Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur i regnvær?

Symra&Pippin

Recommended Posts

Og hvorfor spør jeg om det akkurat nå? Kanskje fordi det styrtregner ute? Jeg synes ikke det verste er å gå ut i regnet, jeg har da klær som tåler litt vær! Men jeg synes det er så jobbigt med gjørmete hund! Skitne labber er greit, de fikser jeg med et fuktig håndkle. Men når beina og hele magen er gjørmete! Da må gutten i dusjen, og det betyr at jeg må av med det meste av mine klær hvis jeg ikke skal bli gjennomvåt, og så må jeg tørke opp på badet, og så blir Pippin en racerbil som skal pile fra rom til rom i en halv time fordi han er våt, og da skremmer han vettet av kattene, som hopper opp i vinduskarmene og river ned blomsterpotter.

Kanskje jeg heller skal tenne opp i peisen og ta fram den spennende boka jeg holder på med? Og lage en kopp te med fersk ingefær oppi? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er hjemme så går jeg ikke i all slags vær :rolleyes: For da må hundene gå igjennom hele huset for å komme til dusj. Så da blir det så mye arbeid :rolleyes: Pluss at jeg ikke er den som vil sette de ut i hundegården til "tørk" :lol:

Men når jeg er på jobb så går jeg gjerne ut når det regner. Da blir det en lang tur opp i skogen. Det elsker jeg :) Da er det bare å ta de i hundedusjen og sette de på kennel ett par timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det tur, uansett vær. Den eneste gangen jeg ikke går tur er når det tordner.

Jeg er redd for torden, og det er en grunn til det!

Når jeg var åtte, tordnet det. Når det hadde begynt å lette litt, skulle jeg og kusina mi sjekke om det var noe sted der det hadde slått ned. Noe vi pleide, vi bor ganske høyt så det har slått ned flere ganger i hagen, i flaggstanga. Men det var først når jeg kom til utgangen på gården vår, det skjedde. Det slo ned rett ved siden av meg! jeg har aldri snudd så fort på en sykkel noen gang jeg! sykla som bare f*** til huset vårt. Der stod bestemamman min(som er veldig redd for torden), og mumla om at det var" uansvarlig å sende en 8-åring ut når det tordna. Hun kunne dødd!" Som 8- åring ble jeg super redd, og etter det har jeg vært skikkelig redd for torden!

Men det tordner jo ikke evig så det blir tur hver dag på min labbis! :lol:

Jeg syns nå det verste med regn, er å få av seg alle de ekle våte klærne etter turen. turen i seg selv kan være ganske koslig uansett vær... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på tur, aldri sur, eller det stemmer nok ikke helt... :lol: Jeg er sur på tur når det regner, båndet blir vått og godbitene sleipe og jeg blir klam i mitt ikke pustende regntøy. Men så blir jeg blid igjen når jeg ser min herlige dustete hund fortvile fordi han ikke vil gå i vannpyttene og bli våt på bena, men hoppe rett i en fossende bekk kan han!? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ut uansett.. og når en først er blitt våt, så kan en sjelden våtere bli..Det fine med liten hund er at de er kjappe å putte i dusjen...

Når det er sagt : jeg vil helst gå tur i sol eller måneskinn jeg da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er veldig dårlig vær, så går jeg heller en liten kort tur. Det får hunden tåle.

Hvis hun blir veldig møkkete pleier jeg bare å tørke det vekk med et håndkle, men hun er kanskje litt høyere over bakken enn deres :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han går tur i all slags vær, bryr seg veldig lite om hvordan været er egentlig :lol: Veldig kjekt å ha en slik hund!

På trening i går hølja jo regnet ned, og det var flere av hundene som satt med rompa over bakken :) eller som kun lå på albuene. Halene til enkelte ble også holdt godt over bakken, selv i situasjoner der de tidligere har feid asfalten :) Så noen liker regn og noen ikke.

jeg derimot :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å gå noe særligt i rein været da, men gjør det for det slik at Gizmo skal få lufte seg da :lol: men den blir ikke alltid like lang da :) Men son labbis sier jeg går heller ikke ut i torden eller når det lyner er livredd. Dette fordi det slo ned ikke så lang fra der jeg gikk så jeg har all respekt for det! Men Gizmo er ikke alltid like fornøyd da når det regner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg er veldig heldig jeg da for lilly nekter å gå ut i regn vær. HUn prøver å holde seg til klokken 3 på ettermiddagen og så bærer jeg henne ut for hun blå nekter så tisser hun rett utenfor trappen og løper igjen. Denne prosedyren slår aldri feil og hun var sånn helt fra 8 ukers alderen :lol: Oppdretteren sa at moren hennes er akkurat likedann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å gå tur i regnvær om det ikke er svinkaldt ute. Jeg har en hund som også elsker å være ute i all slags vær. Kan heldigvis gå nesten rett inn på badet uten å gå gjennom flere rom, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i all slags vær - må man så må man.

For min del er det dørstokkmila som er verst. Kommer vi oss først ut, er det liksom helt greit - nesten forfriskende :lol:

Det er vel heller eventuelle smårunder på kvelden som ofres dersom det er møkkavær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn er helt greit, iallefall sånn mildt sommerregn eller blåsete høstregn. Men når det regner og tempen ligger på 0 til -1, da er det værre.. Har vært så heldig at jeg har hatt en stor, tørr låve jeg kan trene på når været er som værst, men sånn er det dessverre ikke nå lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset blir det nok bare en tissebæsjetur når det er veldig stygt vær. Pippin går omtrent hundre meter før han bæsjer, og hvis det høljer så vil han faktisk gjerne hjem etter det... Så sparer vi den laaaaaange turen til været blir bedre. Det er noe med å ikke bli for bundet av rutiner også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur må hun jo få uansett vær, men om det virkelig høljer ned så rusler jeg en liten tur så hun får gjort fra seg, og trener litt triks, lydighet og godbitsøk innendørs når vi kommer hjem. Det verste med å gå tur og trene når det regner, er at fingrene blir kalde uansett om du har på votter eller ikke. Jeg trener ofte ute om det ikke regner alt for mye, generalisering er viktig!

I går begynte det å regne rett etter at jeg hadde begynt å gå (og i lett vårjakke og converse-sko var jeg ikke direkte kledd for det). Vi gikk bort til treninga og trente en halvtimes tid, men så holdt jeg ikke ut mer (og fikk mamma til å hente oss).

Tinka har forøvrig ingenting i mot vann, hverken vann som kommer fra lufta eller vann som hun kan tråkke og bade i - så regnværsturer syns hun er kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg elsker REGN ;)

HiHi..Men om hunden gjør det er en annen ting..*hmpff*

Altså..JEg er hu som står midt på en Camping under en harrytur i Sverige, og danser i tordenværet og det hølja regnværet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...