Gå til innhold
Hundesonen.no

Tenkte jeg skulle presentere meg litt


annan

Recommended Posts

Hei alle sammen! Jeg er jo, som innlegget sier, helt ny her. Så da tenkte jeg kanskje jeg skulle komme med en liten presentasjon av meg og hundene da :lol:

Jeg heter da Anna.. Jeg er veldig glad i dyr og har selv en flat coated retriever som heter Kira og en blandingskatt fra Dyrebeskyttelsen som heter Tussi. På fritiden min liker jeg veldig godt å gå sammen med venner eller holde på med dyr. Liker også å sitte litt foran dataen eller tegne litt. Jeg gleder meg alltid til tirsdagene, for da er det trening i SBK! Da går jeg bare og gleder meg til skolen er over, når jeg kommer hjem tar jeg meg en tur med Kira og går og gleder meg til vi kan dra avgårde :) Det er så utrolig koselig på fortet. Det er så mange koselige folk der som er så levende interessert og engasjert. De skryter når noen er flinke og gir alt i treningen. Flottere klubb skal man lete lenge etter.

Litt om Kira

Kira er en flat coated retriever som er født 24.7.05. Oppdretteren heter Anne Berith Waskaas.

Kira er svært sosial og vennligsinnet, møter vi noen på tur, enten det er katt, hund, menneske eller hest må hun alltid bort for å hilse på.

Men etterhvert, som vi har trent i SBK, har hun blitt veldig mye bedre til å ikke bry seg om alt. I dag, 22.03.06, gikk vi forbi to rottweilere og en husky(?) som bjeffet og knurret. Eieren som gikk med de to rottweilerene klarte nesten ikke å holde de igjen og holdt på å slippe hannhunden. Men heldigvis gjorde hun ikke det. Og Kira? Kira så bare så vidt på dem, hun. Flinke jenta mi!

Hun har med tiden blitt ganske flink til å gå pent i bånd, men hun kan bli litt flinkere til å ikke trekke. Hun har en uvane med at hvis vi løper eller båndet henger litt og dingler, skal hun alltid ta tak i det. Hun vil ikke bite, bare holde det. Hun er ekstremt sosial og er ikke mye glad i å være alene.

Da er hun en eneste stor, adrenalinutskillende vandal. Hun har ødelagt mange ting pga det. Deriblant et fint bilde, mammas sangnoter og mammas briller til 3000 kr.

Kiras første uker

sort og veldig snill og glad på alle måter. Kira kommer fra Rintilla's Kennel i Sandefjord, og oppdretteren Kira heter som sagt Anne Berith Waskaas.

Moren hennes heter Rintilla's Ruter Ess og faren heter (Such)(Nuch) Flatterhaft Black Dog.

Hun har en veldig fin stamtavle. Ruter Ess var 2,5 år gammel da 13 små sorte valper kom til verden, 7 hanner og 6 tisper.

En av de tispene skulle altså bli min. Da vi dro den lange veien til Sandefjord for å se på henne for første gang, ble vi møtt av en hyggelig oppdretter og 13 små kullsorte valper på 4 uker.

I rommet ved siden av var det også 4 golden retriever valper som var 9 dager eldre enn kullet som Kira var i.

Valpene kunne knapt gå, men de fikk skuffet seg bort for å lukte og hilse på oss likevel.

Det var veldig gøy og interessant å være på Rintilla's Kennel i Sandefjord.

Neste gang vi var der skulle vi hente Kira. Det var da bare meg og pappa som dro dit.

Da vi kom fram etter mange spente og håpefulle timer i en glovarm bil, ble vi godt mottatt.

Det var da bare 9 valper igjen. Da Kira skulle hentes hadde Anne Berith badet henne og en annen tispe som skulle hentes den dagen.

Etter en del gjennomgåing av diverse hundeting tok vi med oss hjem igjen en livlig, sosial og utrolig søt Kira.

Noen fakta:

Kennelnavn: Rintilla's Yawa

Kallenavn: Kira

Kosenavn: Snuppa, Tulla, Gullet, Jenta mi osv :P

Født: 24.07.05

Kjønn: Tispe

Oppdretter: Rintilla's Kennel i sandefjord v/ Anne Berith Waskaas

Kullsøsken: 6 hanner, 6 tisper

Mor: Rintilla's Ruter Ess

Far: Such Nuch Flatterhaft Black Dog

Farge: Helsort

Øyne: Nøttebrune, ikke testet

Vekt: ca 31 kg

HD: Ikke testet

AD: Ikke testet

Se bilder og mer stoff på hjemmesiden vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bare lurer på en ting; under min profil står det "advar (0%) også noen firkanter.. Hva er dette? Kan jeg tar det bort, ser ikke at dere andre har det..

Som dere skjønner, er jeg helt grønn her på forumet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bare lurer på en ting; under min profil står det "advar (0%) også noen firkanter.. Hva er dette? Kan jeg tar det bort, ser ikke at dere andre har det..

Som dere skjønner, er jeg helt grønn her på forumet :lol:

Hei og velkommen

Det du ser på profilen din er noe vi kaller advarselsgraf. Brudd på Retningslinjene (titt gjennom dem, du finner dem øverst til venstre) kan føre til advarsel, de vil da vise der. Hver bruker ser kun sin egen advarselsgraf, vi i moderatorteamet ser alle sine. Ingenting skummelt altså :)

Ellers er det bare å spørre i vei om du lurer på fler ting angående forumet

Vipsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen

Det du ser på profilen din er noe vi kaller advarselsgraf. Brudd på Retningslinjene (titt gjennom dem, du finner dem øverst til venstre) kan føre til advarsel, de vil da vise der. Hver bruker ser kun sin egen advarselsgraf, vi i moderatorteamet ser alle sine. Ingenting skummelt altså :)

Ellers er det bare å spørre i vei om du lurer på fler ting angående forumet

Vipsen

Var det jeg lurte litt på om det kunne være skjønner du :lol:

Takk for svar i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...