Gå til innhold
Hundesonen.no

Når jeg går med Mona og Anders

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Det er både rart og merkelig. Hehe.. Vi har hatt med Mona i byen et par ganger de siste dagene, og når folk kommer for å spørre og klappe så henvender de seg til Anders, uansett om jeg holder båndet. Hvorfor går de automatisk ut ifra at det er hans hund? Jeg skjønner det de gangene det er han som holder henne, men.. Hehe... Er det noen flere av dere som opplever det samme?

Skrevet

Det er både rart og merkelig. Hehe.. Vi har hatt med Mona i byen et par ganger de siste dagene, og når folk kommer for å spørre og klappe så henvender de seg til Anders, uansett om jeg holder båndet. Hvorfor går de automatisk ut ifra at det er hans hund? Jeg skjønner det de gangene det er han som holder henne, men.. Hehe... Er det noen flere av dere som opplever det samme?

Det har da ingenting med eierforhold til hunden å gjøre. Vet De ikke at en dame ikke skal tale før hun har fått tillatelse av sin Herre? ;)

Skrevet

Det er vel sånn folk bare tror automatisk på en måte...At hun ikke kan være din, fordi jenter ikke har så store hunder..Folk har sånne rare meninger ;) . Spesielt da jeg var yngre trodde folk allitd at hundene jeg gikk med var tisper, akkurat som de ikke trodde at en ung jente kunne takle en hannhund..

Skrevet

hehe...

folk er rare...

er ikke noe å bry seg om det, kan hende at det er som de andre sier her, at de ikke trur at du skal kunne klare en så stor hund, og at du bare "låner henne" av anders..

ikke vet jeg, har aldri skjedd med meg

Skrevet

merkelig da ;)

Har vi med hundene til byn så er det som ofteste meg de spør hvis de vil hilse på hundene, men det er kanskje forde at jeg somregel har flest hunder mens han går med Aiwa ;) og at somregel så går ungene sammen med meg, mens Josten går noen meter forran(og har gjerne en tendens til å gå fra meg om jeg ikke spør om han har det veldig travelt da ;) ).

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk spør han...For det er jo du som må holde bikkja hvis hun evt blir "smågal" av lykke når folk skal hilse...

Folk spør nesten alltid meg, men det hender at hvis jeg går med mamma så spør de henne. men det er vel pga hun er eldre enn meg og tenker at det er "vår" hund (alias familiehund)

Men hunden er bare min min min ;)

Skrevet

Har hatt samme "problem" da jeg var sammen med eksen min og vi var i byen eller lignendes.... Og de var ganske forundra når han ba dem om å henvende seg til meg.. hihi..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...