heerlige ører :P

Hehe.. Den kommentaren om at hun har herlige ører har jeg aldri fått før, men takk for det..

En utrolig flott schæfer! :P Kjempeflott ansikt!

Takk.

Det er med tungt hjerte jeg skriver dette, men jeg må vedgå at Nessie nesten (men bare nesten altså :rolleyes: ) er hakket skjønnere enn min egen go-jente. Hun er bare kjempefin! Det som er helt sikkert er at du er kjempeflink å ta fine bilder. Det er sikkert morsomt også når man har et så nydelig objekt å feste linsa på. Jeg har virkelig kost meg med å se på denne tråden, og gleder meg til fortsettelsen. Gi Nessie en go-klem fra oss og da!

Takk for at du syns Nessie er skjønn, det er mest hennes skyld at bildene blir bra hadde ikke hun vært der hadde bildene vært kjedelige.. :P Jeg elsker bare å ta bilder av henne, har sikkert noen tusen.. :P Go-klem skal hun få straks hun kommer inn fra verandaen, hun storkoser seg der ute sammen med bror Nansen ..

I går gikk vi forresten den dårligste kl.1 LP'en vi har gått noen gang.. 131 poeng! Iiiik! Hehe... Vi fikk 0 på lineføring noe av det hun pleier å være best på... Men det betyr ingenting hun er min go-jente uansett, og vi går opp til kl.2 i oktober med nytt mot. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe fan av schäferhunder :cool: , men gud så vakker hun er, hun smiler jo på alle bilder.

(til mitt forsvar at jeg ikke liker denne rasen er fordi jeg har blitt angrepet og bitt 3 ganger av schäfere, men man skal jo ikke dra alle under en kam)

Skjønner at du er skeptisk da. Ja Nessie er flink til å se bra ut på bilder. :)

Ikke? hehe...synes hun var helt skjønn med de digre ørene ;) Hele hun var bare nydelig da, ser veldig snill ut!

Nessie har faktisk helt normal size ører for Schäferhund. ;) Moren hennes, Irja som vi også har hun har store ører.

Bilde av Irja:

dsc0020zk1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Oppdatering!

Nessie er fortsatt like glad og frisk som hun alltid har vært, og vi trener lydighet som bare det. :) Ikke så mye nytt akkurat.

Men noen bilder må dere jo få se. :P

dsc0019oz0.jpg

Er det rart jeg noen ganger bare gleder meg til å legge meg?

dsc0097hj6.jpg

Nessie på utkikk.

dsc0197ix6.jpg

Må jo også legge ut bilde av verdens skjønneste hund, Irja, Nessie sin mamma.

dsc0225io8.jpg

Elsklingene, Irja & Nessie

dsc0404tm1.jpg

Også kalt søtnosene. ;)

dsc0110xt5.jpg

Kontakt.

dsc0093vm5.jpg

Nessie er perfekt for meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Sånn seng vil jeg også ha, full av schäfere :-) Min egen ser ikke poenget med møbler overhodet!

Jepp det er koselig. :blink:

Fineste jenta det :blink: Hun er skikkelig fin, kult bilde av alle tre i senga :P

Takk!

Hu er bare nydelig! Jeg hadde ikke hatt noe i mot å legge meg i den senga, men er noe skeptisk til schäferhunden enda :rolleyes: Du er virkelig flink til å ta bilder!

Takketakk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Nydeligste hundene! Kan jeg få valp fra dereeee? :P:P

Jada, visst vi skal ha flere valper kan du få kjøpe :wub:

Nessie er en sååå pen! Eier du alle tre selv?

:P

Jeg eier bare Nessie selv, mens mamma har de andre to. Men jeg bor jo sammen med mamma så de er jo på en måte litt mine også :lol: Og jeg går ofte tur med Irja osv.

Nessie er som vanlig like glad og god, men nå har hun løpetid og er i ståtid så hun er hos min bestemor en tid fremover. Nansen blir så gal, hehe..

På tide med nye bilder, disse er tatt i november.

fjaranov1ap8.jpg

fjaranov2zb3.jpg

fjaranov3yx4.jpg

fjaranov4ah0.jpg

fjaranov5lo4.jpg

fjaranov6th7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...